Jump to content

Geen signaal meer bij 12 m coax kabel.


Recommended Posts

Guest Henri Aalten
Posted

Ik heb mijn antenne van digitenne in de nok van de zolder gezet.

maar ik krijg totaal geen signaal op mijn ontvanger. 12 m coax kabel

 

wel signaal, als ik die zelfde antenne dichtbij de ontvanger zet. !!!!!!!!

 

Ik meet boven wel de 5 v spanning van de ontvanger.

 

Draaien van de antenne maakt niets uit.

 

Kan daar dan geen 12 m coax kabel tussen, je houdt totaal geen signaal meer over.

Posted

Als je reeds een zwak signaal hebt om te beginnen en er dan nog eens 12 meter coax tussenhangt dan hou je geen signaal meer over.

Misschien gebruik je een slechte kwaliteit coax of is die beschadigd.

Hoeveel signaal heb je zonder die coax ertussen ?

Johnny.

TV kijken ....daar hebben wij géén tijd voor hoor !!!

Mijn thuis is waar mijn Channelmaster staat....(stond :P)

Guest Henri Aalten
Posted

Zonder de coax er tussen, 80% op Nederland 1

Nieuwe coax dubbelafgeschermt aan een stuk, dus zonder koppelingen

en wat dan ook.

 

Ik meet dierect bij de ontvanger 4,98 V

en bij de antenne, dus aan de andere kant van die 12 M coax 4,97 V

 

De antenne heeft vrij zicht, verdraaien helpt ook niet.

de antenne heeft een ingebouwde versterker.

Posted
Citaat:
Ik heb mijn antenne van digitenne in de nok van de zolder gezet.
maar ik krijg totaal geen signaal op mijn ontvanger. 12 m coax kabel

wel signaal, als ik die zelfde antenne dichtbij de ontvanger zet. !!!!!!!!

Ik meet boven wel de 5 v spanning van de ontvanger.

Draaien van de antenne maakt niets uit.

Kan daar dan geen 12 m coax kabel tussen, je houdt totaal geen signaal meer over.

probeer het eens andersom dus zet de ontvanger eens dichtbij de nok van het dak <img src="/forums/images/graemlins/wink.gif" alt="" />
het kan zijn dat je wat miliampere gaat missen over die afstand, weet niet wat je ontvanger kan leveren
Guest Henri Aalten
Posted

Heb ik ook gedaan, de ontvanger naar de zolder, met de korte coax er op.

Signaal, bijna 98%

 

Ook de antenne van aparte voeding voorzien, helpt ook niet.

Posted

Het enige wat ik me voor kan stellen is dat de coax toch te veel verliest, maar dan op de 5 Volt.

Zou je met wat gepriechel kunnen meten wat er van de 5 Volt overblijft wanneer de antenne op de ontvanger is aangesloten?

Of heb je al een keer de externe 5 Volt meteen achter de antenne boven, aangesloten?

René.

Guest Henri Aalten
Posted

Heb ik al aangegeven

Hieronder nogmaals,

 

Ik meet direct bij de ontvanger 4,98 V

en bij de antenne, dus aan de andere kant van die 12 M coax 4,97 V

Posted
Citaat:
Heb ik al aangegeven
Hieronder nogmaals,

Ik meet direct bij de ontvanger 4,98 V
en bij de antenne, dus aan de andere kant van die 12 M coax 4,97 V

Waarom antenne in de nok <img src="/forums/images/graemlins/confused.gif" alt="" />
Digitale signalen worden heus niet sterker als je hoog zit; dat was met analoog wel zo maar nu juist niet. Je zit te kort op het dakbeschot en dus geen signaal. Je heb best kans dat het beste signaal ergens in het hart van je zolder te ontvangen is op knie hoogte bijvoorbeeld. Box op zolder zetten langzaam rondlopen met de antenne in je hand en maar kijken naar de signaalmeter is mijn recept. <img src="/forums/images/graemlins/wink.gif" alt="" />
Guest Henri Aalten
Posted

Heb deze nu wat lager staan, en is al stukken beter.

Posted

Henri,

 

 

Ik heb er nu nog ruim 15 m coax tussen zitten en dan nog dat dunne draadje van de KPN-antenne. Die kabel was oorspronkelijk iets van 25m, ook toen geen problemen.

 

Maar zie dat je inmiddels de antenne iets van nok hebt gehaald en wat al beter signaal geeft.

 

 

Frits de Laar

VU+ Duo2
CanalDigitaal FamilieHD pakket

Guest Henri Aalten
Posted

Het signaal is nu ruim 80%,

heb namelijk nog met de plaats van de antenne gespeeld.

Posted

Ik zou gewoon de stekkers er af doen en alles even weer op nieuw aansluiten

denk dat er toch echt wat sluiting in zit.

Zeker als je boven zoveel signaal hebt moet het zeker lukken met 12 meter kabel.

 

Heb er zelf bijna 25 meter tussen en dat werkt goed.

 

Las net een bericht dat de antenne niet hoog hoeft te staan, voor digitenne en dat

klopt ook wel als je dicht in de buurt zit van een zender of dat het signaal nog hard is.

Zit je ver weg dan moet nog altijd de antenne zo hoog mogelijk.

 

Analoog of Digitaal de sterkte hangt nog steets van de antenne af

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...