Ga naar inhoud


ubuntu studio


Gast

Aanbevolen berichten


Citaat:
wat is er zo speciaal aan ubuntu studio. want zo ver ik uit de site kon halen is het enkel ubuntu met al een paar vooraf geinstaleerde progs en een mooi uiterlijk... dus niks nieuws


dat zal het ook wel zijn, gewoon Ubuntu met software voor audio en video bewerking voorgeinstalleerd dus moet je dat niet nog zelf met APT ofzo installeren.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ik neem aan dat de extra's gewoon in Ubuntu te downloaden zijn dus je niet opnieuw moet gaan installeren?


ik heb op een paar programma's na alles kunnen installeren onder Debian Etch dus ik denk dat het voor Ubuntu zeker zo is.

waarschijnlijk hebben ze wel een paar dingen aangepast voor Studio (misschien de software per soort gezet ? zoals bijv. de audio editors mooi bij elkaar en niet volgens naam in het menu zoals standaard bij Gnome ?).

Ik heb geen LiveCD functie gevonden (is IDD enkel installatie DVD) dus ik heb het niet bekeken (ben zeer tevreden met mijn Debian installaties dus geen reden om Ubuntu of Ubuntu studio erover te zetten).
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
wat is er zo speciaal aan ubuntu studio.


Op de Engelse Wikipedia staat:
Citaat:
Ubuntu Studio is an unofficial derivative of the Ubuntu open source operating system, based on Ubuntu, which is explicitly geared to general multimedia production.


Oftewel: Een afgeleide van Ubuntu speciaal ontworpen voor het creëren van grafische dingen, audio en video. Programma's daarvoor zitten bij de installatie inbegrepen. Voor de gewone huis- tuin- en keukengebruiker is deze dus niet gemaakt. Als je wat wil knutselen met bijvoorbeeld audio kun je de programma's die erin zitten ook gewoon via apt-get of SynAPTics installeren.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...