Ga naar inhoud


Positieve ervaringen met een distributie.


sheeplover

Aanbevolen berichten

Ik draai al ruim een jaar met Ubuntu op 1 van mijn computers en dit tot volle tevredenheid. Ik weet dan ook dat er na de installatie nog allerlei plugins geinstalleerd moeten worden om bv geluid te hebben en DVD's te draaien. Groot was dan ook mijn verbazing toen ik afgelopen week Linuxmint heb geinstalleerd en ik meteen geluid had en ook DVD's kon afspelen. Het is niet mijn bedoeling om reclame te maken maar om even een positieve ervaring te vermelden zodat de sceptici ook de overstap willen wagen.

 

Google maar wat of stuur me maar een prive-mail voor uitgebreidere informatie.

 

Groetjes van John uit Den Bosch

Link naar reactie
Delen op andere sites


ruim een jaar, dat is al best oud.

Je mag waarschijnlijk aannemen dat ubuntu, evenals trouwens zo ongeveer alle distro's, in dat jaar tijd flink verbeterd zijn, met name op het terrein van hardware detectie tijdens installatie.

En dat is waar je het over hebt, dat geluidskaart etc herkend worden, en direct na installatie werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hm, van de linuxmint site:

"Some of the packages we distribute are under the GPL. If you want to access their source code you can use the apt-get source command or browse our FTP server. If you can't find what you're looking for, you can also make a request on the forums. We'll answer all of them and be glad to provide the source to you."

Leert ons twee dingen:

1. het is yet another debian (of ubuntu) clone

2. het is niet volledig opensource

Links laten liggen dus, een linux distro hoort 100% opensource te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb zojuist bsd geinstalleerd die herkende ook alles in een keer

alleen maakte ik de fout om alle talen te installeren dat duurd bijna een uur op een p1 met 64 mb geheugen

maar verder stabiel en redelijk snel

Groeten Fred.

 

AZbox premium , AZbox premium+ , AZbox elite

Dreambox 8000 2maal SAB sky 4800 mini , DVB zelfbouw decoder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
duurt !
Waarom is het zo lastig om een programma te installeren?


waarschijnlijk heeft het systeem al de "locales" moeten opbouwen wat soms nog wel ff duurt.

dit heb ik ook eens meegemaakt met Debian op mijn laptop, ik had bepaalde locates nodig en had per ongeluk (gewoon niet goed nagedacht) een heleboel verschillende gekozen, daarna werden ze dus 1 voor 1 opgebouwd en daarna de locale die je als standaard gekozen hebt ook als standaard ingesteld.

wat het ook kan zijn is,dat als je van sourcecode installeerd het ook soms lang kan duren omdat je dan nog een deel zelf moet "compileren" wat bij de meeste windows software al gedaan is door de "developer" maar het compileren op je eigen systeem maakt dat de software iets beter loopt op je systeem (verschil is meestal wel niet echt te merken).
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...