Ga naar inhoud


nieuwe wrt54gl gekocht welke firm het beste ?


Bareus

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

heb vcandaag me nieuwe linksys wrt54gL binnen gekregen omdat ik las op inet dat de l versie linux bvased was en daar de meeste alt. software voor is is mijn vraag welke is het beste om erin te zetten ik heb vooral power nodig moet een aardige afstand overbruggen .. voorheen werkte ik met dlink 900ap+ maar daar komt net effe te weing sap uit de aftsand haalde ik net maar viel vaak weg. Ik hoor t graag .. welke soft het beste is.

 

Bareus

Link naar reactie
Delen op andere sites


De site die stefke aangeeft is erg goed, maar ook op hier is veel informatie te vinden.

Let wel even goed op het versie nummer van je WRT. Dit bepaald of de betreffende alternatieve firmware er in werkt en de manier van upgraden. Als dat fout gaat heb je in een paar seconden een onbruikbare WRT en moet je met veel moeite er eerst weer originele Linksys software in zien te krijgen. Neem de aanwijzingen die gegeven wordt voor het upgraden serieus. Een fout tijdens de transfer van de nieuwe firmware levert in de meeste gevallen een onbereikbare WRT op omdat er geen werkend OS meer in zit. Zorg dat de PC van waaruit je de upgrade uitvoerd zo simpel mogelijk is. Geen internet, netwerk, Wifi of Bleutooth verbindingen actief. Ik gebruik daarvoor altijd een laptop waarop verder niets aangesloten is. Zet het HF vermogen ook niet meteen maximaal, ik lees hier en daar over defecte units nadat ze een poosje op maximaal vermogen stonden.

Met goede antennes is vaak meer te behalen dan alleen het opvoeren van het vermogen.

 

Albert_H.

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb hem hier (een gewone wrt54g v2.2) op 115 mW staan, ik kan tot maximaal 251mW.

Maar heb de gewone antenne's vervangen door een paar langere van 7dbi dat scheelde ook een stuk. Voor die tijd had ik hem meest op 150mW.

Op maximaal vermogen zetten is idd niet aan te raden.

Ik heb nog een op dezlfde manier geconfigureerde wrt54g v2.2 op reserve liggen hier voor als nr 1 het wel zou begeven. Even omwisselen en we zijn er weer.

Draai hier op Alchemy-V1.0 v3.37.6.8sv

Wat hierboven beschreven wordt klopt ook, kijk uit wat je doet en zorg dat je pc/laptop eigenlijk geen andere taken doet dan dat ene want een onderbreking wil je niet hebben.

Melle
DM500HD, Funke 99cm & StabHH120 & Smart Lnb, Funke 68cm & Duo Lnb Quad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

OKe ik heb hem binnen , nu komt de volgende vraag is er ergens een site waarop staat wat het verschil is tussen basic voip vpn mini etc .. ik heb nu eerste de generic mini geinstalleerd zoals werd verteld.. bij ddwrt maar nu zou ik graag wiullen weten wat de verschillen zijn.

 

bareus

Link naar reactie
Delen op andere sites

De GL heeft 16MB ram en 4MB flash. Volgens mij kun je dan gewoon alle generic versies installeren. De verschillen vind je hier:

http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/What_is_"DD-WRT"%3F#File_Versions

De niet "generic" versies zijn voor het upgraden via tftp, dus deze zul je waarschijnlijk niet snel nodig hebben.

 

Hmm. Hij pakt de link steeds niet goed.... Op de volgende link even op "What's the difference between generic, mini, micro DD-WRT versions?" klikken gevolgd door "see this":

http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Index:FAQ

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Als ik de DD-WRT in mijn WTR54G V3.1 zet ben ik dan de instellingen van de originele firmware versie kwijt of neemt ie die over? Ik bedoel bijv wifi instellingen, poorten open/dicht etc...

 

Is de DD-WRT makkelijker om te configureren door een overzichtelijkere layout?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voordat je alternatieve software laad wordt aangeraden om het apparaat in de fabrieks instelling te brengen dus dan ben je zo wie zo de actuele instellingen kwijt.

Welke software een makkelijkere layout heeft weet ik eigenlijk niet, ik heb zowel met de originele als met de de alternatieve geen problemen gehad, maar ik moet er wel bij zeggen dat ik niet in alle hoekjes en gaatjes van de mogelijkheden geweest ben. De alternatieve heeft meer mogelijkheden dus is wat dat betreft ingewikkelder.

 

Albert_H.

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Citaat:
Is de DD-WRT makkelijker om te configureren door een overzichtelijkere layout?


Kijk misschien hier eens voor een on-line simulatie.

Wat je via internet niet vindt hoef je meestal niet verder te zoeken.

 

Kathrein UFS-910 (AAF2.0e/E2 versies) +WiFi +sataHD & Multytenne Twin

Samsung LE46A552: 46" Full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik heb er de nieuwe DD-wrt ingezet maar hij vraag een nieuw passwoord en dat ken ik niet normaal is het admin dat je intikt maar dat gaat niet meer weet iemand wat het nieuwe passwoord is.Sorry is gevonden passwoord is root/admin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...