Ga naar inhoud

[all] ts bestanden in avi omzetten.

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Na enig gegoogle weet ik nu hoe je bestanden van de dreambox op je pc kan zetten, dat doe ik nu dus met dreamtsman, daarna was het een heel gepuzzel om een goede manier te vinden om die ts bestanden om te zetten in avi ik lijk het nu gevonden te hebben met het gratis programma "SUPER", die avi wil ik vervolgens zodanig compresseren dat ik bijvoorbeeld een film van 2,1 gb kan verkleinen tot het formaat divx die ik op een gewone cd rom kan branden. Het valt me wel tegen dat deze programma's er uren over doen om bestanden te converteren, wie weet een makkelijke en snelle manier om van ts bestanden divx bestanden te maken die op een cd rom passen? Bij voorbaat dank!

Geplaatst:

ProjectX moest je maar eens proberen

http://www.oozoon.de/guide.html

dat kan dus heel veel en Ik vind het razendsnel

na settings instellen etc is een bewerking van een film met 3 GB in 2 minuten klaar

de verdere bewerkingen zoals ook in de guide aangegeven is ook redelijk snel klaar 5 minuten

naar divX weet ik niet, maar dat zal ongetwijfeld ook kunnen met de mepg2 bestanden

cheers

Music

John Miles

Geplaatst:

Het is redelijk normaal dat het lang duurt om een file op een PC om te zetten naar een ander formaat. Met name de MPEG4 varianten zijn behoorlijk rekenintensief. Met steeds snellere computers wordt het op den duur wel beter. Het is ook mogelijk om er een stukje hardware bij te zetten die het coderen versnelt, zoals bijvoorbeeld dit ding

Voor het omzetten van TS naar een AVI-achtig formaat kun je MPEG StreamClip gebruiken. Werkt op Mac en Windoze PC (helaas geen Linux versie). Het doet alles in 1x : downloaden van het bestand van de box, decoderen/demux en coderen naar een ander formaat. Met tegelijk de optie om stukjes weg te knippen. En de bediening/uiterlijk is wat eenvoudiger opgezet dan bijvoorbeeld ProjectX.

Geplaatst:

Nog andere tools zijn:

- HDTVtoMPEG2 (snel omzetten naar mpeg2 zodat dit formaat voor vele omzetters kan gebruikt worden). Zie bijlage.

- VirtualDub-Mpeg2 (tesamen met de divx installatie), kan je naar vele formaten omzetten.

1402028-HDTVtoMPEG2_v1.11.zip

DM8000 1Tb 2,5"HDD (Openpli2.1)
2xGigaBlue HD Quad Plus 1Tb (Openmips 4.2)
Wavefield T90(Astra1-2-3 Hotbird)
Synology DS214+

• 2 weken later...
Geplaatst:

Bedankt voor jullie tips, hier kon ik wat mee! Ik heb nu een aantal films van de dreambox gehaald en ze omgezet in divx zodat ze op een gewone ( goedkopere) cd rom gebrand konden worden zodat de kids ook boven eens een filmpje kunnen kijken.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen