Ga naar inhoud


[Adimo Jive] advies gevraagd


EduardS

Aanbevolen berichten

Ik denk erover de Adimo Jive aan te schaffen. Dit omdat ik hem in mijn camper wil gaan gebruiken en het de enige 12V goedgekeurde ontvanger is.

 

Na alles wat ik hier lees over de Adamo Jazz begin ik toch te twijfelen of de aankoop van deze ontvanger wel zo'n goed idee is.

 

Werkt de Jive nu met de laatste firmware wel goed of zijn er nog problemen?

 

Kan de Jive de EPG van CDS goed aan?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi Sjaak,

bedankt voor je uitgebreide reactie. Dit stelt me al een heel eind gerust. Ik heb nu een Lemon 030CI en het enige waar ik eigenlijk nog behoefte aan heb (ben geen veeleisende sat kijker) is EPG ondersteuning. Toen ik de Lemon kocht dacht ik daarmee ook CDS EPG te kunnen bekijken; niet dus. Dus wat ik eigenlijk zeker wil weten voor ik de Jive aanchaf, is of de Jive wel de EPG van CDS ondersteunt. Weet jij daar meer over?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan rest mij de vraag welke goede en zuinige (ik bedruip mezelf in de camper met zonnepanelen) ontvanger dan wel een meerdaagse EPG van CDS kan laten zien. Tenminste als dat mag in dit topic.

 

Ik ben overigens niet per se afhankelijk van 12V, want ik heb ook een omvormer in de camper. Ik prefereer enkel 12V omdat dit weer enigzins in het verbruik scheelt.

 

Wel verwarrend; een CDS gecertificeerde ontvanger, maar geen EPG (now/next noem ik geen EPG).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat wel weer aardig is aan de Jive is dat hij zijn software OTA kan binnenhalen. Kun je dus gewoon op de camping updaten zonder dat je met een laptop hoeft te gaan klooien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sjaak: De TV programmering bekijken via teletekst vind ik persoonlijk een ramp. Ik heb thuis een mediacenter en ben de egp daarvan gewend, dat vind ik een heel makkelijke en mooie manier om na te gaan welke programma's interessant zijn om te kijken. Nou heb ik nog geen enkele ervaring met satelliet epg, maar ik hoopte dat dit net zoiets zou zijn als de epg op mce. Zoals ik al zei, 12V is geen must, maar wel een pre. Ik zal de uitkomst nog wel laten weten, maar mijn voorkeur gaat uit naar een ontvanger die de epg van CD kan weergeven, die goed en stabiel functioneert én van de ontvangers die daar aan voldoen degene die het zuinigst is. Maar ik heb nog geen idee welke ontvangers daarvoor in aanmerking komen aangezien CD certificering blijkbaar niets zegt over de MediaHigway EPG compatibiliteit. Dat blijf ik erg raar vinden. Maar goed, dit wordt off-topic.

 

Samenvattend: de Jive is een goede ontvanger maar mist CD EPG compatibiliteit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Wat wel weer aardig is aan de Jive is dat hij zijn software OTA kan binnenhalen. Kun je dus gewoon op de camping updaten zonder dat je met een laptop hoeft te gaan klooien.


Verwar je nu de Jive niet met de Jazz? Voor zover Sjaak weet (zie hierboven) kan de Jive niet OTA een update laden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Sjaak(k),

 

Adimo Jazz beschrijving gebruiken.

Channel up- en downtoetsen, volume - en + toetsen gebruiken.

Aanwijzingen op scherm volgen.

En voila, een OTA-update.

 

Met vriendelijke groet,

 

Dutchmen_474

Link naar reactie
Delen op andere sites

Update voor de Jive staat volgende week weer op de sat.

BTW. Er komt waarschijnlijk alsnog MHW EPG in dit toestel..

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wie weet precies wanneer de software voor de Jive online is en hoe lang die er dan staat. En wat zijn de veranderingen? ijn die hikken in het beeld opgelost?

Updaten lukt me nog niet nu, krijg foutmelding:

de melding "Hardware id is wrong, new hardware id CH-20-01"

Is dit soms de software voor de Jazz? Mijn Jive heeft hardware CH-20-02.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Software staat er precies 1 week op, de ene week van de Jazz de andere week de Jive! En vanaf vandaag zal dan de Jive weer OTA komen te staan.

 

Dit zijn de veranderingen:

 

1. Hikken in beeld zijn verdwenen

2. Vastlopers zijn verwijderd

3. Fastscan voor Astra 1 & Astra 3.

4. Diseqc functie werkt goed.

5. OTA update functie in menu geplaatst.

 

En je laatste vraag, dit is inderdaad de software van de Jazz!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...