Ga naar inhoud


sony vaio maakt veel geluid


MIMTRAM

Aanbevolen berichten

dag allemaal

ik bezit al een paar jaren een laptop ,model pcg-grt795MP

 

nu van het ogenblik dat ik de pc start en begin te surfen, dan blijft die ventilator maar draaien, op den duur wordt die ventilo lawaai lastig,hoe kan ik dat geluid van die ventilator verminderen of is er een ander remidie,

alle ideen zijn welkom,

dank u

Link naar reactie
Delen op andere sites


tja, een fan heeft als functie koelen. als ie lawaai gaat maken zou dit kunnen betekenen dat het te-koelen-element niet genoeg koeling krijgt waardoor hij misschien sneller door gaat lopen.

het kogellagertje kan er ook uitliggen of er zit stof of andere ellende (haren) tussen.

 

 

merDe

deze ruimte is te huur
Link naar reactie
Delen op andere sites

ja ikheb hem proberen open tedoen, resultaat,veel vijsjes eruit gedaan, maar het zit nog ergens vast, om geen schade aan het toestel heb ik hem terug inelkaar gestoken, terug herstart,;draaitnormaal maar 3min begint hij terug

te ventileren,zou dat niet aan de geheugen kunnen liggen want voor het ogenblik,draait hij op ram256 en het is een P4 266MGZ

Link naar reactie
Delen op andere sites

zou aan geheugen kunnen liggen en dan wel het fysieke geheugen. ik heb het 1x eerder meegemaakt, weliswaar niet bij een Vaio maar bij een Packard Bell laptop.

Die had de harddisk nagenoeg kapot. Het viel de gebruiker op doordat de coolingfan vaak inschakelde.

doe eens een harddisk test met bijv. Powermax 4.09 (googlevoer)

 

 

 

merDe

deze ruimte is te huur
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...