Ga naar inhoud


stabiliteit 400S


tellar

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb een jaartje of anderhalf geleden de 400s gehad. Deze viel mij zeer tegen, ik vond 'm onacceptabel instabiel. Gelukkig was de 2de tuner kapot en kon ik 'm inruilen voor een . Hoe is het inmiddels met de stabiliteit van deze machine gesteld? Ik overweeg namelijk er weer eentje te kopen nu de dreambox 600PVR alsmaar uitgesteld en uitgesteld wordt. Ik ben benieuwd naar de enigma varianten van de software. Is dat dus in principe dezelfde software met dezelfde stabiliteit als die van een dreambox 7020 of 7025?

____________________________________________________

Visiosat Bisatellite. Sky Digibox, DM7020S(120GB) en een DM600PVR(120GB). Sky Movieworld/CDS Family+Versatel/TVVLaanderen

Link naar reactie
Delen op andere sites


Tellar,

 

Met enigma SF-team van afgelopen september blijf ik tot nu toe het best lopende image vinden.

 

De image's, die gebaseerd zijn op toch vrij langzame zappende image van DGstation, blijf ik niet echt stabiel vinden.

Enkele nadelen van images, gebaseerd op dgstation image:

* traag zappen

* zenderlijst, die je meestal zelf moet maken. Dit i.v.m. een zenderlijst uit 2.11, die niet compatible is met bijv 2.12.

* zenderlijst, die na een tijdje stroomloos geweest is, soms verdwijnt.

* Slechte epg

* De tweede tuner is hardware matig goed, maar wordt software matig slecht tot niet aangestuurd.

 

Ik blijf dan ook van mening, dat de images op de dreambox veel vlotter en stabieler lopen.

Ik heb dan ook veel liever een dreambox 7020, dan een relook 400.

 

Een dreambox 7025 vind ik al helemaal niet vergelijkbaar met de relook 400.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

hoewel bovenstaande wel aangeeft dat er problemen zijn met de 400s ben ik het met een tweetal punten niet (meer) eens.

De laatste neumo heeft een aantal grote epg fixes waardoor de processen beter lopen op de achtergrond en het zappen veel en veel sneller is geworden, i.c.m. CCcam is ie al bijna net zo snel als de enigma images, helaas duurt het nog wel steeds 3 to 5 seconden dat de sync er is.

Het neumo team werkt heelstrak samen met de dgstation proggers, waardoor er nu echt verbetering komt en fixes/features worden dan ook over genomen.

Wat betreft de zenderlijst, die kun je in pc editor exporteren naar een csv bestand en in een nieuwe database versie weer importeren zodat je je eigen zenderlijst weer hebt.

 

Het gaat echt de goede kant op maar helaas zijn ze er nog niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

images van sf-team zijn net zo stabiel als een dreambox (je hebt een dreambox 7000 zeg maar)

nadelen: maar 1 tuner, EPG is een ramp en ik heb pas ondekt dat een disecq switch (vb bij een wave frontier schotel) niet goed werkt

 

 

De nieuwe Neumo-DGS versie, is dag en nacht verschil met de oude, na een week prutsen nog geen enkele 'panic' gehad. Wel nog wat gezeur met CCcam die af en toe opnieuw moet gestart worden. Kanaallijsten van de dreambox kunnen in de relook geimporteerd worden. En de 2 tuners werken !

 

Met de ontwikkelingen kan het alle richtingen uit, weer een jaaar stilstand of nog een serieuze verbetering op korte termijn. Je weet dat het hé ....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tellar,

 

GO FOR THE CUBECAFE!!!!!

 

Waarom een campingontvanger kiezen (600s), als je de Cubecafe kunt kopen (250s). Is goedkoper dan 400s of DB 600, Basic image voor enigma is sinds enkele dagen public en SF team zou deze ook gaan ondersteunen omdat deze wel voldoende geheugen heeft (itt tot de mutant die echter met de basic enigma image zeer stabiel is). Geen enkele reden om dan ook de 400s te nemen, enigma I ondersteunt immers alleen single tuner ontvangst.

 

In DL en Oostblok is deze ontvanger al gewoon te koop, in NL zie ik hem nog niet te koop.

 

Misschien ben ik niet onpartijdig, ik ben een echte Relook fan, ik heb onlangs alle humax 5400 bij mijn familie vervangen door de Mutant met enigma en iedereen is nog steeds razend enthousiast, en als je een beetje handelt krijg je ze bijna voor niets als je nog een oude Humax hebt, in DL is er nog een heel actieve Humax markt. Maar de Cubecafe zal nu wel de ontvanger zijn die ik nu meer en meer zal gaan installleren.

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...