Jump to content

Recommended Posts

Posted

Is er een mogelijkheid om de bediening van de afstandsbediening van de 7025 te veranderen.

Moet nu met de pijltjes < > naar een andere zender wilde dit graag doen met de pijltjes op en neer.

draai met enigma.

Posted

Ik ben er ook wel benieuwd naar wat hiermee allemaal mogelijk is.

Ik vrees echter dat dit tamelijk complex is, daar sommige toetsen van functie veranderen naargelang de situatie

(bv nummertoetsen voor zappen worden jumptoetsen tijdens opname bekijken)

 

Zelf zou ik liever hebben dat de nummer-zaptoetsen direct reageren ipv te wachten of er nog nummerinvoer komt. De eventuele beperking van niet meer hoger dan 9 te kunnen gaan neem ik er dan graag bij.

VU+ Duo - Triax 88 - Smart TMT43 LNB - Dune Smart D1 mediaplayer

Op een Hitachi 42PD8600 Plasma TV.

Posted

ik weet niet of je bij een 7025 de mogelijkheid hebt om de a/b indeling van enigma te veranderen naar neutrino. met enigma1 kan dat wel, via het dreammenu bij instellingen.

 

 

 

 

merDe

deze ruimte is te huur
Posted

Ja hoor dat kan <img src="/forums/images/graemlins/wink.gif" alt="" />

Dat is in te stellen in de "keymap.xml" file.

Die staat in /usr/share/enigma2/

Als bijlage een aangepaste versie die ik in de laatste Ronaldd image gebruik.

In de LT image kun je het in het menu aanpassen.

Wel even Enigma opnieuw starten na het wisselen van de file.

1407107-keymap.zip

Vu Duo 4K  S+C

Posted

heb de bijlage van Menno geplaatst in de map.

kan ik de ab functies nu veranderen en hoe?? <img src="/forums/images/graemlins/xyxthumbs.gif" alt="" />

Posted

Met die keymap.xml zijn de knoppen reeds anders ingedeeld.

pijltje omhoog is zap up, en OK opent de zaplijst etc...

 

Als je zelf iets anders wil, kun je hem edditen.

In de file zoek je het gedeelte op dat begint met <map context="InfobarChannelSelection">

daaronder staat de mapping voor het zappen.

 

suc6 <img src="/forums/images/graemlins/xyxthumbs.gif" alt="" />

Vu Duo 4K  S+C

Posted

wanneer ik de oude keymap verwijder en die van jou plaats vervolgens enigma herstart loopt de 7025 helemaal vast.

is nu al 2 x gebeurt.

Posted

Ik heb na 2 x opnieuw flashen alleen het gedeelte <map context="InfobarChannelSelection"> verwijderd en die geplakt van jou.

Nu werkt het perfect zoals ik het wilde en bedoelde.

bedankt voor de goede samenwerking jongens <img src="/forums/images/graemlins/xyxthumbs.gif" alt="" /> <img src="/forums/images/graemlins/xyxthumbs.gif" alt="" /> <img src="/forums/images/graemlins/xyxthumbs.gif" alt="" /> <img src="/forums/images/graemlins/xyxthumbs.gif" alt="" /> <img src="/forums/images/graemlins/xyxthumbs.gif" alt="" />

Posted

misschien voor iemand die ook een dm7025 heeft met enigma 2 heb ik als bijlage het bestand voor de afstands bediening voor knop up naar volgende zender en knop down terug en de ok knop voor overzicht.

deze werkt zonder problemen bij mij op de 7025

bijlage moet zijn extensie keymap.xml maar die kan hij niet versturen heb er txt van gemaakt

Posted

bij LT kan je gewoon in een van de menu's gewoon bij "remote" de afstandsbediening op neutrino zetten, en dan kan je gewoon op&neer zappen zoals bij normale afstandsbedieningen ipv links&rechts.

 

Hier dus geen gehannes met bestandjes en bijlagen. Gewoon op de gele knop drukken, even herstarten en gaan met die banaan.

 

Ik heb overigens nooit begrepen waarom "neutrino" nooit standaard in de dreambox zat. Welke box of tv zapt er nu links&rechts???? en nee ik werd dit nooit gewoon en mijn vrouwtje nog veel minder <img src="/forums/images/graemlins/grin.gif" alt="" />

dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47

visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28

TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat

Posted

Kun je de cam nog wel veranderen nadat je dit progje erin hebt gezet?

Heb hier een progje waarmee je na de tijd geen andere cam meer kunt selecteren

omdat in het desbetreffende menu de links/rechts toetsen niet meer functioneren.

 

Dit is alleen met de Ronaldd.


 

Posted

Als je het als volgt wijzigd werkt je afstandsbediening als neutrino

 

ok = lijst, je blijft staan op actuele zender <key id="KEY_OK" mapto="openServiceList" flags="mr" /> <img src="/forums/images/graemlins/xyxthumbs.gif" alt="" />

 

naar boven = zender omhoog in lijst

naar beneden = zender omlaag in lijst enz

 

<map context="InfobarChannelSelection">

<key id="KEY_LEFT" mapto="zapUp" flags="mr" />

<key id="KEY_RIGHT" mapto="zapDown" flags="mr" />

<key id="KEY_UP" mapto="switchChannelUp" flags="mr" />

<key id="KEY_DOWN" mapto="switchChannelDown" flags="mr" />

<key id="KEY_OK" mapto="openServiceList" flags="mr" />

<key id="KEY_PREVIOUS" mapto="historyBack" flags="mr" />

<key id="KEY_NEXT" mapto="historyNext" flags="mr" />

<key id="KEY_CHANNELUP" mapto="openServiceList" flags="m" />

<key id="KEY_CHANNELDOWN" mapto="openServiceList" flags="m" />

<key id="BTN_0" mapto="zapUp" flags="mr" />

<key id="BTN_1" mapto="zapDown" flags="mr" />

</map>

Vu+ Solo2 met CIFS op QNAP NAS in woonkamer

 

Vu+ Solo2 met CIFS op QNAP NAS in slaapkamer

Posted

klopt heb deze script gebruikt. (zie bijlage eerder)

- <map context="InfobarChannelSelection">

<key id="KEY_UP" mapto="zapDown" flags="mr" />

<key id="KEY_DOWN" mapto="zapUp" flags="mr" />

<key id="KEY_OK" mapto="openServiceList" flags="mr" />

<key id="KEY_PREVIOUS" mapto="historyBack" flags="mr" />

<key id="KEY_NEXT" mapto="historyNext" flags="mr" />

<key id="KEY_CHANNELUP" mapto="openServiceList" flags="mr" />

<key id="KEY_CHANNELDOWN" mapto="openServiceList" flags="mr" />

<key id="BTN_0" mapto="zapUp" flags="mr" />

<key id="BTN_1" mapto="zapDown" flags="mr" />

</map>

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...