Ga naar inhoud

[7020S] Netwerk probleem sinds wisseling modem

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hallo heb een 7020 en sinds gisteren deed mijn modem het niet meer nu een andere modem er tussen en nu ziet de box netwerk niet meer lampje op router gaat wel branden ook binnen in de dreambox gaat ook wel een ledje branden maar op automatisch komt er geen ip adres ook handmatig invoeren helpt niet

zou er blikseminslag zijn geweest verwacht zelf dat de hele box dan niet meer doet maar doet het verder wel

Geplaatst:

je kan dat toch eenvoudig testen door een ping te doen naar je dreambox, vanuit de prompt van windows? Anders moet je een vaste ip ingeven (wel in de ip range van je netwerk) en het nog eens proberen.

System Administrator (niet van deze site)

Geplaatst:

reboot heb ik al een paar keer gedaan hoe doe ik zo'n ping dan naar bijv 10.0.0.6

Geplaatst:

start --> uitvoeren --> cmd (enter) en dan intypen : ping 10.0.0.6 (enter)

als je antwoord krijgt werkt de verbinding goed, krijg je geen antwoord dan klopt je netwerk niet

merDe

deze ruimte is te huur
Geplaatst:

heb gepingt mijn ene box de 500 doet het wel omdat die ook automatisch op 10.0.0.4 is gegaan maar de handmatige 10.0.0.6 geeft time out aan dus zal wel kapot zijn

is er een mogelijkheid om die er zelf weer een nieuwe in te zetten ben bang dat ik via ##GECENSUREERDE TEKST OF URL## dat ding een half jaar kwijt ben

Geplaatst:

en als je 10.0.0.6 eens statisch invoert op je dreambox bij de communicatie instellingen (wel effe DHCP-vinkje weghalen in hetzelfde scherm). gateway en nameserver vul je het IP-adres van je (nieuwe) modem in en bij subnetmask 255.255.255.0. uiteraard een vinkje bij "enable network" en dan saven die handel.

dan zou het moeten werken als je het mij vraagt.

merDe

deze ruimte is te huur
Geplaatst:

heel raar heb er nu een nieuwe speedtouch weer tussen en alles werkt weer als vanouds

snap nog steeds niet dat de 500 wel contact kreeg en de 7020 niet maar gelukkig de box is niet defect

Dank jullie wel voor alle reakties

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen