Satdorus Geplaatst: 16 mei 2007 Geplaatst: 16 mei 2007 Hallo, mijn dm7000 laat heel veel netwerkverkeer zien op mijn router. (knippert als een gek) Ondanks dat ik een locale kaart gebruik. Dezelfde hoeveelheid verkeer is er als ik de dm7000 op standby zet. Heeft hier iemand een verklaring voor? is er iemand die weet hoe ik het netwerkverkeer kan bekijken op de 7000 zelf (via plugin ofzo)? b.v.d. dorus
Tonskidutch Geplaatst: 16 mei 2007 Geplaatst: 16 mei 2007 welk image welke emu welke poorten staan open netsat -a (in telnet) cheers Stool Pigeon Kid Creole and the Coconuts
Satdorus Geplaatst: 16 mei 2007 Auteur Geplaatst: 16 mei 2007 PLI garnet cccam 1.3 vlgs mij poort 2147 t/m 2153 (als ik netstat goed begrijp).
Tonskidutch Geplaatst: 16 mei 2007 Geplaatst: 16 mei 2007 netstat laat zien welke gebruikt worden en welke wachtende zijn, listening. maar op de router bedoelde ik met welke poorten open staan. er waren ook wel eens bij andere emu's hoge netwerk activiteiten, dat lag aan de emu configuratie. enkele zenden met verkeerde configuratie via internet een broadcast en vragen via internet een authentificatie. dus feitelijk niet goed ingesteld. kun je de configuratie van CCcam tonen? cheers Stool Pigeon Kid Creole and the Coconuts
Satdorus Geplaatst: 16 mei 2007 Auteur Geplaatst: 16 mei 2007 is gewoon de standaard cfg zie bijlage alvast bedankt voor je hulp 1365032-CCcam.txt
Tonskidutch Geplaatst: 16 mei 2007 Geplaatst: 16 mei 2007 overal staat # voor dus niks is speciaal ingesteld, afgezien van de defaults dus die zijn misschien nog eens te heroverwegen (die defaults) maar [color:"red"] # in version 1.2.1 and lower there was a problem which could lead to disconnecting clients # in version 1.4.0 network load was significantly reduced # in version 1.7.0 dangerous password bug was fixed # in order to take advantage of these fixes, all clients should upgrade # with this setting you can force that clients at least use a certain version otherwise they are denied when logging in # # default : accept all versions # #example 1: avoid disconnecting clients problem # #MINIMUM CLIENT VERSION : 1.3.0 # #example 2: achieve network load decrease # #MINIMUM CLIENT VERSION : 1.4.0 # #example 3: don't allow potentially wrong passwords (pre 1.7.0 has password bug) # #MINIMUM CLIENT VERSION : 1.7.0 [/color] je schreef je gebruikt 1.3 en de config is van een 1.71 is dat correct? cheers Stool Pigeon Kid Creole and the Coconuts
Satdorus Geplaatst: 16 mei 2007 Auteur Geplaatst: 16 mei 2007 is het alleen de cfg file die bepalend is voor het ethernet verkeer? waarom is er dan ook verkeer (dezelfde hoeveelheid) als de 7000 in standby staat? iemand een idee hierover? b.v.d. dorus
Gast Geplaatst: 16 mei 2007 Geplaatst: 16 mei 2007 Standby is niet hetzelfde als uit. Een dreambox in standby draait eigenlijk gewoon door. Je hebt alleen geen signaal op de scart, en de LCD staat uit. Voor de rest zijn de verschillen miniem. En dat is nodig ook, anders zou je niet kunnen opnemen, geen connectie met je box kunnen maken (telnet, ftp, smb/nfs van/naar de disk, etc...) Ook je cams/cardservers draaien in standby gewoon door.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen