Ga naar inhoud


[7020S] met welk programma mpg naar ts converteren ?


celem

Aanbevolen berichten

Van de extentie TS naar mpg is geen probleem (gewoon hernoemen).

Als ik van een mpg fragment (die niet van ts naar mpg hernoemt is)

naar TS hernoem om te bekijken op de DM 7020 dan wil de DM dit niet

niet afspelen.

 

Bestaat er een programma om van MPG naar TS te converteren?

 

Zo ja hetwelk?

 

Thanks

Link naar reactie
Delen op andere sites


Is helemaal niet nodig, de dreambox speelt mpeg gewoon af. Probeer eens te renamen van mpg naar mpeg.

De pc (dvd speler) gebruikt mpeg_ps ofwel program stream, dvb werkt met mpeg_ts ofwel transport stream. Met b.v. PVA Strumento kun je een mpeg_ts bestand opgenomen op de dreambox omzetten naar mpeg_ps om er zo een dvd van te maken. Andersom is echter niet nodig! Dus van mpeg_ps een mpeg_ts maken om het betand op de dreambox te kunnen afspelen.

 

patje.

Dreambox DM500HD met 1 TB externe hardeschijf en een DM600 met 120GB harde schijf op een wavefrontier met astra 1,2 en 3.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Citaat van Gullie uit "mpeg omzetten naar ts files " dat nu op slot is:

 

Citaat:
Dat hoeft niet. De DB speelt ook mpg-files af.

 

O ja? met welke box en welke drivers?

Op de recente image's / drivers voor 7025 werkt het voor geen meter.

Pauze werkt niet, spoelen ook niet, jumpen soms,

en je merkt dat het fout gaat met de box, alles vertraagt en soms loopt hij vast.

 

Met de oudere drivers van voor mei spelen ze wel zonder problemen af, maar pauze/jumpen/spoelen werkt ook niet.

 

Let wel, ik heb het over program stream, er zijn ook *.mpg TS (transport stream) bestanden.

VU+ Duo - Triax 88 - Smart TMT43 LNB - Dune Smart D1 mediaplayer

Op een Hitachi 42PD8600 Plasma TV.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is niet omdat je een file hernoemt naar *.mpg ipv *.ts dat het plots een mpg file wordt, het blijft een TS met alle voor-en nadelen ervan. Je player is waarschijnlijk slim genoeg om de file alhoewel hij mpg noemt, toch als TS te behandelen.

 

Ik gebruik "DVB Cut" (niet DVD Cut) in linux om de TS structuur om te zetten in een mpg structuur met enkel de audio-stream die ik kies. Hierdoor bekom je minimaal 10% tot zelfs 25% !!!! winst in grootte van de file zonder kwaliteitsverlies. De drie audiokanalen, waaronder een AC3 stream van de Duitse zenders slorpen bvb enorm veel bitrate op.

 

Deze mpg -file kan ik gewoon afspelen op een DB (7000, 5620) of zonder transcoding (wel hermultiplexing) naar DVD schrijven. Opgelet, je moet die files dan benaderen via de rode knop (My Dreambox) ipv de groene (Movies), want *.mpg wordt niet opgenomen in de normale playlist. Dus via "file mode" en dan "My Dreambox/HDD/Movies" kijken.

VU+Solo², DM-800HD, T90

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zomaar hernoemen hoort ook niet, *.ts is steeds transportstream en *.mpg hoort programstream te zijn.

 

't Gaat bij u natuurlijk om enigma 1, geen ervaring mee, maar dat zal al wel verder uitontwikkeld zijn.

De 7025 (enigma2) bakt nog niks bijzonders van een programstream,

maar de mpg-files komen wel gewoon in de movielist.

Afspelen met de mediaplayer van de box geeft dezelfde problemen.

 

Gr, Mark.

VU+ Duo - Triax 88 - Smart TMT43 LNB - Dune Smart D1 mediaplayer

Op een Hitachi 42PD8600 Plasma TV.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...