Ga naar inhoud


[7020S] hoe var verplaatsen naar usb (Gemini 3.40)


tritium

Aanbevolen berichten


voor de zoveelste keer, de 7020 heeft GEEN 'var'.

 

Ik zie dat je nieuw bent, dus ik waarschuw alvast, alle adviezen die je krijgt waar het woord 'var' in voor komt, kan je negeren. Die gelden niet voor de 7020.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
voor de zoveelste keer, de 7020 heeft GEEN 'var'.

Ik zie dat je nieuw bent, dus ik waarschuw alvast, alle adviezen die je krijgt waar het woord 'var' in voor komt, kan je negeren. Die gelden niet voor de 7020.


Euhm... ooit met linux gewerkt ? In linux kan je eender welke folder of file laten linken naar een andere locatie.

De 'var' wijst gewoon op een folder. Misschien is dat in de 7000 een aparte partitie in de flash, maar dat maakt geen bal verschil uit. Die var folder bestaat wel degelijk op een 7020, en eens je flash vol zit, is die var folder uiteraard ook vol.

Zelf heb ik het nog niet getest met mijn 7020, maar in theorie zou je perfect het volgende kunnen doen :
1. alles van je /var kopieren naar een 'var' folder op je usb stick.
2. Vervolgens hernoem je je /var naar /var.old om die als backup te hebben.
3. je maak in je root ( in / dus) een link aan die je var noemt, en die laat je wijzen naar de gekopieerde 'var' folder op je usb stick.
4. rebooten en hopen dat dat gelukt is ;-)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
ik heb nog nooit met linux gewerkt


Dat was ook niet voor jou, maar voor pieterg ;-)

Citaat:
ik heb de var folder al gekopieerd naar usb,maar de var directory in het flash geheugen kan ik niet van naam veranderen, dan krijg ik een error.


Welke fout krijg je dan precies ? Ik kan het zelf niet testen, aangezien ik een film aan het opnemen ben. Ik kan het pas vanavond uitzoeken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik krijg de volgende mededeling als ik de naam wil wijzigen:

"an error occured renaming the file or folder on the FTP server. Make sure you have permission to make this modification.

 

details:

350 Ready for RNTO

550 Rename failed.

 

andere mappen kan ik wel zo wijzigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

Euhm... ooit met linux gewerkt ?


Tja...

Citaat:

De 'var' wijst gewoon op een folder. Misschien is dat in de 7000 een aparte partitie in de flash, maar dat maakt geen bal verschil uit. Die var folder bestaat wel degelijk op een 7020, en eens je flash vol zit, is die var folder uiteraard ook vol.


/var bevat geen data op de 7020.
Er zijn alleen compatibility symlinks in /var gemaakt om die ouwe 7000/500 paden te kunnen blijven gebruiken.
Nogmaals (ik heb het al zo vaak geroepen) /var 'moven' heeft dus totaal geen zin.
Je kan bij wijze van spreken beter 'move usr to usb' doen of iets dergelijks.
Maar er zijn betere methoden. Bijvoorbeeld je hele rootfs op cf zetten, en dat rechtstreeks booten.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Code:
root@dm7020 ~ # du -d 1 /833     /bin0       /dev1448    /etc3121    /lib13112   /tmp0       /sys1105    /var37882   /usr1752    /boot9       /home66747   /proc1220    /sbin100112909       /media100240139


Als bij jouw 7020 in /var veel meer data zit, zit er in jouw image toch iets verkeerd.
Link naar reactie
Delen op andere sites

**************************

 

OpenDreambox 3.4.0 dm7020

 

dm7020 login: root

Password:

root@dm7020:~> du

1 .

root@dm7020:~> du -d 1 /

745 /bin

0 /dev

1478 /etc

4251 /lib

16 /tmp

0 /sys

32 /var

25321 /usr

1641 /boot

1 /home

66706 /proc

1211 /sbin

57325128 /media

0 /automount

 

is inderdaad leeg, maar hoe kan ik mn geheugen nu uitbreiden, zodat ik meer plugins kan installeren, ik wil graag die usb stick gebruiken die er nu inzit van 1gb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 Gb usb stick is wel heel erg groot. In principe behoeft de 7020 geen usb stick. En inderdaad Pieterg heeft gelijk: De /var directory op de 7020 is niets anders dan een symlink naar /usr.

 

Op de 7000 is de verplaatsing wel nodig. Dan is een 64 Mb usb stick al groot zat.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...