Ga naar inhoud

[ALL] CCcam 1.7.0

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

nou, dat zou fijn en snel zijn.

wacht ik even daarop.

dank.

Clarke Tech ET 9000 / Visiosat G4 / 42" Panasonic plasma / Synology DS 710+

• Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

Alleen krijg ik op gbox steeds de melding : "couldn't open /dev/dvb/adapter/demux0 : 2 (no such file or dir) , segmentaion fault. En dan stopt gbox. Krijg daarvoor heel even beeld op CCcam.

System Administrator (niet van deze site)

Geplaatst:

Heb exact hetzelfde. Lijkt op een bugje die er nog inzit. Op de server heb ik per slot dit device niet !!! Op een dreambox zul je hier geen last van hebben op een linux server dus wel.

Groeten,

GVW

Citaat:
Alleen krijg ik op gbox steeds de melding : "couldn't open /dev/dvb/adapter/demux0 : 2 (no such file or dir) , segmentaion fault. En dan stopt gbox. Krijg daarvoor heel even beeld op CCcam.
Geplaatst:

Heb wat zitten experimenteren, met tesultaat.

Heb die dir aangemaakt met een lege file demux0 erin : het draait. krijg wel steeds een melding van gbox "reset failed" , maar het werkt prima !

System Administrator (niet van deze site)

Geplaatst:
Citaat:

Dit is geen bug maar dat komt omdat je server geen dvb kaart heeft. (linux pc)

Hoe kan je dit omzeilen?

Maak een dir /dev/dvb/adapter0 en maak(touch) een file die noemt "demux0".

Voila nu werkt het.

Nog een opmerking:

Als je een lokale kaart hebt op je BOX, dan moet je eerst CCcam starten en dan pas Gbox.

Oei, oplossing stond hier al gepost door Frans B. (Sorry)
Geplaatst:

Waar kan je in CCCam zeggen dat hij de locale kaarten niet mag lezen of maar 1 kaartlezer gebruiken ipv op een 7020/7025 ?

Dreambox 8000 HD PVR / DM 920 UHD - Visiosat BISAT G3 Astra 28.5/Eurobird 28.2/Astra 19.2/Hotbird 13

Geplaatst:
Citaat:
Citaat:

Dit is geen bug maar dat komt omdat je server geen dvb kaart heeft. (linux pc)

Hoe kan je dit omzeilen?

Maak een dir /dev/dvb/adapter0 en maak(touch) een file die noemt "demux0".

Voila nu werkt het.

Nog een opmerking:

Als je een lokale kaart hebt op je BOX, dan moet je eerst CCcam starten en dan pas Gbox.

Oei, oplossing stond hier al gepost door Frans B. (Sorry)

zet dvb-api op -1 = no demux zie config file v1.70
Geplaatst:

Ik blijf het toch jammer vinden dat je naar gbox al die X-regels moet invullen... Beter was een soort X: auto optie of zo... en dat CCcam naar de /tmp/share.info file kijkt wat gbox ter beschikking heeft....

Deze oneliner maakt alle X-regels aan.. met een >>/var/etc/CCcam.cfg erachter worden ze automatisch toegevoegd vanaf een share.info file.

cat /tmp/share.info | cut -d " " -f6 | uniq | sed "s/\(....\)\(....\)/X: \1 00\2 3/;s/X: 0D\(..\) 00\(..\)00/X: 0D\1 0000\2/"

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Geplaatst:

Ik adviseer niemand gebruik te maken van deze X-regel want in CCcam zit nog een foutje met het omgaan van het indirecte gbox protocol. Nu denkt gbox dat bij elke ECM aanvraag gezapt is waardoor telkens alle (X-regel) kaarten en niet eentje een verzoek krijgen. Hierdoor neemt het netwerkverkeer in gbox toe, want normaal pakt gbox na eenmaal een kaart gevonden te hebben de snelste en blijft deze gebruiken zolang je niet zapt.

Dus deze optie niet gebruiken totdat CCcam het protocol aanpast(!) zodat gbox niet meer "denkt" dat er elke keer gezapt is.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Geplaatst:

Hoi Laverda,

ik heb cccam 1.7 via de blauwe knop,etc.. (pli garnet) reeds kunnen downloaden en installeren.

toch bedankt.

Groet

Clarke Tech ET 9000 / Visiosat G4 / 42" Panasonic plasma / Synology DS 710+

Geplaatst:

Nog een grootte bug is level 0 kaarten in GBOX worden op level 7 doorgeshared via CCcam. Afblijven zou ik zeggen tot het stabieler is om het GBOX netwerk niet onderuit te halen !

Dreambox 8000 HD PVR / DM 920 UHD - Visiosat BISAT G3 Astra 28.5/Eurobird 28.2/Astra 19.2/Hotbird 13

Geplaatst:

@FeReNGi...

Dit is niet te voorkomen en geen bug dat de Level 0 kaarten binnen CCcam geheel weer opniew doorgeshared worden...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen