Ga naar inhoud


[7025] LT image: Beeld hangt soms +- een halve seconde


henri1981

Aanbevolen berichten

Sinds ik ben overgestapt van het gemini image naar het LT image heb ik last van hele korte freezes van het beeld. Dit gebeurt vaak aan het begin van een programma, aan het einde of als de reclame begint. In sommige gevallen laat de TV ook zien dat het beeldformaat is gewijzigd. Hebben meer mensen hier last van? En weet iemand een setting die dit kan omzeilen?

 

Mvg

Henri

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als je dit voornamelijk bij National Geographic Channel hebt, dan kan ik je zeggen dat ik er ook last van heb. Bij NGC verandert men steeds het beeldformaat als er reclame wordt uigezonden. Dat leidt tot de verstoringen die inderdaad minder dan een seconde duren.

 

Optimist

2x DM800

Visiosat Bi-Sat 13.0/19.2/23.5/28.2 East

Visiosat 80cm 7.0 East

Link naar reactie
Delen op andere sites

welke emu heb je draaien ?

 

Heb je picons in gebruik ? Zoja dan kan je in de lt config nog aangeven waar deze staan (media/cf of /media/usb etc etc ) dit kan ook nog winst geven namelijk.

Anders loopt hij alle plekken standaard af te zoeken..

Verders is het mij nooit opgevallen en geconstateerd hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Wel vreemd, met het gemini image had ik hier helemaal geen last van. Ik zal eens proberen de scart kabel te modificeren zodat het wss signaal niet meer wordt doorgegeven. Misschien lost dit het probleem op.


Gemini zit niet vol met balast zoals in de LT image.
Ik vrees dat je dit ermaar moet bijnemen.

Ronaldd of Gemini hebben hier geen last van...

Dreambox 8000 HD PVR / DM 920 UHD - Visiosat BISAT G3 Astra 28.5/Eurobird 28.2/Astra 19.2/Hotbird 13

Link naar reactie
Delen op andere sites

staan je AV setting goed ?

 

Op pal of multinorm ? als je namelijk een pal uitzending op NTSC zet krijg je een "vreemd" effect.

En voor ferengi (weer) "ik vrees dat je dat ermaar moet bijnemen" waar slaat dat nou toch op ?

Waarom probeer je elke keer zo een "toon" te zetten kerel ? snap je echt niet meer hoor .

 

Back to topic: Probeer de image anders opnieuw erin te zetten..Zoals je leest en ziet zijn er meerdere mensen die nergens problemen mee ervaren..

Misschien heb je net een "bitje" scheef..probeer het een keer..kan geen kwaad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

voor de volledigheid: hier te huize Spongebob ook geen problemen met LT wat betreft freezes of iets dergelijks. Alles loopt lekker vlot.

dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47

visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28

TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Misschien heb je net een "bitje" scheef..probeer het een keer..kan geen kwaad.

Ik heb het ook en draai Ronaldd maar vind het niet storend. Zal erop een dag wel eens uit zekers bij een volgende image (update).

ET9200 | Xsarius Rotor | NAS 2TB | USBStick 4GB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...