Gast Geplaatst: 19 juli 2007 Geplaatst: 19 juli 2007 Ik heb een Dreambox 7025, ik stel een x aantal timers in. In bestand /etc/enigma2/timers.xml daarin staan dan de gemaakte timers. So far so good. Nu kan het soms dat de Dreambox crashed door welke reden dan ook. Bij een reboot/herstart zijn de timers (meestal) weg. Terwijl ze toch in een bestand stonden lijkt me? Wordt bestand /etc/enigme2/timers.xml opnieuw aangemaakt bij een reboot? Iemand daar ook ervaring mee? Dreambox 7025, Image: Ronaldd
Jean-Claude Geplaatst: 19 juli 2007 Geplaatst: 19 juli 2007 hebt ge nadat ge de timers hebt aangemaakt de box eens een shutdown-restart laten doen ? van een 7025 weet ik het zo niet, maar bij een 7000 worden een aantap 'volatiele' gegevens pas dan weggeschreven naar het bestandssysteem. Als je box crasht zonder dat die gegevens zijn weggeschreven, dan vind je ze na de restart inderdaad niet meer terug. DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.
Gast Geplaatst: 19 juli 2007 Geplaatst: 19 juli 2007 Ja inderdaad dat is ook te begrijpen. Maar omdat het in een bestand staat weggeschreven zou dat betekenen dat bij een restart (na crash) het bestand opnieuw wordt aangemaakt en dan de huidige timers (automatisch) overschreven....
Gast Geplaatst: 19 juli 2007 Geplaatst: 19 juli 2007 nee, het probleem is juist dat timers.xml pas wordt weggeschreven als je netjes afsluit. Je kan voor de zekerheid na het toevoegen van een nieuwe timer ff met de blauwe knop 'cleanup' uitvoeren, dat is WEL een sync punt voor de timers.xml.
netdata Geplaatst: 19 juli 2007 Geplaatst: 19 juli 2007 of gebruik de webif en click op write timerlist to memory
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen