Ga naar inhoud


Installeren Triax Multiblock 4 LNB's


illusion1234

Aanbevolen berichten


  • Reacties 128
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Inderdaad, hier ook goede ervaringen met deze rail op een 78cm Triax met inverto quad-LNB's voor hotbird, astra en astra 2 en een alps quad LNB voor astra 3.

Topfield PVR 5510 / Philips HD 7141 - Triax 78 - Hotbird/Astra/Astra2/Astra3 - Aston 1.07 FW 2.18 / TVV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee ik bedoel deze:

Multifeed houder Aluminium Triax geschikt 4 houders

Voor ontvangst van 4 satellieten in een optionele Triax TDS 64 TDS 78 of TDS 88 schotel waarvan de satellieten van 3 tot 20 graden van elkaar verwijderd zijn. Hieronder is een plaatje te zien van de houder

 

sorry voor de reclame van boven die mag worden weggehaald hoor.

post-12606-1318259729,3665_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

triax geschikt dat is een onding, heb je veel extra werk bij ,zie ook hier:

 

http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/ubb/showflat/Number/1445852/fpart/2

 

Past niet met 78 cm Triax en zelfs met 88 cm Tiax moet er nog wat van de lippen op zijkant afgeslepen worden bij de Astra 19 en 23,5 positie anders kunnen ze niet dicht genoeg bij elkaar gezet worden.

je kan beter voor de originele Triax beugel gaan, zie foto Henksat.

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf géén ervaring met die alu beugels, maar ze zijn inderdaad niet origineel Triax. Dan zou ik gaan voor de Triax beugel.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Met veel intresse lees ik bovenstaande discussies, omdat ik me aan het orienteren ben.

 

Ik heb alleen 1 probleem: mijn schotel (triax 64) kan ik om praktische redenen niet vervangen.

 

In de omschrijving van zo'n multifeed beugel staat dat deze ook geschikt is voor 64 cm schotels. Heeft iemand hier ervaring mee voor de ontvangst van astra 1, 2 en 3?

Ik ben bang dat mijn schotel toch te klein blijkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

Hoi Eland,

 

Ik ontvang met mijn Triax 64 cm: Astra 1, 3 en Hotbird.

2 smalle alps en 1 normale lnb in een multifeed houder.

Prima ontvangst met maxplus 2100.

Alleen bij zware buien even uitval. Bevalt mij verder prima.

 

Model Multifeed houder is op onderstaande site te zien:

 

http://www.hood.de/auction/27981397/universal-multifeed-halterung-4-fach-4-satelliten.htm

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast BenoitSvB

Ik heb een Triax TD78; volgens mij een elliptische schotel (70x78).

Heb inmiddels een multiblock gekocht en wil Astra 1,2,3 en Hotbird ontvangen. Heb 2 smalle alps en 2 brede alps.

Kan iemand een foto plaatsen van een multiblock op een 70x78 schotel, zodat ik een beeld krijg van afstand, hellingshoek en evt rotatie van de LNB's?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 maanden later...

Hallo heb 2 schotels triax van 1,10 cm doorsnee daarvoor 4 inverto 0,2 lnb geplaatst met een triax diq 1.0 4.1 koppen strak tegen elkaar bij de ene schotel werkt perfect bij de andere alleen 19,2 en 23,5 -13 en 28 niet heb astra 19,2 op a aangsloten en 13 op b gemonteerd ik vraag me nu af waar om de een werkt en de andere niet terwijl ik op een 60 cm en 78 cm ook wel heb gemonteerd en dat werkte goed schotels zijn ook goed afgesteld vind het vreemd dat er een tussen zit die dan niet werkt graag iemand met een sugestie cool

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Ik heb ook een multifeed houder van triax gemonteerd.

En heb nog steeds een vraag uitstaan bij triax hoever de LNB's in mm uit elkaar moeten staan zie ook m.n ander draadje. wellicht krijg ik nog antwoord.

 

Ik heb twee triax TDS88 exact hetzelfde en op de een wel goed ontvangst en op de andere niet.

Nu ben ik gaan meten en het blijkt dat waarschijnlijk door het gewicht van de LNB's de arm verbuigt en onderuit zakt. de afstand van schotel tot LNB was in beide schotels niet meer hetzelfde. triax schrijft voor dat het gewicht maximaat 600 gram mag zijn. Ik heb twee twin en twee quad lnb en ongeveer 1,2 kg.

Mijn oplossing is het verstevigen van de arm zodat hij niet kan zakken. zie de foto.

 

post-40356-1318260022,1256_thumb.jpg

VisionNet FCIS7000 Combo 4/1 switch TDS88+ Astra 19.2+23.5+28.2+HB13, TDS88+Hispa30W, DVB-T+ Harkje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je je schotel africht op astra 19.2° met de lnb volledig tegen de houder(als je voor de schotel staat aan de rechterkant van de houder)Zit astra23.5° aan de andere kant tegen de houder.

Wel zorgen dat je de lnb houders niet omdraaid.Je moet ze zo zetten det de lnb's zover mogelijk in het midden krijgt.

Als je dit zo doet heb je hotbird en astra 3 ook dadelijk.Beide een 5cm op de beugel schat ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Erik S.
Hoi,

Ik heb ook een multifeed houder van triax gemonteerd.
En heb nog steeds een vraag uitstaan bij triax hoever de LNB's in mm uit elkaar moeten staan zie ook m.n ander draadje. wellicht krijg ik nog antwoord.

Ik heb twee triax TDS88 exact hetzelfde en op de een wel goed ontvangst en op de andere niet.
Nu ben ik gaan meten en het blijkt dat waarschijnlijk door het gewicht van de LNB's de arm verbuigt en onderuit zakt. de afstand van schotel tot LNB was in beide schotels niet meer hetzelfde. triax schrijft voor dat het gewicht maximaat 600 gram mag zijn. Ik heb twee twin en twee quad lnb en ongeveer 1,2 kg.
Mijn oplossing is het verstevigen van de arm zodat hij niet kan zakken. zie de foto.


--------------------------------------------------
Goede oplossing, maar hoe je bekabeling er bij hangd is droevig.
Gr. Wiel.

Door kennis delen, wordt men wijzer.

 

Dreamb720-Gibertini-125-MTI AP82-XT2N twin FTE DiMo 120+ Diseqc mot.

Philips HD ontvanger twin Duo lnb Triax 80 cm

Kathrein . Signaalmeter en Inp.reflectometer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier ook een beugel aangeschaft, nu valt mij op dat het boorgat op de ijzeren rail onderaan zit, als ik de voorbeelden in deze posting bekijk zit het boorgat boven want de ijzeren rail komt ongeveer gelijk met de plastieken beugel die in de arm schuift van de schotel.

 

Is het gat van mijn rail verkeerd geboord?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...