dutchbo Geplaatst: 25 juli 2007 Geplaatst: 25 juli 2007 ik ben van plan om een nas aan mijn netwerk hangen in combinatie met db 500 . ik ben al een uur aan het zoeken met de zoek functie ,kan geen duidelijkadvies vinden. wil dus programma's/series opnemen met de db 500 en evenetueel terugkijken met de pc en db. iemand advies ,is de WD MyBook World Edition 500GB iets? kost 189,-e. gr ron
Tonskidutch Geplaatst: 25 juli 2007 Geplaatst: 25 juli 2007 Citaat: kan geen duidelijk advies vinden. tja als je op het woord NAS zoekt zul je weldegelijk enkele merken vinden in de hoeveelheid berichten die dreamboxers al hebben gekocht en al gebruiken dus ook deze kennen inzake de ervaringen en mogelijkheden. dat er dagelijks meer, nieuwe merken en modellen uitkomen is evident, dus voor elk merk+type kan men gewoon weg geen ervaring en dus advies geven. belangrijk is dat je NAS de protokollen moet kennen: -NFS -CIFS -Samba -FTP -andere opties zijn natuurlijk welkom maar een goed webinterface is daarvan het belangrijkst. indien de bovenstaande niet mogelijk zijn is mounten lastig zelf een beetje googlen levert vaak al heel veel hints op. cheers Walking The Dog Carles Es Les Lulus, Arno
Ome Merde Geplaatst: 25 juli 2007 Geplaatst: 25 juli 2007 opnemen op NAS met een 500 wil nog wel eens hikken. een collega van mij heeft een 500c en neemt 4:3 probleemloos op, op een Maxtor onetouch 200Gb, 16:9 hikt af en toe. dit alles op een 100Mbps netwerk. merDe deze ruimte is te huur
Tonskidutch Geplaatst: 25 juli 2007 Geplaatst: 25 juli 2007 we nemen aan dat die beperking al door en door bekend was, bij de vragensteller. cheers Walking The Dog Carles Es Les Lulus, Arno
dutchbo Geplaatst: 26 juli 2007 Auteur Geplaatst: 26 juli 2007 is idd bekend , maar is zoals ik begreep wel weer wat aan te passen. maar dus niemand heeft de WD MyBook World Edition 500GB in gebruik? ik heb op hun site geken naar de spec's ,maar kan deze(nfs ,etc.) niet vinden. gr ron en thnx
Spin538 Geplaatst: 26 juli 2007 Geplaatst: 26 juli 2007 Ik heb een 500-s met een Lanserver (dat is het merk van het kastje). Ik heb daar zelf een 400GB Seagate IDE schijf ingehangen. Na een half dagje werk het app. aan de 500-s gemount met Samba protocol. Werkt nu sinds 1 dag prima op het eerste gezicht, wel zag ik in een test opname hier en daar wat gekleurde verstoringsbalkjes in het beeld, misschien nog wat 'fine tunen'. Maar opnemen via de webinterface van Enigma gaat makkelijk. Mocht iemand nadere info over het 'fine tunen' hebben hou ik me aanbevolen, heb ik bijv. met samba het goede protocol of is CFIS beter? Hoor graag van jullie. DM 7020Si + 200GB HDD, Xtrend ET5000, Triax 88 cm/Motech SG2100A, OpenPLi/ccCam 2.3.0, Synology DS212j, Pioneer DVR-5100H 320GB DVD recorder, AC Ryan HD2 Mini mediaplayer.
Tonskidutch Geplaatst: 26 juli 2007 Geplaatst: 26 juli 2007 dutchbo, ik vondt hem met een uitgebreide test op toms hardware onder external storages (en vergelijking met andere nassies) staat windows 2003 server SP1 op als OS echter niks over diverse mounts denk dat je daar maar eens moet gaan lezen en vergelijken. cheers Walking The Dog Carles Es Les Lulus, Arno
Haakneus Geplaatst: 26 juli 2007 Geplaatst: 26 juli 2007 Citaat: Mocht iemand nadere info over het 'fine tunen' hebben hou ik me aanbevolen, heb ik bijv. met samba het goede protocol of is CFIS beter? Hoor graag van jullie. Samba gebruikt het CIFS protocol, dus die methode is het zelfde. Wel lees ik hier en daar dat mensen betere resultaten behalen met NFS. Dat ga ik vandaag proberen met de Unix Services voor Windows, daar ik af en toe blokjes krijg bij opnamen / afspelen. VU+ Solo2. Tuner 1: Astra 23.5 Tuner 2: Astra 19.2+23,5+28,2+Hotbird
Spin538 Geplaatst: 26 juli 2007 Geplaatst: 26 juli 2007 Ik heb nu bij options de waardes veranderd in 16384 ipv 8192, ben benieuwd wat het resultaat zal zijn. Ik las in een ander bericht dat dit ook wel eens wil helpen bij de 500S. DM 7020Si + 200GB HDD, Xtrend ET5000, Triax 88 cm/Motech SG2100A, OpenPLi/ccCam 2.3.0, Synology DS212j, Pioneer DVR-5100H 320GB DVD recorder, AC Ryan HD2 Mini mediaplayer.
Tonskidutch Geplaatst: 26 juli 2007 Geplaatst: 26 juli 2007 Spin538, de cifs versie in het image (gemini 3.60) is tov oudere berichten sterk gewijzigd...> de stelling dat je dus zomaar met rsize en wsize kunt experimenteren is achterhaald wel is sinds die nieuwere versie bekend dat je r en w size gelijk moet houden Haakneus, niet alle nassies hebben bij de ingebouwde mogelijke protokollen een gelijke netwerkperformance protokollen zoals: samba nfs ftp hebben van geval tot geval (merk en type, maar ook firmware afhankelijk) een andere performance. je kunt dus enkel zelf testen, of test reviews nalezen om te kunnen vaststellen welke nas het best presteert in je LAN lees maar eens een paar van de reviews bij "toms hardware" over nas en google maar eens een beetje. ct's computertijdschrift heeft er ook aandacht aan besteed. cheers Walking The Dog Carles Es Les Lulus, Arno
Gast Geplaatst: 26 juli 2007 Geplaatst: 26 juli 2007 [citaatSamba gebruikt het CIFS protocol, dus die methode is het zelfde. Ja, Nee. Het server deel van samba (bij een recente versie) kan inderdaad ook overweg met CIFS. De samba client zoals deze op een dreambox staat of geinstalleerd wordt is een implementatie van het SMB protofol (smbfs), en dat is wezelijk anders dan CIFS. Er is dus wel degelijk verschil tussen een mount die je maakt met smbfs, en een die je met cifs maakt...
Spin538 Geplaatst: 26 juli 2007 Geplaatst: 26 juli 2007 Welke kan ik dan het beste nemen op de 500S? Draait nu met SMBFS vrij goed. DM 7020Si + 200GB HDD, Xtrend ET5000, Triax 88 cm/Motech SG2100A, OpenPLi/ccCam 2.3.0, Synology DS212j, Pioneer DVR-5100H 320GB DVD recorder, AC Ryan HD2 Mini mediaplayer.
Tonskidutch Geplaatst: 26 juli 2007 Geplaatst: 26 juli 2007 effe de settings van je samba mount noteren op een kladblaadje umount dan een cifs mount daarvoor in de plaats maken effe testen, dat moet je gewoon even zelf testen... kun je testen met kopieren / opnemen / afspelen dan weet je welke in jouw situatie beter presteert. cheers Walking The Dog Carles Es Les Lulus, Arno
dutchbo Geplaatst: 26 juli 2007 Auteur Geplaatst: 26 juli 2007 ben zeer nieuwsgierig?? maar welke nas hebben jullie allemaaal in gebruik? en wat werkt erbij jullie goed of niet goed? ga meteen ff naar tomshardware kijken thnx gr ron
Tonskidutch Geplaatst: 26 juli 2007 Geplaatst: 26 juli 2007 Citaat: jullie allemaaal nou ik, ben niet allemaal, maar heb twee NSLU2'tjes van linksys in ons bureau bijvoorbeeld hebben we er heel wat soorten en maten bij de onafhankelijke onderhuurders (laCie - snapservers van Buffalo en Icy Box etc) en bij vrienden en kennissen thuis draait er heel wat. je moet altijd voor je eigen behoefte en noden zoeken. cheers Walking The Dog Carles Es Les Lulus, Arno
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen