Ga naar inhoud


[all] DVD image afspelen met ondetiteling


IvoM

Aanbevolen berichten


  • Reacties 237
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Citaat:

Der Untertitel läuft eigentlich sauber vom Timing her ...
Nope .. der kommt wann er auf der DVD kommt ... passt bei mir auch soweit, kann man nix dran ändern. Lippensynchronität gibts bei Untertiteln nicht wirklich

Kunnen we dus niets aan instellen.


Hij zegt dat het niet kan, en dat is onzin. De diverse streams kunnen prima op elkaar gesynchroniseerd worden met hun eigen timestamps. Het is helemaal niet de bedoeling om alles direct af te spelen zoals je het "binnen" krijgt.

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de nieuwe Gemini 3.6 op mijn DM500 gezet. Daar draait dreamdvd nu zonder problemen. Ik heb wel de laatste versie van dreamdvd (dreamdvd_7000_v0.82a.tar.bz2 via IHAD) er op moeten zetten omdat ik via het download-menu nog een versie kreeg waarin de ondertiteling inverted was. Dat was nog wel even opletten omdat de gedownloade versie van dreamdvd in een andere directory stond dan in de .tar van IHAD, namelijk /var/bin ipv /var/dvd.

De plugin Playdvd (playDVD_7000_v0.55.tar.bz2 via IHAD) moest ik er met het handje opzetten omdat ik deze niet in het downloadmenu terugvond (de DM7020 had hier geen last van??).

De dvdmenu's moeten op de DM500 inderdaad soms op de tast. Maar, ik heb er nu 8 dvd-iso's op mijn netwerkdisk staan (met 'DVD Decrypter'). En slechts bij eentje zie ik niet wel dvdmenu-item is geselecteerd. Maar de andere 7 gaan wel. Enige echte probleem is dat ik niet uit Dreamdvd kan. De 'exit' knop van de DM500 afstandsbediening werkt hier niet. Volgens Sjaaky kan het wel via het menu van de DVD, maar dat is mij niet gelukt. Echter de rode Exit knop van mijn DM7020 haalt mij wel uit Dreamdvd op mijn DM500. Ik ben hoopvol dat dit nog een keer opgelost wordt. Voorals nog sjouw ik met mijn afstandsbediening door het huis.

 

Enige feature die ik nog wel zou kunnen gebruiken zijn defaults voor de DVD, net als voor dream zelf (1 Audio=dutch subtitles=none, 2 Audio=Englisch subtitles=dutch).

 

Verder is dit een ideale plugin. Mijn hele DVD-collectie staat straks op mijn netwerkdisk en kunnen in slaapkamer en woonkamer gekeken worden, zonder dat ik een 'echte' dvd-speler heb. De pc'tjes kunnen er natuurlijk ook bij (VLC speelt ISO's).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bestaat er ook een sneltoets om ondertitel te zoeken als je bevoorbeeld geen dvd menu hebt en je wilt een ondertitel selecteren.

 

Op een normaal dvd speler heb je daar een knop voor, maar bij deze plugin kan ik die niet vinden.

Dreambox 7000S & 500 & 800 - Maxtor 80GB en Samsung 500GB - USBstick Swap - schotel 80 & 110cm - Moteck SG2100 - lnb titanium 0,2 db & duo lnb - openPLI - Satje07 settings - cccam 2.1.4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als dan het geluid gelijk gaat lopen en de sub's niet te vroeg dan is het een perfecte plugin.

Heb wel het idee dat het geluid dat via mijn versterker loopt (ac3) dat dat wel goed gaat, dus mischien zit de fout in het downsampelen van de ac3.

Denk eerst eens na voordat je een scherpe opmerking maakt !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat ik weet dat er hier een aantal PLi mensen zitten. Bij deze DVD player is onder andere deze fix uitgevoerd:

 

- -kleiner Fix für den Audiodekoder, es wurde der BypassModus nicht korrekt zurückgesetzt. Deswegen war nach AC3Thru evtl. erst mal kein Fernsehton zu hören nach dem verlassen des Players

 

Als ik hier op een zender AC3 geluid heb gekozen en ik zet de TV daarna op een zender waar er "normaal" geluid is, heb ik dus ook geen geluid. Ik moet eerst even handmatig via de audio knop op de AC3 zender weer een normale geluidstrack kiezen, voor ik mijn geluid terug heb.

 

Met .VOB bestanden had ik dit probleem ook en met de eerste versie van deze DVD player ook. maar met bovenstaande fix is het in de DVD player opgelost. Kan het ook in PLi/Enigma opgelost worden?

 

Thanks!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Was hier al eerder gemeld, maar is er al een oplossing voor het probleem dat als je een DVD die origineel 16/9 is, dat deze niet echt als 16/9 wordt weergegeven? Je mist dus een stuk van de linker en rechter kant. Als je de VOB afspeelt dan is wel alles goed. Instellen in het menu helpt niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Is het mogelijk om ook dvd's af te spelen via een externe hardeschijf bijv van je pc.


Werkt bij mij het beste met iso files (via nfs, files staan op m'n NAS)...

2x VU+ Solo 4K, 2x DM8000, 1x DM800, Triax 90cm (13.0° / 19.2° / 23.5° / 28.2°)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kreeg met cifs een stotterend beeld (gigabit netwerk), met nfs loopt het als een trein ...

 

Geloof dat anderen wel met cifs een vloeiend beeld hebben.

2x VU+ Solo 4K, 2x DM8000, 1x DM800, Triax 90cm (13.0° / 19.2° / 23.5° / 28.2°)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...