Gast Geplaatst: 14 maart 2007 Geplaatst: 14 maart 2007 Het viel me op dat wanneer ik de DDB7025 als fileserver gebruik, de CPU load op de doos aan de forse kant is (zo'n 75% als ik een filmpje kopieer). Bij een FTP transfer is dat veel minder (5% ofzo). De performance in MB/s op zich is niet zoveel slechter dan bij FTP. Zou het helpen om nog iets aan de mount settings te tweaken (rsize/wsize bijvoorbeeld)? (of wordt er zoveel tijd gestoken in bijvoorbeeld checksums en big-endian/little-endian conversie en valt er niks aan te verbeteren?) En zo nee, is de NFS server zuiniger met de resources? (volgens mij is er een NFS client voor windows, dus dat is ook een alternatief)
Gast Geplaatst: 14 maart 2007 Geplaatst: 14 maart 2007 het verbaast mij niets dat smb verkeer zoveel cpu kost. nfs is absoluut beter dan smb ;-) Maar of een nfs client voor windows erg stabiel is weet ik niet.
Radix Geplaatst: 14 maart 2007 Geplaatst: 14 maart 2007 hoe meet je de CPU load op de dreambox? welke tool gebruik je? Dreambox 8000 HD- 1TB HD - OpenPli Image
Tonskidutch Geplaatst: 14 maart 2007 Geplaatst: 14 maart 2007 telnet top telnet ps etc Til Tomorrow Yello, Till Brönner
Radix Geplaatst: 14 maart 2007 Geplaatst: 14 maart 2007 thanks, zal ik vanavond uitproberen Dreambox 8000 HD- 1TB HD - OpenPli Image
Gast Geplaatst: 15 maart 2007 Geplaatst: 15 maart 2007 Citaat: het verbaast mij niets dat smb verkeer zoveel cpu kost Mij wel, SMB kost op Windows machines nauwelijks enige CPU tijd.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen