Ga naar inhoud


Help: Piccard1 1.1 & JDM programmer v2.0


Gast

Aanbevolen berichten

Help,<P>Ik heb sinds 2 dagen een JDM Programmer 2.0<BR>voor mijn piccard1 1.1 gekocht, en zie eigenlijk door de bomen het bos niet meer.<P>Ik heb de faqs en beginners dingen gelezen, maar die helpen mij niet verder.<P>Ik heb via de freeseka site de laatste Snix44c_pic.hex en de FS_EPROM.hex bemachtigt, maar na het programeren van de<BR>16F48A en de 24c16 krijg ik alleen de FTA kanalen, maar de rest blijft op zwart.<P>Ik heb hetvolgende gedaan:<P>In IC-Prog 1.03a heb ik de Snix44c_pic.hex gebruikt om de 16F48A te proggen, en de FS_EPROM.HEX gebruikt om de 24c16 te proggen.<BR>Alles gaat goed, geen foutmeldingen, geen verify error op 00000h. alles gaat goed.<P>Als ik in de abbo gegevens op mijn tuner kijk, staat de geldigheids duur van de abo's op 31 jan 2001 dus dit zou goed moeten zijn.<P>Wat doe ik dus fout ? heb de kaart er een tijdje in laten zitten voor het geval de kaart een puls moest vangen, maar dat mocht ook niet baten.<P>Help mij AUB.<P>Gegevens:<P>OS: Win 98<BR>IC-Prog V1.03a<BR>Programmer: JDM v2.0<BR>Piccard: Piccard1 v1.1<BR>pic file: Snix44c_pic.hex (laatste versie)<BR>Eprom_file: FS_EPROM.hex (laatste versie)<P>B.v.d.<P>P.s. ik weet niet of mijn email adress werkt<BR>dus als je via Email wilt helpen, laat ik op verzoek m'n email wel achter.<P>Bibi.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ok, ik heb mijn email adress gewijzigd, dus je zou mij nu kunnen emailen.<P>Echter op het board staat wel veel informatie, maar deze informatie is ondoorzichtig voor nieuwe(re) gebruikers in mijn opinie.<P>Er wordt veel verteld over goldwavers/loaders hex. etc. maar geen duidelijke informatie omtrend het programeren van een piccard met 16F48a & 24c16. In de starters gids staat wel een standaard pic en eprom file, maar als ik die gebruik om et kaartje te proggen, dan gilt mijn ontvanger net zo hard: please insert card.<P>Als jullie willen, kan ik wel een stap voor stap guide maken voor een piccard met IC-Prog, etc. als ik het eenmaal goed werkend heb gekregen. Het stomme is dat zoals ik in m'n eerste bericht beschreven heb, alles werkt behalve de encrypted kanalen.<P>Vol verwachting wacht ik op een Email berichtje met wat ik verkeer doe.<P>Oh, nog meer info van deze kant:<P>In IC-Prog, kies ik de 16F48A als chip, en laad dan de Snix44c_pic.hex in en prog hem.<P>Dan switch ik naar de 24c16 chip in IC-Prog, en laad ik de fs_eprom.hex in en prog ik de kaart.<P>Echter snap ik niet precies wat de 'load data' optie doet in IC-Prog en wat ik daarmee<BR>moet doen. (moet dat uberhaupt?)<P>Gegroet,<P>Imagica.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat jij aangeeft Imagica heb ik ook... ik mis wat basis gegevens om te weten wat ik aan het doen ben. Dat is even leuk.. maar daarna wil ik graag erg lezen of opzoeken wat ik zou moeten weten...<BR>Maar ondanks dit ga ik verder op zoek..

Philips dst5816 / Dreambox7000 / Dreambox8000 (image OpenPli)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Please insert card...<P>Heb je de kaart niet ondersteboven in het apparaat gestoken? ;-)<P>Verder is het altijd mogelijk dat je de 'verkeerde' file gebruikt waardoor het beeld zwart blijft. (verkeerd in de zin van verkeerde file voor de verkeerde receiver of in combinatie met de verkeerde programmer of programmer software). <BR>Ik zelf heb een ird*to ontvanger/decoder die ook maar met enkele van de down-te-loaden filetjes werkt.<BR>Het hoe en waarom de ene file werkt en de andere niet is me nog steeds niet duidelijk genoeg, maar wat men een wel een dummy FAQ noemt is voor mij nog niet dom genoeg blijkbaar ;-)<P><BR>Overigens is het in mijn ervaring makkelijker om de chipjes op de kaart een voor een (los van de kaart) te programmeren. Dan heb je in elk geval geen loaders files en dergelijke nodig en sluit je dus weer een aantal oorzaken uit... Ook heb ik de indruk dat je dan prima 'icprog' voor zowel de 24c16 als de 16f84 kunt gebruiken.<BR>(bij ird*to in elk geval)<BR>Bij icprog eerst de juiste chip selecteren, dan de juiste *.hex of *.bin file in het programma laden en vervolgens deze file op de chip te programmeren waarna de verify boodschap volgt. let wel dat als je bijvoorbeeld de kabel naar de programmer los laat tijdens het programmeren dat je dan wel een positieve verify melding krijgt.<P>Ik hoop dat je met deze flarden informatie wat verder komt.<P>Mocht ik hier onwaarheden hebben verspreid dan hoor ik dat graag van een van de vele experts die dit bord rijk is.<P>Succes!<P><BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt alvast voor de informatie.<P>Ik heb dus een strong SRT8000 ontvanger die het altijd gedaan heeft.<P>De verschillende hexfiles kan ik niet proberen, aangezien ik alleen de FS files heb kunnen vinden die de januari codes hebben voor taquila etc. verder weet ik niet of er aparte files zijn voor mijn ontvanger.<P>Ik heb ook de satturk files geprobeerd, maar die doen het dus ook niet met mijn kaart/ontvanger.<P>Als iemand mij kan helpen aan andere hex files voor december/januari voor een piccard, graag. Ik kan met de Snix44c wel de FTA kanalen ontvangen, en ondertiteling & TT van spaanse en franse kanalen kan ik ook bekijken, heb dus alleen geen beeld en geluid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Triomph !!!<P>Ik vond op de int. board een link naar andere <BR>hex files, en die doen het dus wel.<P>Duidelijke zip voor beginners die IC-Prog gebruiken. een 16f48.hex en een 24c16.bin file. IC-Prog gebruikers dienen wel de bin te converteren naar .hex!<P>Ik zal voor de gein eens kijken wat het verschil is tussen de FS hex en de Kazan hex.<P>Bedankt voor de reacties !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...