Ga naar inhoud

(7025) advies gevraagd i.v.m aanschaf externe harddisk

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik zag in het krantje van een bedrijf waar alleen bedrijven mogen kopen een externe harddisk staan met een netwerkaansluiting, deze is dus bedoeld om in een netwerk te hangen, er zal wel een windows installatie bij zitten. Nu wil ik deze gaan gebruiken als disk voor de 7025. Zijn er nog beren op de weg? En is er een stappenplan voorhanden. Ik ben ee beetje huiverig omdat ik veel van de materie nog niet helemaal begrijp. Alle advies welkom!

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Geplaatst:
Citaat:
Ik zag in het krantje van een bedrijf waar alleen bedrijven mogen kopen een externe harddisk staan met een netwerkaansluiting, deze is dus bedoeld om in een netwerk te hangen, er zal wel een windows installatie bij zitten. Nu wil ik deze gaan gebruiken als disk voor de 7025.

meerdere kanalen tegelijk opnemen zal je dan wel kunnen vergeten, zoveel bandbreedte heb je niet op je netwerk interface.
Ik zou die hdd gewoon op de IDE bus aansluiten, zoals het hoort ;-)
Geplaatst:
Citaat:
Citaat:
Ik zag in het krantje van een bedrijf waar alleen bedrijven mogen kopen een externe harddisk staan met een netwerkaansluiting, deze is dus bedoeld om in een netwerk te hangen, er zal wel een windows installatie bij zitten. Nu wil ik deze gaan gebruiken als disk voor de 7025.

meerdere kanalen tegelijk opnemen zal je dan wel kunnen vergeten, zoveel bandbreedte heb je niet op je netwerk interface.
Ik zou die hdd gewoon op de IDE bus aansluiten, zoals het hoort ;-)

Is dat zo? Ik dacht dat meerdere gebruikers hiermee werken en ik hoor ze nooit over beperkingen.

het type is:

Conceptronic chd3lan250,type apparaat: netwerkstation
productbeschrijving: conceptronic grab&go chd3lan250 - netwerkstation

SKU chd3lan250
techniek : Conceptronic chd3lan250
controller voor opslag ide - ata-133
storagetype: netwerkstation
harde schijf: 1 x 250 gb standaard
netwerkgebruikprotocol voor gegevenskoppeling fast ethernet, ethernet netwerk netwerkadapter.

en verder gevonden info:

Grab’n’GO Network Hard Disk 250GB

Deel uw data in een netwerk of via het Internet.
Deel en centraliseer video's, muziek, foto's en andere data in uw netwerk ofvia het Internet met deze harddisk. Dankzij de ingebouwde FTP functionaliteitkunt u toegang verkrijgen tot, downloaden van en uploaden naar deze CHD3LAN. Daarnaast is het een ideale back-up oplossing van en voor elke computer in het netwerk.

De harde schijf biedt ook een USB poort zodat u hem eenvoudig op elke computer kunt aansluiten. Dit maakt het u ook mogelijk om bijv. uw zakelijke data mee te nemen naar huis en via uw computer thuis te benaderen en vice versa. U kunt tevens privé folders aanmaken voorzien van een toegangscode.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Geplaatst:

met je 7025 kan je 7 kanalen tegelijk opnemen, maar ik weet vrijwel zeker dat hij niet 7MB/s via ethernet naar buiten kan sturen.

Geplaatst:

Ik ben tot 8 gekomen.

Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x/FBC & DVB-T2), Octagon SF4008 (2x DVB-S2x & 1x DVB-T2), Mut@nt HD51 (DVB-S2x & DVB-C), TBS6920 & TBS6925

Geplaatst:

1 TV kanaal is ongeveer 4 Mbps, dus een dikke 400kB/s. De netwerkinterface van de DM7025 is best goed, hij haalt met FTP zo rond de 7 MB/s (pak 'm beet 70 Mbps).

Qua bandbreedte geen enkel probleem, 8 zenders opnemen moet kunnen.

Geplaatst:

hij is Samba compatible zie ik in de specs. geen idee of je probleemloos een mount kunt aanmaken. je zou het kunnen proberen, ik kan je helaas niet garanderen of het ook echt probleemloos werkt.

merDe

deze ruimte is te huur
Geplaatst:
Citaat:
1 TV kanaal is ongeveer 4 Mbps, dus een dikke 400kB/s.

Ik zou toch ietsje meer rekenen.
Je neemt niet alleen de video stream op, maar ook alle(!) audio streams, en teletekst en eventuele ondertiteling.
Op de betere kanalen zit je toch snel richting 1MB/s, dus dat houd ik altijd maar als veiligheidsmarge aan.
Geplaatst:

Met deze schijf kan je alleen met SAMBA met je Dreamboxen communiceren. Dat geeft beperkingen omdat je met de juiste (gelijke) Samba versie op NAS en Dreambox moet werken.

Met Pli (Samba 1.0 uit de Pli download) kreeg ik het aan de praat, met Gemini niet (Samba 2.0 uit de Gemini download).

Met andere externe netwerkschijven kan je vaak (meestal?) ook een mount via CIFS maken. Daarin heb je de bovengenoemde beperking niet. Een goede keus is bv Synology, maar er zijn ook klonen die ook goed werken.

Omdat jij je externe schijf vooral voor je Dreamboxen wilt gebruiken maak je dus geen goede keuze als je voor die Grab&Go gaat. Dit vooral omdat er voor de 7025 geen Pli image is.

Als je zelf een andere Samba versie in je image kan sleutelen, kan het natuurlijk wel werken, maar dat heb ik niet geprobeerd.

Groeten, Perdi

GigaBlue Quad+ * GigaBlue 800UE+ * Synology DS411j NAS * WaveFrontier T90 28.2E-5W * draaibaar 1m.

Geplaatst:

Ik heb een aantal weken een netcenter aan mijn netwerk gehangen met een WD250 schijf. Gezien de zwarte stukken in de opnamen toch maar gekozen dezelfde schijf in de DB7025 te zetten.

Al bij 2-3 opnamen tegelijk liep ik tegen deze problemen aan.

De lengte van de tp kabel was hooguit 1m van de DB naar de switch en 2m van de switch naar het netcenter.

DM7000s, DM7025 (320GB, quad lnb) & DM8000 (1TB, Multytenne twin). Newnigma2 images. Samsung 65".

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen