Ga naar inhoud


[all] Drtic: hoe de juiste frame rate bepalen?


Kowalski

Aanbevolen berichten

Ik gebruik al jaren tot volle tevredenheid Drtic om Nederlandse ondertitels te plaatsen onder films die ik opgenomen heb van diverse buitenlandse filmkanalen.

De ondertitels die ik download van diverse websites zijn meestal in "srt" (SubRip) formaat. De ondertitel converteer ik met jDrtic en wordt dan naar de Dreambox gestuurd. Daarbij moet je een frame rate opgeven. Bijna altijd gaat dat goed met een frame rate van óf 23.976 óf 25. Echter, waar ik altijd problemen mee heb is het vinden van de juiste frame rate tussen deze twee. Daar kom ik pas achter als de film al bezig is: de ondertitel loopt dan te snel (frame rate te laag gekozen) of te langzaam (frame rate te hoog gekozen). Ik wijzig de frame rate naar de andere waarde en dan is het wel goed. Voor zover ik weet zijn "srt" bestanden gecodeerd met tijdcode (uren:minuten:seconden,milliseconden) en niet met framings (zie hier), dus daar kan het niet aan liggen. Ook heb ik de framerate van de opgenomen film in beschouwing genomen, maar die komt ook meestal niet overeen met de uiteindelijk benodigde frame rate. Overigens komt de tijd in de OSD van de Dreambox ook meestal niet overeen met de werkelijke tijd van de film.

 

Dus de vraag is: hoe kom ik erachter welke frame rate ik moet instellen zodat het wel meteen goed gaat? Alvast dank voor een eventuele reactie.

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites


Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...