Gast Geplaatst: 20 maart 2007 Geplaatst: 20 maart 2007 ik wil graag programma's opnemen op mijn computer vanaf de dreambox. Ik heb in de database een "howto" gevonden over hoe dat te doen met het cifs protocol. Alleen word daar kl**tzakbestendig (dus precies goed voor mij) beschreven hoe dat moet voor de xp pro versie. Hier draait echter de xp home versie en dus krijg ik het niet voor elkaar om het te laten werken. Ik heb gezocht in het forum want ik zal vast niet de enige zijn, maar ik krijg het niet gevonden. Wie kan me helpen aan een vergelijkbare "howto", maar dan voor XP Home? Satkijker
Tonskidutch Geplaatst: 21 maart 2007 Geplaatst: 21 maart 2007 satkijker7020, er is eigenlijk geen juiste howto te geven voor xp home daar het geluk is dat het wel werkt (wegens ontbrekende rechtenstructuur en rechtenmanagement) wat je alleszins wel kunt... is een "workaround" is maak een account aan op XP-home met inlognaam root en met paswoord dreambox meldt je ook aan met dat aanmeld profiel op je XP-home PC. doe exact hetzelfde als in de beschrijving over CIFS (excl... de machtigingen die er toch niet op staan) meldt de ipnummer van je dreambox aan als trusted / betrouwbaar adres in internet opties beveiliging betrouwbaar/trusted toevoegen ipnummer (zonder https) dan gaat het wellicht ook maar nogmaals het is geen garantie want XP-home kan ook op diverse andere netwerken niet fatsoenlijk werken (novell / linux / server2003 / zelf niet onderling met andere XP-home) cheers Maria Sinne Eeg, Jacob Christofferson
Nick_Nitro Geplaatst: 21 maart 2007 Geplaatst: 21 maart 2007 Of je kan ook gewoon ngrab draaien op je computer, werkt perfect en je hoeft niet zoveel te configureren. verdienpassief.blogspot.be
Tonskidutch Geplaatst: 21 maart 2007 Geplaatst: 21 maart 2007 nou ja veel configureren is wel overdreven.. er zijn meerdere wegen naar rome de multimedia eigen DreamTSmanager de NGRAB opties de VLC proggies de dreamstream proggies en mounten per cifs of nfs (samba ook nog) dus je kunt er veel bewandelen. cheers Maria Sinne Eeg, Jacob Christofferson
OKA Geplaatst: 21 maart 2007 Geplaatst: 21 maart 2007 Citaat: er is eigenlijk geen juiste howto te geven voor xp home daar het geluk is dat het wel werkt (wegens ontbrekende rechtenstructuur en rechtenmanagement).... Als je de XP-Home-PC opstart in veilige modus, heb je die rechten-opties wel, dus moet het mogelijk zijn.
Tonskidutch Geplaatst: 21 maart 2007 Geplaatst: 21 maart 2007 Citaat: Citaat: er is eigenlijk geen juiste howto te geven voor xp home daar het geluk is dat het wel werkt (wegens ontbrekende rechtenstructuur en rechtenmanagement).... Als je de XP-Home-PC opstart in veilige modus, heb je die rechten-opties wel, dus moet het mogelijk zijn. OKA, dat is inderdaad waar (had mijn broer ook gedaan met XP-home) was ik vergeten... toch een gebruiker aanmaken die bekend is en ook rechten heeft op de dreambox is ook erg handig. wegens rechten over en weer...... cheers Maria Sinne Eeg, Jacob Christofferson
Gast Geplaatst: 21 maart 2007 Geplaatst: 21 maart 2007 Dat met die rechten gaat het niet worden hier met xp home. Ik krijg het niet voor elkaar. Ik ga dus voor een andere optie. Ngrab zie ik staan hier in de antwoorden zou moeten werken. "Of je kan ook gewoon ngrab draaien op je computer, werkt perfect en je hoeft niet zoveel te configureren" Is hier wel een howto voor of wie kan me even op weg helpen? Let wel, het is dus de bedoeling dat mijn moeder met haar dreambox 500 gewoon op de opnameknop kan drukken in gemini en dat dan het programma opgenomen wordt op de computer. Satkijker.
Hulkie Geplaatst: 21 maart 2007 Geplaatst: 21 maart 2007 Ik kan opnemen op de pc met XP Home.. Ik heb op de pc een map aangemaakt zoals beschreven op de handleiding met de naam dreambox. Hierin heb ik een map aangemaakt met de naam movie. Keer terug naar de map dreambox en druk op de linkermuisknop. Kies delen en beveiliging en vink van deze map een gedeelde netwerkmap maken aan. Geef als sharenaam: dreambox op. Vink ook netwerkgebruikers mogen mijn bestanden wijzigen aan. Als je nu op ok klikt zie je als het goed is een handje onder de map verschijnen. Op de dreambox maakt je een mount aan zoals beschreven in de handleiding. ipnummer, cifs, dir: dreambox, localdir: /hdd, extra: nolock,rsize=4096,wsize=4096 user: dream, laat password leeg en vink automount aan. Sla op en je mag kijken of hij mount, maar dat doet hij toch niet. Hij geeft aan 'failed'. Probeer iets op te nemen door vanuit de epg de timer funtie naar voren te roepen, vergeet niet opnemen DVR, te selecteren. Als alles goed gaat, zie in de map movie de bestanden staan. Succes, Hulkie
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen