Ga naar inhoud

[7000S] Harddisk corrupt na het wissen van films?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi,

M'n dreambox deed het altijd zo braaf op een incidentele vastloper na dan.. Maar na dat ik gisteravond m'n harddisk aan het opschonen was (gewoon films wissen) bleef hij hangen, en kreeg hem niet meer opnieuw opgestart.

Ik kwam er uiteindelijk achter dat hij alleen wil starten als ik de harde schijf eruit haal, dan doet alles het normaal.

Wat heb ik al gedaan?

- Harddisk afkoppelen, dan start hij wel op..

- Harddisk aankoppelen nadat de dreambox geboot is, harddisk draait wel, dreambox werkt verder prima, maar hij herkend de schijf niet!

- harddisk op slave gezet, dreambox start nu wel op met geinstalleerde harde schijf, maar hij herkent hem niet.

- Pli helenite is geinstalleerd

Is er een mogelijkheid om hem via telnet alsnog te benaderen, als ik hem weer aansluit nadat de DB geboot is? of opgestart is met de HD op slave?

Het probleem is dat ik geen desktopcomputer meer heb, en hem dus niet kan formateren in een andere computer.

T'is wat mij betrefd geen probleem als alle gegevens op de HD verloren gaan. Ik gebruik hem toch voornamelijk voor de timeshift functie.

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen!

Steven

Geplaatst:
Citaat:
- Harddisk aankoppelen nadat de dreambox geboot is, harddisk draait wel, dreambox werkt verder prima, maar hij herkend de schijf niet!

poe, dan heb je geluk
zo kun je beiden (hdd en dm) stuk maken

nooit een ide disk zomaar aansluiten als de pc of linux box al draait / uh stroom heeft, aan is. (kies maar een uitdrukking)

de disk zal een rare fout hebben opgelopen tijdens wissen en herstarten.
dat zal zoals je het beschrijft het ext3 of reiserfs formaat hebben vernaggelt
anders zou die wel starten

dus in je dreambox kun je der volgens mij enkel iets mee als je in telnet kunt komen
DCC (of uitvoeren op PC ~cmd)
dan kun je trachten de schijf nieuw te formateren en of zelfs de hele partitie wissen en opnieuw aanmaken

cheers

Walking The Dog

Carles Es Les Lulus, Arno

Geplaatst:

Alvast bedankt voor de tip!

Ik heb alleen inmiddels wat anders bedacht!

Ik heb namelijk wel een externe netwerkschijf van 250 G, ik heb de schijf van mijn dreambox er inmiddels inzitten, En mijn laptop herkent hem!!

Nu rest er nog 1 vraag, als ik hem formateer, in welke structuur kan ik dat dan het beste doen?

Geplaatst:

dat formaat is niet belangrijk nu..

want uiteindelijk moet je hem via de diskmanager van windows benaderen en de huidige partities weggooien

(daar je dat wat er op staat niet belangrijk vindt)

nadat er geen partities meer op staan kun je hem weer terugstoppen in de dm

en dan per telnet als disc parttioneren en formateren onder ext3 fomaat

gebruik DCC-telnet

of

telnet vanaf de PC

cheers

Walking The Dog

Carles Es Les Lulus, Arno

Geplaatst:

Ik heb geen windowscomputer, dus heb het op m'n apple via het schijfhulp programma gedaan. Gewoon alleen de schijf gewist.

En weer teruggezet in de dreambox.

En nu herkent hij hem gelukkig weer! Heb hem vervolgens via hardware/harddisk settings op de dreambox geformateert.

Alles werkt nu weer helemaal top!! Bedankt voor de snelle hulp.

Groeten,

Steven

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen