Ga naar inhoud


Belgie ?


Gast

Aanbevolen berichten


België 1 & 2 (t'is te zeggen VRT en Canvas/ketnet) zijn niet te ontangen via satelliet. Op BVN (Beste van Nederland en Vlaanderen); vrij te ontvangen op Astra en Hotbird kan je "humanintrest" programma's zoals 't VRT journaal, afrit 9,tik tak...enzovoorts....bekijken. Het gaat hier om samenvattingen van nederlandstalige programma's in samenwerking met de wereldomroepen voor nederlandstalige kijkers in 't buitenland. <BR>RTBF; het franstalige nationale Tv station is wel van plan wel uit te zenden, op satelliet, vanaf april 2001. Vlaamstalige Tv-zenders zoals VTM, VRT, Canvas/Ketnet zijn voorlopig niet van plan via satelliet uit te zenden. Alle vernoemde zenders bevestigen dit allerlei persberichten. Het betalen van eventuele rechten, op vooral Engelstalige films, speelt hierbij een belangrijke rol.<BR>VT4 een andere vlaamse zender, kun je vrij bekijken op de Telecom. Doch het gerucht gaat rond dat dit niet van blijvende aard is.<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi;<P>Het feit dat VRT & VTM (onze vlaamsche zenders) niet via sat uitzenden heeft niets te maken met niet kunnen of willen. <BR>Op dit ogenblik is de kabeldistributie nog volledig in handen van de intercommunales waarin de gemeentes of steden het grootste gedeelte (financiele) belangen in hebben. Als VTM & VRT via sat gaan uitzenden gooit een groot gedeelte van de "Vlamingen" de kabeldistributie buiten en zet een schotel. Conclusie: de distibutiemaatschapij heeft minder inkomsten, de gemeentes ook waardoor er minder belastingen te innen zijn door vadertje staat, een minister van media die werkloos wordt want die bepaalt dan niet meer wie naar wat kijkt enz.........<BR>VRT staat al geruime tijd klaar om digitaal (te vergelijken met GSM techniek) te gaan uitzenden, alle apparatuur staat opgestapeld op de Reyerslaan maar MAG niet gebruikt worden. De kabel wordt politiek beschermd tot en met !!<P>Een van de zovele dingen die TYPISCH Belgisch zijn.<P>N.B.: Weet niemand een land ******************************************************************************************(bvb.:Club Med of een (vernieuwd) hotelleke aan zee of zoiets)<P>Greetings;<P>IQ<P>hoppa dit soort onzin moeten we hier dus niet !!!!!!!!!!!!<P>gr dj<P><p>[This message has been edited by djazzie (edited 30-12-2000).]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is hier echt schandalig in Belgie. Zo is het internet ook een ramp te noemen. De regering houdt de gewone man hier oerdom! Telenet (kabeldistributie surfing) heeft gewoon de eerste 1000 poorten en de meest voorkomende poorten (zoals 8080) verzegeld. Zo is het onmogelijk om via Telenet te surfen over satelliet of accelerators zoals Flashget te gebruiken. Ik wil alleen maar zeggen welke Stomme Boeren (Criminele corrupte zakkenvullers)hier ons landje regeren.

Dreambox DM920UHD - Echostar 120cm draaibaar - Tooway Internet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch nog een kleine reactie van mijnentwege:<BR>wegens omstandigheden kan ik hier in België niet over een kabelaansluiting beschikken. De antennemast die ik had staan (met harkjes) heb ik in moeten korten tot onder de nokhoogte van het gebouw omdat dit volgens de ambtenaren van ruimtelijke ordening "storend" was voor de landelijke omgeving. Voor de schotelantenne moest ik een bouwvergunning aanvragen,waarvan ik nooit een goedkeuring heb ontvangen, dus deze staat eveneens illegaal. <BR>Wat ik mij stoort is dat in ALLE westeuropese landen de nationale zenders wel via satteliet uitzenden (Frankrijk, Duitsland, Nederland, enz...) en dat het hier in "La Belgique" onmogelijk is om onze nationale zenders op een degelijke wijze te ontvangen (jawel, na het verlagen van de antennemast sneeuwt het altijd op VRT, de Nederlandse zenders kan ik niet meer ontvangen via de atmosferische antenne en van Ketnet/Canvas is de kwaliteit belabberd-de beeldkwaliteit is zeker en vast niet Y2K waardig) <BR>Ik dacht wel dat de overheid een soort van plicht had om de mensen van informatie te voorzien. Deze plicht is hier ingeweven in de eigenbelangen van de politici. (Als het hun iets opbrengt dan mag het)<BR>Waarom hinkt België steeds achter op de buurlanden, en dit op vele verschillende vlakken ? (ik zal niet verder in detail treden want dit stoot schijnbaar sommige mensen tegen de borst !!)<BR>Als vroeg of laat hier bij mij terug een ruimtelijke ordenigsambtenaar komt kan ik mn schoteltje eveneens afbreken. Dan valt hier op een deftige wijze geen TV meer te bekijken. De 100.000 den franken (openbreken van de straat over x meter, kabel + versterkers plaatsen enz...) die men mij wil aanrekenen om de kabel tot bij mij te brengen heb ik er niet voor over !!! Ons belastingsgeld wordt immers voor andere doeleinden gebruikt dan voor het aanleggen van openbare nutsvoorzieningen waar ze toch niet genoeg "RENDEREN".<P>Een prettig uiteinde en een goed begin<P>IQ

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo IQ,<P>Wat een bullshit in je post. VRT/Canvas staan op digitaal Tv-gebied nog nergens. Zij hebben wel plannen om digitaal via aardse signalen te gaan werken zoals On Digital in Engeland. Trouwens je reactie met betrekking tot de vluchtelingen lijkt nergens op. Dit is een board met betrekking tot onder andere het satellietgebeuren. Géén politiek praatcafé!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!<BR>Mocht je nog iets op je lever hebben kan ik je even Verhofstads e-mail adres doormailen.<BR>Hou je pietpraat van dit board aub.<P>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...