Ga naar inhoud


Van wireless naar bekabeld


Aanbevolen berichten

Graag wil ik mijn dreambox7000 draadloos aan sluiten.

Momenteel heb ik een Dell Truemobile 2300 wireless router.

 

Wat zet ik naast de dreambox, een wireless bridge, access point of router?

 

Mijn boereverstand zegt dat ik een bridge nodig heb, maar hier ook gelezen dat een linksys WRT54G met andere firmware erin (DD-WRT v23) te gebruiken is. Is het wel verstandig om een nieuwe router gelijk te laden met vreemde software?

 

De computerboer hier heeft alleen de WRT54G op voorraad, bridges (bijv WET54G) of accesspoint wordt moeilijk.

DM800HD en DM7000S Visiosat Bisat (19E,13E,23E,28E), Dreambox 800 Noorwegen, iMac, MacbookAir, TimeCapsule, iPad, iPhone, Conceptronic CH3SNAS, Ziggo allesin1

Link naar reactie
Delen op andere sites


De WRT54G wodt zelfs behandeld op de engelse Wikipedia; omdat Linksys gebruik had gemaakt van Linux, waren ze daardoor verplicht om de source code openbaar te maken, wat er weer toe geleid heeft dat diverse amateurs nu $600 router software in $60 apparatuur kunnen downloaden.

http://en.wikipedia.org/wiki/Linksys

 

Prachtig wat je allemaal op wikipedia kunt lezen!

DM800HD en DM7000S Visiosat Bisat (19E,13E,23E,28E), Dreambox 800 Noorwegen, iMac, MacbookAir, TimeCapsule, iPad, iPhone, Conceptronic CH3SNAS, Ziggo allesin1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier 3 stuks van staan, elk verbonden met een DreamBox.

 

Werkt perfect, zonder enig probleem. Router staat in de garage in de meterkast.

 

DreamBox staat op de verdieping in de slaapkamer.

 

belkin_F5D7330df.jpg

 

[color:"blue"] Belkin

wireless Ethernet adapter 54 Mbps 802.11g

 

 

[/color]

Spelfouten in bovenstaande tekst zijn met opzet gemaakt en dienen ter vermaak van de lezer.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt ElBandito,

 

Jouw Belkin wireless Ethernet adapter 54 Mbps 802.11g zijn ook bridges, hetgeen dus mijn vermoeden bevestigd. Bridges werken met MAC adressen, terwijl routers ip-addressen uitdelen. Hierdoor maakt het bij bridges niet uit waar je een apparaat inprikt.

 

Ook de prijs is een nog paar tientjes goedkoper dan Linksys, de mercedes onder de netwerkadapters? In ieder geval werken de Linksys componenten onder linux, waardoor ze populair blijven om te modden.

DM800HD en DM7000S Visiosat Bisat (19E,13E,23E,28E), Dreambox 800 Noorwegen, iMac, MacbookAir, TimeCapsule, iPad, iPhone, Conceptronic CH3SNAS, Ziggo allesin1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...