Ga naar inhoud


[all] DVD image afspelen met ondetiteling


IvoM

Aanbevolen berichten


  • Reacties 237
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik heb nu een nieuwe image (nabilo v 0.8) geplaatst en dreamdvd van Sjaaky ( deze ) erin gezet. Werkt nu perfect!

 

Maar ik kan alleen Iso's kijken die in /hdd/dvd staan via de plugin (gele knop). Ik heb er ook een video_ts map in staan maar die zit ie niet.

 

Ook in de filemodus staat er geen play dvd of laat ie de iso files zien. Moet ik dat ergens instellen?

 

Het werkt verder wel super met de menu's en afspelen werkt zonder enig slag of stoot! De dream is volgens mij nu echt een alles kunner.

 

Nog een andere vraag, kan ik de /dev/cdroms/cdrom0 evt. koppelen aan de speler in m'n pc?

 

Alvast bedankt!

Groeten Thomas

 

Rule #1 Good computers don't go down.

Rule #2 There is no such thing as a good computer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de video_ts map plaats je alle vob files van die DVD en via filemode zie je dan in de video_ts map de optie "play dvd".

 

@Sjaaky; misschien is het handiger om "play dvd" een nivo hoger te plaatsen?

Dus in de DVD-titel directory zelf, zodat je niet verder hoeft te stappen naar de video_ts map?

 

-Ook in PLi draait alles goed hier!

Gtz. Martje B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Als je een map in de map /hdd/dvd aanmaakt en daar je video_ts map in zet werkt het wel! Dus je moet een extra map hebben in /dvd, dus iets van /hdd/dvd/matrix en daar de map /video_ts van de film matrix inzetten.

Dan kun je inderdaad je dvd speler in de pc mounten aan de dreambox. Ik doe dat via de mount manager in de webinterface.

 

Patje.

Dreambox DM500HD met 1 TB externe hardeschijf en een DM600 met 120GB harde schijf op een wavefrontier met astra 1,2 en 3.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb niet zo veel keus in waar ik "play dvd" neerzet. Enigma roept mijn plugin aan voor elk bestand in een directory. Maar niet voor directories zelf. Dus in deze structuur

dvd

+ audio_ts

+ video_ts

+ video_ts.ifo

+ ....vob

wordt mijn plugin alleen aangeroepen voor de bestanden in video_ts. Nu kijk ik naar het bestand video_ts.ifo en voeg voor dat bestand "play dvd" toe.

Ik had hem ook liever een niveau hoger gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Citaat:
-Ook in PLi draait alles goed hier!


Is bij jou de iets te vroege ondertiteling opgelost?
Ik heb het namelijk ook in Nabilo en Pli Helenite (multiboot).


Nee, vroege ondertitels heb ik nog steeds. maar slechts 1 film getest. TheHitcher

Als ik trouwens ipv ac3 de boel laat decoderen dan krijg ik wel een heftige lipsync fout! Gelukkig heb ik een luxe amp en dus kan AC3 direct.

Gtz. Martje B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb net een tijdje lopen testen en lipsync is niet perfect en de ondertitel is ietwat vroeg.

Ik heb alleen geen Play DVD in de filemode en geen weergave van de iso files in de filemode.

 

Citaat:
Als je een map in de map /hdd/dvd aanmaakt en daar je video_ts map in zet werkt het wel! Dus je moet een extra map hebben in /dvd, dus iets van /hdd/dvd/matrix en daar de map /video_ts van de film matrix inzetten.

Dit was idd de oplossing!

 

Het is echter wel een onwijs mooie plugin en wil de mensen die hier een bijdrage aan hebben geleverd ontzettend bedanken!!!!

 

Super!

Groeten Thomas

 

Rule #1 Good computers don't go down.

Rule #2 There is no such thing as a good computer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Hoi,

Dan kun je inderdaad je dvd speler in de pc mounten aan de dreambox. Ik doe dat via de mount manager in de webinterface.

Patje.


Thanks maar wat voor mount maak je? Ik krijg het niet voor elkaar.

Groeten Thomas

 

Rule #1 Good computers don't go down.

Rule #2 There is no such thing as a good computer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het al werkend.

 

Deel de cdrom speler in je pc en maak in de map /hdd/dvd een map 'Speler'.

 

Mount die map aan je speler en als er een dvd in je speler ligt komt ie automatisch in het rijtje te staan. Werkt geweldig!

Groeten Thomas

 

Rule #1 Good computers don't go down.

Rule #2 There is no such thing as a good computer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
We komen dichterbij, maar ik krijg het nu niet voor elkaar om die chmod 755 uit te voeren. Dat probeer ik via filezilla en verkenner in windows. Verkenner geeft Chmod command failed.
Bedankt tot zover!


telnet dreambox
cd /directory/directory
chmod 755 file

Zo moeilijk is het niet hoor.

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Bedankt voor de hulp met de chmod. Het is gelukt via telnet. Ik heb echter de boel niet werkend. Als ik op playdvd druk of een iso selecter gebeurd er niets.

Als ik dan de plugin (Playdvd Plugin) handmatig start krijg ik een foutmelding, en als ik de plugin dreamdvd start gebeurd er niets.

Hieronder de foutmelding.

1371116-fout.JPG


Om van deze foutmelding af te komen kun je het beste van playdvd een versietje ouder nemen. Volgens mij is er iets mis met versie 0.82, ik had m'n libc helemaal aangepast voor die *64 symbols, maar dan werkt-ie nog niet.

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ik zie alles perfect maar ik kan het pijltje niet bedienen. Als ik op ok druk krijg ik het filemenu van de bestandsmodus.


Dat komt omdat enigma ook nog draait.

Als je dreamdvd als programma opstart, dan blijft enigma draaien. Dat kun je dus alleen doen om te testen. Voor echt gebruik, gewoon de plugin vanuit enigma gebruiken, dan gaat het wel goed.

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Zonder dat ik bewust wat veranderd heb is bij mij de ondertiteling ineens iets te vroeg. Weet iemand of daaraan iets is in te stellen? Wel een topprogramma hoor!!


Heb ik ook (zelfs met een oudere versie). Lijkt me nog een bugje...

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...