Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Voor mijn D-7020 ben ik gewend met XP CIFS te gebruiken voor opname op harde schijf.

Met een nieuwe PC lukt het niet om dit met VISTA te doen.

Enkel de allereerste keer, direct na de creatie, lukte de opname wel, al blokkeerde de Dreambox na het beeindigen van de opname.

Sindsdien mislukt het mounten.

Ik kan ook de gewende handleiding voor CIFS niet gebruiken:

1. Ik zie in Computerbeheer geen item "Lokale gebruikers en groepen"

2. Ik zie geen mogelijkheid tot uitzetten van "Gebruiker moet wachtwoord bij volgende aanmelding wijzigen"

3. Ik zie geen mogelijkheid tot aanzetten van "Wachtwoord verloopt nooit"

Wat het delen van de map en het toekennen van machtigingen betreft:

wat ik ook probeer, de map blijft altijd "alleen lezen"

(of ik nu inlog met admistrator rechten of als de standaard-gebruiker voor de dreambox).

Zo zal schrijven wellicht nooit lukken?

Vroeger kreeg ik bij het starten van XP nooit de voor dreambox-geeigende gebruiker te zien,

nu staat mijn standaard gebruiker daar natuurlijk wel; wat ik ook niet wil.

Kan iemand helpen, of mij verwijzen naar een aangepaste handleiding CIFS met VISTA.

Alvast dank

riji

Geplaatst:

Dank je Powerbooky, je bent alvast een beter zoeker dan ik.

De verwijzing gaat evenwel vooral over SAMBA met VISTA,

maar ik zoek hulp voor CIFS met VISTA...

riji

Geplaatst:

Nogmaals dank Powerbooky, maar dit is voor mij te moeilijk.

Ik heb behoefte aan een eenvoudige handleiding zoals we die vroeger voor XP hadden, aangepast voor VISTA.

Zie ook mijn aanvankelijke vragen:

1. Ik zie in Computerbeheer geen item "Lokale gebruikers en groepen"

2. Ik zie geen mogelijkheid tot uitzetten van "Gebruiker moet wachtwoord bij volgende aanmelding wijzigen"

3. Ik zie geen mogelijkheid tot aanzetten van "Wachtwoord verloopt nooit"

Wat het delen van de map en het toekennen van machtigingen betreft:

wat ik ook probeer, de map blijft altijd "alleen lezen"

(of ik nu inlog met admistrator rechten of als de standaard-gebruiker voor de dreambox).

Zo zal schrijven wellicht nooit lukken?

Vroeger kreeg ik bij het starten van XP nooit de voor dreambox-geeigende gebruiker te zien,

nu staat mijn standaard gebruiker daar natuurlijk wel; wat ik ook niet wil.

Ik zal maar terugkeren naar XP zeker?

riji

• 9 maanden later...
Geplaatst:

Ik ben toen inderdaad teruggekeerd naar XP.

Nu heb ik echter een laptop (Medion Akoya MD-96630) en daar kan ik Vista niet vervangen door XP (Blauw scherm bij installatie met foutberichten betreffende setupdd.sys en serenum.sys; niettegenstaande verwijderen van de C-partitie). Ik hoop dat er intussen reeds een of andere handleiding beschikbaar is?

Gast delagroov
Geplaatst:

Ik heb ook op vista (Ultimate) Cifs heel eenvoudig ingesteld.

Ik weet niet welke versie je hebt, maar op de ultimate heb ik het zo gedaan.

Je kan in het configuratie scherm kiezen voor accountbeheer/een ander account beheren.

Daar voeg je dan b.v account DREAM toe met je password en kan je het scherm afsluiten

Vervolgens ja je naar de map die je wil gebruiken en kies je voor delen.

In het menu wat vervolgens verschijnt voeg je jou account toe die je gaat gebruiken voor de dreambox en maak

je DREAM (toevoegen) mede-eigenaar van die map.

Zo krijg je lees en schrijf-rechten voor de gedeelde map.

Voor de dreambox-instellingen geldt gewoon hetzelfde al met XP

Ik gebruik HastalaVista trouwens ook niet. :D

Mapdelen.jpg

Geplaatst:

Hier de handleidingen,die ik gebruikt heb.

B: Tonskidutch vond ik het eenvoudigst , samen gesteld nov 2007.

Tip: maak eerst een Backup van je Register.

Groeten xsatx

Windows Vista will be able to view network drives based on Samba servers

A: http://www.sat4all.com/forums/showflat.p...rue#Post1315827

ah hier was die link: Tonskidutch Code:

1. Klicken Sie auf den Start-Knopf des Vista-Menüs und geben Sie unten in der Zeile secpol.msc ein. Bestätigen Sie danach mit Fortsetzen, dass Sie die Konsole wirklich starten wollen.

2. Öffnen Sie den Eintrag Lokale Richtlinien - Sicherheitsoptionen.

3. Suchen Sie Netzwerksicherheit: LAN Manager-Authentifizierungsebene und klicken Sie doppelt darauf.

4. Ändern Sie die Option von Nur NTLMv2-Antworten senden in LM- und NTLM-Antworten senden (NTLMv2 Sitzungssicherheit verwenden, wenn ausgehandelt).

5. Speichern Sie die Änderung mit Ok und schließen Sie die Lokale Sicherheitsrichtlinie.

bron: http://www.tippscout.de/windows-vista-terastation_tipp_3440.html cheers

B:Tonskidutch http://www.sat4all.com/forums/showflat.p...;gonew=1#UNREAD

same answer here:

If you're running a version of Vista that cannot use secpol.msc, you can edit the registry instead. Just change the value of HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Lsa\LMCompatibilityLevel from a 3 to a 1.

weet je hoe je in de registry komt?

Start > uitvoeren > regedit......>

C; http://www.tippscout.de/windows-vista-terastation_tipp_3440.html

Wer mit Windows Vista auf das NAS Buffalo Terastation zugreifen möchte, hat ein Problem: es erscheint immer wieder die Aufforderung, Benutzernamen und Kennwort einzugeben.

Mit einem kleinen Eingriff lässt sich dieses Problem beheben.

1. Klicken Sie auf den Start-Knopf des Vista-Menüs und geben Sie unten in der Zeile secpol.msc ein. Bestätigen Sie danach mit Fortsetzen, dass Sie die Konsole wirklich starten wollen.

2. Öffnen Sie den Eintrag Lokale Richtlinien - Sicherheitsoptionen.

3. Suchen Sie Netzwerksicherheit: LAN Manager-Authentifizierungsebene und klicken Sie doppelt darauf.

4. Ändern Sie die Option von Nur NTLMv2-Antworten senden in LM- und NTLM-Antworten senden (NTLMv2 Sitzungssicherheit verwenden, wenn ausgehandelt).

5. Speichern Sie die Änderung mit Ok und schließen Sie die Lokale Sicherheitsrichtlinie.

Danach sollte der Zugriff auf die Terastation wieder funktionieren.

D: http://www.builderau.com.au/blogs/codemonkeybusiness/viewblogpost.htm?p=339270746

By Brendon Chase | 2006/12/11 17:11:22

Change the text size: a | A

* Print this

* E-mail this

* Leave a comment

* digg this

* del.ici.ous

Early adopters of Microsoft’s new Vista operating system may notice that it will not connect to Samba share folders out of the box. This will be a bit of a pain for many enterprise customers. The technical reason is because Microsoft Vista’s default security policy is to only use NTLMv2 authentication. According to a Google search Samba doesn’t support this yet.

Update: Some readers have pointed out that NTLMv2 authentication is supported in Samba 3.0. However, this certainly wasn't an option to get this running in my instance.

To get Vista to work with Samba follow the simple instructions below:

1. Open the Run command and type "secpol.msc".

Vista and Samba

2. Press "continue" when prompted by Vista.

3. Click on "Local Policies" --> "Security Options"

Vista and Samba

4. Navigate to the policy "Network Security: LAN Manager authentication level" and open it.

5. By default Windows Vista sets the policy to "NTVLM2 responses only". Change this to "LM and NTLM – use NTLMV2 session security if negotiated".

Vista and Samba

Once you’ve done this Windows Vista will be able to view network drives based on Samba servers and should fix any issues around using Samba as a Primary Domain Controller.

Geplaatst:

Vergeet ook niet in de local security policy te kijken naar de Network logon: Standaard staat hier "secure:All network users logon as guest". Dit moet veranderd worden in:"classic: Network users logon as themselves".

Dit is de reden dat alles read-only is.. smile

Gast delagroov
Geplaatst:
Origineel bericht van: delagroov
Ik heb ook op vista (Ultimate) Cifs heel eenvoudig ingesteld.
Ik weet niet welke versie je hebt, maar op de ultimate heb ik het zo gedaan.

Je kan in het configuratie scherm kiezen voor accountbeheer/een ander account beheren.
Daar voeg je dan b.v account DREAM toe met je password en kan je het scherm afsluiten

Vervolgens ja je naar de map die je wil gebruiken en kies je voor delen.

In het menu wat vervolgens verschijnt voeg je jou account toe die je gaat gebruiken voor de dreambox en maak
je DREAM (toevoegen) mede-eigenaar van die map.
Zo krijg je lees en schrijf-rechten voor de gedeelde map.

Voor de dreambox-instellingen geldt gewoon hetzelfde al met XP

Ik gebruik HastalaVista trouwens ook niet. :D

Mapdelen.jpg

Update!!

En je moet natuurlijk wel bestanden delen aan hebben staan. Kan dacht ik ergens bij netwerkcentrum.

Cifs loopt als een trein dan.
Geplaatst:

Ik ben met nieuwe moed herbegonnen.

Eerst wat achtergrondinfo gezocht.

Eerste probleem: secpol.msc bestaat niet in de home versies van Vista.

Ik heb dan rechtstreeks de registeraanpassing gedaan zoals door Tonskidutch voorgesteld: LM compatibilitylevel veranderd van 3 naar 1.

Is daarmee alles uitgevoerd wat via secpol.msc moest gebeuren?

Ik gebruik Gemini 4.30, zit daar reeds Samba 3.0 in of moet ik dit extra installeren?

Geplaatst:

Morge,

indien je enkel wilt mounten op de pc is samba niet echt nodig

indien je echter vanuit de pc makkelijke toegang wilt hebben op de dreambox dan moet je inderdaad sambaserver installeren.

genini 4.30 heeft geen sambaserver er in maar die is simpel weg als plugin te installeren (manueel toevoegen)

middels dcc (ftp) schuif je van de uitgepakte zip het bestand Samba3.tar.bz2 naar /tmp

gaat via je afstandsbediening naar blue panel / addons / manual install en kiest het Samba3.tar.bz2 bevestigt met groene knop.

de samba config wijzig je naar believen om de pc gebruiksaccount rechten te geven.

cheers

zie bijlage voor de 7020 samba3 versie (niet voor 500 en 7000!!!)

Music

John Miles

Gast delagroov
Geplaatst:

Om cifs op vista te laten lopen heb ik echt niets aan hoeven passen in het register. Cifs loopt hier prima op Vista. Ook op de HOME versie.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen