Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ik wil m'n LNB aansluiting iets Veranderen door m'n switch droog te gaan hangen en dus 2 nieuwe stukken COAX te trekken. Is 'EN50117-6 PATC 1,0/4,7 Class B' Coax geschikt ? Heb hiervan nog 20m liggen.

AZBoxHD : 19.2 - 23.5 - 28.2 (T55)

DSR2210 : 19.2 - 28.2

 

Posted

Gevonden op een commerciële pagina.

 

Citaat:

Manufactured by Webro to EN50117

.

75 ohm double screened co-axial cable, used mainly for short to medium runs, for either satellite or UHF distribution.

It is broadly equivalent to Volex CT100 and has copper foil screening to supplement the braid.

The H109F uses air or the WF100 cable uses the latest technology foam insulation for lowest signal loss.

This cable is available in black, brown or white outer sheath and costs just £1.00 per metre.

TWO.jpg

 

Je kan deze kabel dus gebruiken. <img src="/forums/images/graemlins/xyxthumbs.gif" alt="" />

 

Leo

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Posted

Bedankt voor de reacties.

 

Goud is het zeker Niet. <img src="/forums/images/graemlins/laugh.gif" alt="" />

Het merk is overigens Fracarro. EN50117-6 is inderdaad de standaard voor de kabel en dat betreft inderdaad een 'outdoor quality coax'. De kern is inderdaad een soort foam zoals hierboven beschreven.

AZBoxHD : 19.2 - 23.5 - 28.2 (T55)

DSR2210 : 19.2 - 28.2

 

Posted
Citaat:
1 pond per meter, istie van goud ofzo?


Dat is nog niks er is nog veel duurdere Coax te koop
toen ik jaren geleden mijn kabel kocht dat was Echoflex die was toen ongeveer 4 gulden permeter dat was in 1987 en die kabel is nog steeds in perfecte staat.
dat zal nu 4euro per meter zijn ben ik bang voor.

Onze geest is als een Parachute hij werkt alleen als die open is.

Posted

EN50117-6 is een europeesche norm die je op een kabel mag plakken als het minimaal aan die norm voldoet

Maar tezamen met het merk denk ik je kabel gevonden te hebben.

 

Absoluut een zeer net kabeltje !

 

Vaak wordt Koka799 gebruikt.

Specs hiervan zijn te vinden op :

http://www.enormjanvandenbroek.nl/download/Handboek%20Nederland.pdf

 

Jouw kabel geeft bij 2150Mhz ongeveer 9dB minder demping (en heeft nog altijd een nette HF afscherming van > 85dB )

Zie ook:

http://www.fracarro.com/NR/rdonlyres/41CF9EB6-C8B9-47B8-A3E0-BDFC9044F812/0/fr_dat_PAS4110511.doc

 

Samengevat: Perfecte kabel, alleen iets dikker als gangbaar, dus wel even oppassen dat je de goede F-Connectoren koopt.

(Koka799=6,8mm terwijl jouw kabel 7,2mm is)

Posted

Ja zeker een heel mooi kabeltje met keurige specs en er zijn wel f connectors voor hoop alleen dat de kern niet te dik is, veel kijk plezier komende jaren.

Onze geest is als een Parachute hij werkt alleen als die open is.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...