Ga naar inhoud


Reikwijdte zender Munster-Baumberg...


Gast PrimeFocus

Aanbevolen berichten

Ik heb het plan opgevat om naast de reeds aanwezige Sateliet-ontvangst, ook het ontvangen van DVB-T mogelijk te maken. Dit als "back-up" voor als het Sateliet-signaal wegvalt.

Was het in het verleden mogelijk om met een onder het dak geplaatste richt-antenne prima ontvangst te hebben van de zender Munster-Baumberg in analoge-mode, is nu de vraag of die goede ontvangst ook in de huidige digitale-mode [DVB-T] te verwachten valt.

 

Mijn woonplaats is Delden, ongeveer 5 Km ten westen van Hengelo.

 

Wie heeft reeds ervaring op dit terrein en kan een antwoord op mijn vraag geven? Mogelijk weet ook iemand de frequentie's te noemen waarop de zender

Munster-Baumberg uitzend.

 

 

Groeten, Benno.

Link naar reactie
Delen op andere sites


De zender Münster gebruikt nu de kanalen 21, 45 en 59. De polarisatie is verticaal geworden net zoals Digitenne. Ontvangst in Delden is qua signaalsterkte geen enkel probleem maar ontvangst op zolder hangt af van de omgeving en het dak zelf. Wanneer dit analoog al mogelijk was (zelfs wanneer er wat sneeuw in het beeld zichtbaar was) zal digitaal geen probleem zijn. Wat misschien ook nog lukt als het huis gunstig staat is het commerciële pakket van Wesel. Hier in Hengelo ontvang ik deze zenders ruim voldoende.

 

groet, Edwin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou het is gelukt... maar was toch minder eenvoudig dan gedacht.

Ik heb een meer dan 25 jaar oude Philips "multywing"-antenne op de zolder moeten plaatsen met een eveneens zeer oude braadband-versterker om een goed tesultaat te bereiken.

Uitendelijk is gekozen voor de zenders Hengelo/Markelo/Lingen. Alle zenders met een sterkte van meer dan 60% op een Inverto DVB-T teceiver.

 

Wel een vraag mbt de Inverto... Ik zie dat het kleur-signaal niet exact op de luminantie staat... maw de kleuren zijn tov het zwart/wit beeld enigzins naar rechts verschoven. Is dit normaal voor DVB-T of heb ik een slecht ontvanger-exemplaar?

 

Groeten, Benno.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is niet normaal voor DVB-t.

Het ligt aan een slecht onwerp van je ontvanger of je kunt het op sommige TVs instellen.

Het kan ook een goedkope, slechte SCART kabel zijn uit een Turkse bazaar-winkel, made in China.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Dat is niet normaal voor DVB-t.
Het ligt aan een slecht onwerp van je ontvanger of je kunt het op sommige TVs instellen.
Het kan ook een goedkope, slechte SCART kabel zijn uit een Turkse bazaar-winkel, made in China.


En... inderdaad... de scart-cable vervangen door een ander [bandkabel uitvoering] en alles is Ok...

T'ja ook niet echt slim van meneer Inverto om een dergelijke slechte kabel bij te leveren...

Bedankt allen voor de info.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...