Ga naar inhoud


[7025S] Cooling fan plaatsen, ideen kwa merk en grootte?


jepe

Aanbevolen berichten

Ik heb nu een cooling fan in mijn Dream 7025. Die maakt behoorlijk veel lawaai. Ik zoek een zo groot en stil mogelijke fan. Wie heeft er ervaring met stille fan in de Dream? Lieft bv met merk en type naam. Er zijn er nl zo veel.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 59
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

ik heb er 2 fan's ingezet van een hdd-koelfan

staan naast elkaar, rechtop tussen de voeding en de harde schijf. vast gemaakt met van die plastieken treklintjes

heb ze in serie geschakeld zodat ze ook trager draaien en dus bijna geen lawaai maken

BigBisat (Astra 1-2-3-4, Hotbird, Eutelsat 9B, Thor en Turksat 42°). Dreambox 920 met dvb-c en dvb-s, Dreambox 7080 met 3x dvb-s en dvb-c, Dreambox8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

deze heb ik in gebruik in de dm 7025, draait gewoon op 12V je hoort hem niet en de box blijft heerlijk koel. zelf na uren opnemen en afspelen voelt de box nog koel aan.

Werd zonder koeler extreem warm met alle gevolgen vandien.

 

Papst 8412/NGLE (Bulk, 4-pins) 80x80x25mm

Deze koeler van Papst zorgt voor een goede koeling en heeft een maximale geluidsontwikkeling van 12 dB(A) bij een toerental van 1500 rpm.

 

Te vinden bij enkele pc leveranciers (o.a net ten zuiden van R'dam) (mag geen reclame maken) voor ongeveer euro 14,00 (niet echt goedkoop maar wel een perfecte koeler)

Vu+ Solo2 met CIFS op QNAP NAS in woonkamer

 

Vu+ Solo2 met CIFS op QNAP NAS in slaapkamer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is (te) warm??? Is dit op "gevoel" dan zou ik met verlies van garantie een fan ombouw niet riskeren(!)

 

De DM8000 krijgt trouwens een optie voor een ventilator direct aan te sluiten (voorbereid) en dat ook nog gecontrolleerd via het "moederboard". Dus too hot = fan on ;-) DMM zegt dat deze alleen noodzakelijk wordt als er en een HDD en een DVD-recorder/player tegelijkertijd in de ontvanger zit.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hoeft niet echt iets speciaals te zoeken om een stille fan te hebben, neem een "gewone" 80mm fan en sluit die op de 5V aan ipv op 12V. Draaid nog net snel genoeg en je hoort 'm niet meer.

VU+ Duo - Triax 88 - Smart TMT43 LNB - Dune Smart D1 mediaplayer

Op een Hitachi 42PD8600 Plasma TV.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb die Pabst gekocht, echter hadden ze alleen een 3 pins uitvoering. Met zo'n klein pinnetje. Nu heb ik de 3 draadjes losgeknipt van het pinnetje, maar welk draadje van de fanmoet aan welk draadje van de hd voedingskabel. De Pabst heeft 3 draadjes: blauw, wit en rood. Aan welke kleuren moet ik die koppelen?

Ik durf niet erg goed te experimenteren, straks sloop ik de Dreambox.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ik heb deze er op liggen: http://www.coolermaster-europe.com/index...ries%20120%20mm

12cm, niet te horen en de box blijft lekker koel en goedkoop.
Er zit een splitter bij voor de HDD voeding.

Hierbij een foto. Prijs van de FAN == EUR12.95 bij de lokale computerboer.

gr,
BW

post-35768-1318259301,5099_thumb.jpg

DM7020HD - 1TB HDD 2.5" - 2x DVB-C/T (Ziggo) - OpenPLi 3.0 (29-01-2013)

DM7025 - 2x DVB-C (Ziggo) - OpenPLi 2.1 (04-04-2012)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...