appiemulder Geplaatst: 23 augustus 2007 Geplaatst: 23 augustus 2007 In dat geval sorry, ik meende dat de meeste nieuwe DVB-S kaartjes (ook de DM7025) met redelijk nieuwe chipsets zijn uitgerust. En daardoor ook de aanvullende protocols kunnen ondersteunen.
Littlesat Geplaatst: 23 augustus 2007 Geplaatst: 23 augustus 2007 DVB-S is gewoon QPSK ofwel 4PSK en DVB-S2 is 8PSK... een DVB-S tuner kan eigenlijk alleen 4-QAM aan, omdat dit toevallig hetzelfde is als 4PSK en QPSK :-D het verhaal van de klok en de klepel... Onze DVB-S2 tuners kunnen geen 16APSK/32APSK aan omdat dit alleen mogelijk is als je echt een megastrak SNR hebt... Bovendien is de bruto winst tussen DVB-S en DVB-S2 niet 30 maar 50 procent(!) Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
DeDream Geplaatst: 23 augustus 2007 Geplaatst: 23 augustus 2007 Bedankt voor de toelichting Littlesat. Het ging mij erom in niet technische bewoordingen uit te leggen dat de problemen die spelen mbt DVB-S2 (voorlopig) alleen betrekking hebben op hdtv uitzendingen en dat het niet direkt te maken heeft met de snelheid (processor) van de ontvanger en ook dat bij een hdtv kabel signaal een gewone DVB-C tuner kan volstaan. DeDream
Mrbeam Geplaatst: 23 augustus 2007 Geplaatst: 23 augustus 2007 Citaat: DVB-S is gewoon QPSK ofwel 4PSK en DVB-S2 is 8PSK... een DVB-S tuner kan eigenlijk alleen 4-QAM aan, omdat dit toevallig hetzelfde is als 4PSK en QPSK :-D het verhaal van de klok en de klepel... Opnieuw fout DVB-S is er ook in 8PSK en 16QAM. DVB-S2 heeft ook gewoon QPSK, naast 8PSK en voor prof toepassingen 16APSK/32APSK. Citaat: Bovendien is de bruto winst tussen DVB-S en DVB-S2 niet 30 maar 50 procent(!). Wat is de bron van deze stelling? Bestudeer eerst eens de officiele DVB en ETSI standaarden voordat je deze stellingen als waarheid bombardeerd. Een van de vooraanstaande bedrijven in deze sector www.newtec.be roept zelf rond de 30%, niet meer of minder.http://www.newtec.be/fileadmin/webfolder/whitepaper/DVB_S2_paper.pdf Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x/FBC & DVB-T2), Octagon SF4008 (2x DVB-S2x & 1x DVB-T2), Mut@nt HD51 (DVB-S2x & DVB-C), TBS6920 & TBS6925
Littlesat Geplaatst: 23 augustus 2007 Geplaatst: 23 augustus 2007 @Mrbeam DVB-S in 8 PSK en 16QAM.... never(!) Voor zeer dure profi apperatuur zijn er wel mogelijkheden, maar die worden praktisch niet gebruikt... In DVB-S2 is buiten de modulatie ook nog een andere FEC methode in gebruik om het verschil niet alleen neer te zetten als QPSK en 8PSK Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Mrbeam Geplaatst: 23 augustus 2007 Geplaatst: 23 augustus 2007 Als jij iets niet kent of niet kan ontvangen, betekend nog niet dat het niet bestaat. 8PSK en 16QAM wordt al ongeveer 10 jaar gebruikt en dat is gewoon DVB-S1. Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x/FBC & DVB-T2), Octagon SF4008 (2x DVB-S2x & 1x DVB-T2), Mut@nt HD51 (DVB-S2x & DVB-C), TBS6920 & TBS6925
Ron Geplaatst: 23 augustus 2007 Geplaatst: 23 augustus 2007 Nu iedereen weet dat dvbs en dvbs2 niet hetzelfde is, kunnen we weer on-topic gaan en dergelijke discussies in een ander topic voortzetten. Ron
Its_Johan Geplaatst: 23 augustus 2007 Geplaatst: 23 augustus 2007 Inderdaad, De vraag van het Topic was dus: DM8000 - waarom zo speciaal? en het vergelijk werd gemaakt met de nieuwe Kathrein UFS 910. Als men de specificaties doorleest krijgt men voor de ~350Euro duurdere DM8000 1 extra tuner en tegen meerprijs een DVD-RW extra. De ingebouwde hard-disk is nu ook mogenlijk met de UFS910 (doe-het-zelf), en werkt standaard via USB. ET10000 4x DVB-S2, ET4000 client, OSCAM, CanaalDigitaal, TNTSat. Reelbox AVG 3x DVB-S2, 1x DVB-T (staat nauwelijks aan)Visiosat G3+ (28.2E-23.5E-19.2E-13E) 4x ALPS quad 0,2db, PHILIPS 55PUS9109 TV(2x Xsat CDTV410 & Cherokee 9000 NG4 in de kast)
Ron Geplaatst: 23 augustus 2007 Geplaatst: 23 augustus 2007 - 32 MB flash tegen 16 bij de kathrein - 256MB ram tegen de 128 in de kathrein - 300Mhz CPU tegen de 200mhz st in de kathrein - Open source OS, tegen closed source kathrein - Grafisch OLED display tegen 16 char VFD in de kathrein - Diseqc 1.0, 1.1, 1.2 en 1.3 (usals) tegen 1.0 in de kathrein - 4 tuners, waarvan 2 bijgeleverd (onboard) tegen 1 tuner en geen uitbreidingsmogelijkehden in de kathrein - inbouwplaats voor SATA schijf en DVD/Blueray met bijpassende voeding tegen 0 in de kathrein - 3 x USB, 2 cardreaders, 2 x CI, SD, CF en MS tegen 3 x USB en 2 x CI GEEN cardreaders en GEEN CF, SD en MS in de kathrein. - Mooie afstandsbediening met mogelijkheid bedienen van andere apparatuur tegen sobere standaard AB kathrein - Optical en Coaxial SPDIF tegen alleen optical in de kathrein - Grote gebruikersgroep en open source ondersteuning door de fabrikant zelf tegen een paar hobbyisten die buiten de bestaande closed source drivers en GUI layer om wat extra functionaliteit inbouwen voor de kathrein. - Garantiebehoud bij het inbouwen van de HDD, tegen gerantieverlies bij het inbouwen van een HDD in de kathrein. Bovendien een te lichte voeding om een HDD intern van spanning te kunnen voorzien. Bovendien start ik een opname liever met de afstandsbediening, timer of EPG, waar een kathrein gebruiker al een PC en linux kennis nodig heeft om een basis functie als het starten van een opname uit te kunnen voeren en er nog helemaal geen EPG of timer programering is. Wat niet is kan nog komen, maar eerst zien dan geloven. Dat geldt ook voor de 8000 overigens. Ik zie toch een paar verschillen meer dan jij. Ron
Its_Johan Geplaatst: 23 augustus 2007 Geplaatst: 23 augustus 2007 Als ik het zo lees zijn er inderdaad meer verschillen, aan de toekomstioge klant te bepalen of hij die ook allemaal nodig heeft (en kan betalen). De ontwikkelingen van/voor de UFS910 tot de DM8000 uitkomt kunnen die waarde beinvloeden. Het is gewoon jammer dat de DM8000 waarschijnlijk zo'n zak met geld meer kost. wel ter aanvulling van je lijstje, DM8000 ondersteunt geen HDCP, UFS910 wel(maar dat is al besproken) en Diseqc uitbreiding is beloofd door Kathrein. (OK, praatjes vullen geen....) ET10000 4x DVB-S2, ET4000 client, OSCAM, CanaalDigitaal, TNTSat. Reelbox AVG 3x DVB-S2, 1x DVB-T (staat nauwelijks aan)Visiosat G3+ (28.2E-23.5E-19.2E-13E) 4x ALPS quad 0,2db, PHILIPS 55PUS9109 TV(2x Xsat CDTV410 & Cherokee 9000 NG4 in de kast)
Neptunus Geplaatst: 23 augustus 2007 Geplaatst: 23 augustus 2007 Citaat: Als ik het zo lees zijn er inderdaad meer verschillen, aan de toekomstioge klant te bepalen of hij die ook allemaal nodig heeft (en kan betalen). De ontwikkelingen van/voor de UFS910 tot de DM8000 uitkomt kunnen die waarde beinvloeden. Het is gewoon jammer dat de DM8000 waarschijnlijk zo'n zak met geld meer kost. wel ter aanvulling van je lijstje, DM8000 ondersteunt geen HDCP, UFS910 wel(maar dat is al besproken) en Diseqc uitbreiding is beloofd door Kathrein. (OK, praatjes vullen geen....) Maar als je al die verschillen op een rijtje zet is het prijsverschil meer dan verklaard, toch? Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
Ron Geplaatst: 23 augustus 2007 Geplaatst: 23 augustus 2007 Citaat: DM8000 ondersteunt geen HDCP Dat is eerder een nadeel dan een voordeel. Je kunt met een HDCP complient receiver namelijk ook geen opname maken zonder HDCP codering. Die opname is dan ook alleen op de kathrein afspeelbaar. Ik heb meer vertrouwen in het concept van de "dreamers". Ron
wian Geplaatst: 23 augustus 2007 Geplaatst: 23 augustus 2007 Het OS is bij beiden open source. Drivers zijn bij beiden closed source. De "DVB applicatie" (enigma2) is bij de dreambox open en bij de kathrein closed. De dreambox loopt natuurlijk jaren voor qua software (leuke plugins, extra features) en heeft een grote schare fans en developers. Het display van de Kathrein is beter te lezen dan alle huidige dreambox displays. De technische specificaties zijn op papier minder, maar het display is een verademing vergeleken met de vage dreambox displays. Diseqc is bij de Kathrein hardwarematig gezien 2.0 tegenover 1.2 voor de 8000. De software ondersteunt dit nog niet. PVR functionaliteit is officieel aangekondigd en is waarschijnlijk eerder verkrijgbaar dan de 8000. Het beeld van de Kathrein is een plaatje. De ontvanger wordt wel vrij warm, vergelijkbaar met een dm7025. De 8000 heeft natuurlijk veel meer in huis dan de Kathrein, maar daar is de prijs ook naar. Ik kom zelf op een verschil van 500 euro (799 tov 299) Heeft de 8000 maar een 300Mhz cpu, ik had iets gehoord van een 700mhz processor? Kan het fout hebben... hobby4all
Ron Geplaatst: 23 augustus 2007 Geplaatst: 23 augustus 2007 Vergelijk jij nou een straatprijs met een adviesprijs? De adviesprijs van de kathrein is voor zover ik weet 499,00. Het zal best ooit een prima apparaat worden, maar nu is er nog niet erg veel qua software en aangezien het gebruikersinterface niet Open Source is, verwacht ik daar vooralsnog ook niet zo heel erg veel van. Hij heeft mij te veel beperkingen. Ik wil met een HDTV receiver gewoon normaal en wel ongecodeerd op kunnen nemen terwijl ik naar een andere zender kijk en materiaal uit de nieuwsgroepen af kunnen spelen. Daar zijn de mogelijkheden van de 8000 waarschijnlijk wel wat beter dan bij de kathrein die dat voor zover ik weet helemaal niet kan. Ron
rai Geplaatst: 23 augustus 2007 Geplaatst: 23 augustus 2007 Ik lees op http://www.sat4all.com/forums/showflat.p...;page=0#1408907 dat de REELBOX nu ook eindelijk HDTV ondersteund. Iemand heeft die HDTV inbouw kit ontvangen. Een leuke fotoreportage is daar te vinden. Echter, hier zit dus wel een HDMI plug op en hij kan nog opnemen ook. Weet verder helemaal niets van die box af en zit zelf ook met smart op de DM8000 te wachten, maar misschien kan dit al seen doorbraak gezien worden dat er nu eindelijk een PVR HDTV ontvange rop de markt is met HDMI.
Aanbevolen berichten