Ga naar inhoud

[7020S] dreambox blijf automatisch mounten naar pc

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hoi,

Ik heb een moun naar mn pc gemaakt via de webinterface. Daarin automount niet aangevinkt maar telkens na een herstart is de mount weer actief.

Ik wil de mount maar af en toe gebruiken wanneer ik eens rechtstreek naar de pc wil opnemen.

Wanneer in expres een foute dir in de mount zet via de webinterface, en dan herstart, dan is er automatisch een nieuwe mount aangemaakt, zonder naam maar met de juiste settings en dan is die mount weer actief.

Groeten, Wilm

DB7020 pli helenite

Geplaatst:

Als ik er geen last van had, dan zou ik de vraag natuurlijk niet stellen.

Ik vind het lastig omdat na een herstart telkens moet gaan checken of die mount actief is.

Geplaatst:

dat hoef je toch niet te checken, pas als er iets niet werkt, moet je pas gaan checken.

of begrijp ik je niet goed, ik heb geen oplossing voor je probleem en wil je graag helpen...

Geplaatst:

Ik denk dat je me niet begrijpt, ik wil de mount maar af en toe gebruiken, dus standaart wil ik gebruik maken van de hdd in de dreambox en soms van de hdd in mijn pcc. Nu maakt de dreambox steeds gebruik van mijn pc hdd en dat is niet de opzet.

Geplaatst:

nu snap ik je probleem, want dan gaan de films naar de verkeerde schijf,

maar ik begrijp alleen niet waarom je je pc af en toe als mount wilt gebruiken.

wil je de films van de pc afspelen op je dream als i aan staat?

Geplaatst:

ik vertrouw na ugh images de webinterface nog steeds niet mbt mounts

en daarom zou je misschien (met die achterdocht) ook eens op de ouderwetse manier kunnen mounten en umounten

overigens als je tussendoor, geen shutdown/reboot hebt gedaan zijn meestal je instellingen terug op de intellingen die bij de vorige shutdown ingesteld waren.

bovendien als je mounts via het expertmenu instelt, kun je tot 8 mounts instellen (dacht ik) en van PC enkel lezen is dus een Read Only mount

2

2 mounts instellen met de opname mountpoints is zowiezo niet correct.

cheers

Try It Out

Gino Soccio

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen