Ga naar inhoud


[7025] 2e DVB-C tuner wordt wel herkend maar niet gebruikt?


Vinz

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Na bijna anderhalf jaar mijn Siemens M750C stijfgevloekt te hebben (ding geeft aan de lopende band errors op Casema netwerk) heb ik hem eindelijk teruggestuurd naar Siemens (en geld teruggekregen) en heb ik nu een Dreambox 7025 met twee DVB-C tuners gekocht.

 

Na een dagje prutsen lijkt vrijwel alles te werken, maar ik heb nog 1 probleem over waar ik zelf niet uit kom. Als ik een timer zet om een programma op te nemen en naar een andere zender kijk terwijl de opname zou moeten starten, wordt er opeens naar de zender gezapt waarvan opgenomen moet worden en krijg ik een melding in beeld dat er gezapt is om op te nemen. Als ik vervolgens zelf alsnog weer wegzap mislukt de opname (timerscherm roept vrolijk "done!" maar als ik op de video knop druk blijft de lijst leeg). Bij het wegzappen zie ik een seconde of tien de iconen voor tuner A en B oplichten, en daarna is weer alleen tuner A opgelicht. Tijdens het zappen zie ik links sowieso altijd een A bij het zender-icoontje, dus het lijkt alsof tuner B nooit wordt gebruikt.

 

Dit heb ik sinds vanochtend zo ongeveer gedaan:

- via browser nieuwste ronaldd image geladen

- manual scan gedaan op tuner A (freq op 372 gezet, symbol rate op 6875, network op yes), herkende alle kanalen

- cccam aangezet in menu (is 2.0.0 geloof ik)

- camkey en camdata regels toegevoegd aan CCcam.cfg

- zelf fstab aangepast om wat NFS shares te mounten van het netwerk op /media/hdd en nog een andere dir op /media/net

- flink met timeshifting gespeeld, werkt allemaal goed (dus die NFS mount werkt ook goed)

- met dreamboxedit zenders in lopen delen

- na constateren bovenstaand probleem zelfde scan uitgevoerd op tuner B, hielp niets

 

En ja, ik heb nog een kabeltje zitten tussen de OUT van de tuner die het dichtst bij de zijkant zit naar de IN van de andere tuner.

 

Het lijkt me dat er uberhaupt niet weggezapt moet worden als een opname start, maar dat de 2e tuner gebruikt moet worden, toch? Iemand enig idee wat ik fout doe?

DM7025 en DM800 op Ziggo/Casema met Milo image

Link naar reactie
Delen op andere sites


Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...