Ga naar inhoud


Digitenne KPN. Kwaliteit ??


Gast Henri Aalten

Aanbevolen berichten

Citaat:
Nog even terugkomend op de kwaliteit: ik had gisteren bij het plaatsen van de antenne een zwak signaal en toen viel me op dat de ticker onderin het beeld RTL-Z, je weet wel met die beurskoersen, schokkend binnenkwam


Ik heb gemerkt dat met de laatste update van de software van mn samsung pvr bij een wegvallend signaal het laatste complete beeld blijft staan. Hiervoor had ik soms halve beelden op het scherm of niets. Hierdoor lijkt de ontvangst beter maar is natuurlijk niet zo. Mis zo nu en dan een beeldje alleen valt het nu minder op.

Flappie
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

  • Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Het zou fijn zijn als er meer keuze was in de ontvangers voor KPN/digitenne. In het buitenland zijn er tientallen verschillende merken en modellen te krijgen... alleen Free-to-Air...

De bovengenoemde technisat DIGIT MF4-T is de eerste ontvanger die ik tegen kom die CONAX aan boord heeft. Nu maar eens op zoek of dat ding ergens te koop is, want mijn samsung twin tuner geeft maar matig beeld (schakelt niet tussen breedbeeld en 4:3 #$@!) en daarnaast trekt hij aan of uit veel stroom, het ding blijft altijd behoorlijk warm. Zijn er meer mensen met een recente alternatieve ontvanger voor KPN? Zou dreambox iets kunnen zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Het zou fijn zijn als er meer keuze was in de ontvangers voor KPN/digitenne. In het buitenland zijn er tientallen verschillende merken en modellen te krijgen... alleen Free-to-Air...
De bovengenoemde technisat DIGIT MF4-T is de eerste ontvanger die ik tegen kom die CONAX aan boord heeft. Nu maar eens op zoek of dat ding ergens te koop is, want mijn samsung twin tuner geeft maar matig beeld (schakelt niet tussen breedbeeld en 4:3 #$@!) en daarnaast trekt hij aan of uit veel stroom, het ding blijft altijd behoorlijk warm. Zijn er meer mensen met een recente alternatieve ontvanger voor KPN? Zou dreambox iets kunnen zijn?
Alle DVB-T ontvangers waar je een CI module in kan plaatsen zijn geschikt. Je moet dan een losse CONAX CI module kopen.

In sommige recente plasma TVs zit ook al een DVB-T ontvanger ingebouwd, en sommige ondersteunen zelfs een CI module. Dan heb je geen aparte tuner meer nodig.

Op de Dreamboxen kan je als alternatief voor een CI module ook een z.g. soft CAM installeren, die het zelfde doet. Omdat je met soft CAMs ook kan cardsharen worden ze door de fabrikant niet ondersteund. In de Dreambox 7025 kan je ook een COANAX CI module plaatsen. Die wordt wel officieel ondersteund.

Zelf heb ik een Dreambox 7025 en ben hier zeer tevreden over. Ik heb echter maar een klein TV scherm, dus dan is het al gauw scherp. Het leuke van de Dreambox 7025 is dat je er zowel een Digitenne tuner als een satelliet tuner in kan plaatsen. Je kan er ook een harddisk in zetten, je hebt dan een PVR. De Dreambox 7025 trekt wel veel stroom en wordt warm, maar ik vind dat niet zo erg.

M.v.g., Frits
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...