Ga naar inhoud

{600} instellen meerdere satelliete lukt niet

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

vandaag nieuwe 600 aangesloten. Schotel was gericht op Turksat 42gr. Heb een externe motor aangesloten en de Turksat positie opgeslagen. Als ik in menu (ga naar satelliet) naar bijv. Astra 19,2 ga dan draait de schotel wel maar vindt geen zenders. Ik twijfel of het echt naar 19,2 gr gaat. De schotel draait (van voren bekeken) van rechts naar links en buigt ook naar voren. Als 1 satelliet goed opgeslagen is, dan moet ik de rest toch makkelijk kunnen instellen?

Wat doe ik verkeerd?

Geplaatst:

blijkbaar niet veel hulp aanwezig. Zou een kant en klare settingslijst mijn probleem verhelpen? schotel is gericht op turksat 42gr.

paar dagen geleden is een complete settinglijst geplaats en daar vroeg ik dit ook al werken ook op de 600s en mijn schotelprobleem.

ik hoop dat iemand me kan helpen.

Geplaatst:

Probeer eens handmatig eerst meerdere sats op te slaan.Bv turksat,Astra 19 oost en bv hispasat.Dan moet hij als je schotel goed is ingesteld de overige ook zelf kunnen vinden.

succes!!

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Geplaatst:

moet ik dan eerst bijv. astra 19,2 die al bekend is eerst verwijderen en dan nieuwe toevoegen? Ik weet dat schotel op turksat gericht is omdat ik de zenders kan ontvangen. Ik heb wel gezien dat de schotel telkens naar zelfde plek draait maakt niet uit of ik satelliet van 7gr of 13 gr of 19,2 gr.

Ik heb geprobeerd met dreambox editor de sattaz-Dreamboxsettings-20mei2007 te uploaden maar het wil me nog niet lukken om verbinding met mijn DB te maken. Ik heb via dosprompt ipconfig gedaan en krijg ip adres, subnetmasker en standaardgateway. Die vul ik bij de Db in behalve nameserver want die zie ik nergens. En dan LAN geselcteerd DHCP vink weggehaald, netwerk aan inschakelen aangevinkt, port op 80. De ip adres en port 80 heb ik ook in de editor aangepast. Dus en bij DB en in de programma zelfe ip en port. Toch fail to connect! of is wachtwoord bij de 600 anders??

EN FTP port is 21 gelaten en FT Type passive.

Als ik de setteing kan uploaden dan moet de rest (satelliet) toch ook goed gaan?

Geplaatst:

bjkartal,

ga eens naar menu

ga naar instellingen

ga naar geavanceerde instellingen

klik dan fabrieksinstellingen herstellen

indien je dat doet boot de dm 600 nieuw en moet je alle instellingen overnieuw doen

pal

timezone

language

daarna meteen exit exit exit

en wederom menu

ga naar instellingen

ga naar geavanceerde instellingen

ga naar communicatie instellingen

zet de dreambox in een zelfde netwerk range als je pc met een uniek IPnummer

dus je weet PC (ipconfig /all) is 192.168.1.105

dan is de dreambox (indien niks anders in je netwerk hangt) 192.168.1.106 indien je dhcp uit zet

zelfde subnetmask 255.255.255.0 (kijk dus goed bij je PC)

de nameserver en gateway is meestal hetzelfde als je adslmodem en of router

eenmaal ingesteld save / groen

daarna exit exit exit

je moet echter ook nog even bij de geavanceerde instellingen kijken of http authenticatie uit is (anders kan het zijn dat je niet kunt verbinden zonder wachtwoord)

maar de rotor/diseqc instellingen kunnen zeer verschillend zijn dus ook effe heel goed je handleiding lezen aangaande instellingen betreffende de rotor.

nadat je geavanceerde instellingen kloppen zou je de dm 600 moeten kunnen benaderen met dreamedit.exe van Llama

en/of je kunt per download via blauwe knop addons de settings laden.

cheers

Bring' den Vorschlaghammer mit

Element of Crime

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen