Guest Posted August 11, 2007 Posted August 11, 2007 Een vraag, is 26°E (Badr) goed te ontvangen in Belgie? Welke schotel diameter is minimaal nodig. Ik denk dat deze positie interessant kan zijn voor een Arabisch sprekend famillielid gezien het grote aantal FTA kanalen. Mensen met ervaring op 26°E graag uw opinie.
Guest Posted August 11, 2007 Posted August 11, 2007 @JohanT, Ik denk dat ongeveer 90 cm. over het algemeen voldoende zal zijn. Met uitzondering van enkele transponders die (sinds kort) last hebben van naburige satellieten die op ongeveer dezelfde frequentie uitzenden. Voor die transponders is een schotel van(af) 120 cm. aan te raden. Om op zeker te gaan is dus een schotel van minimaal 120 cm. nodig. Zie ook goed signaal,maar het blokt Met vriendelijke groeten <img src="/forums/images/graemlins/wink.gif" alt="" /> sattaz
Guest Posted August 12, 2007 Posted August 12, 2007 Denk je dat een WaveFrontier T90 de meeste zenders zal kunnen vinden?
Guest Posted August 12, 2007 Posted August 12, 2007 Citaat: Denk je dat een WaveFrontier T90 de meeste zenders zal kunnen vinden? @JohanT, Ik denk dat hvdh hier meer over zal kunnen vertellen. Zie ook zijn postings in Arabsat Libanon Paket sehr schwaches Signal en in Is Badr (voorheen arabsat) te ontvangen met een wavefrontier ? Met vriendelijke groeten <img src="/forums/images/graemlins/wink.gif" alt="" /> sattaz
hvdh Posted August 12, 2007 Posted August 12, 2007 Het is nu nog steeds zoals ik toen op dxtv.de vermeldde: 11823V, 11843H, 11919H en 11996H hebben vaak blokkend beeld. De overige transponders zijn voldoende sterk. Dus ja, de T-90 is bruikbaar, maar neem voor degelijke ontvangst van bijv. mbc en rotana wat groters. Dr.HD F16, TBS 5927, ET 8500, T-55 voor 9/13/19/23/28/39/42/45°O, Technisat 52/53°O, Laminas 120cm 1°W...68°O.
opzolder Posted August 13, 2007 Posted August 13, 2007 Onder het motto "ik internet te veel", ben ik gisteren weer eens aan het echte werk begonnen: ontvangst van het Libanese pakket op Badr3. 80 cm-schotel de tuin in, tv onder de parasol, veel kabels en een videozendertje. Resultaat: nul. Zoals te voorzien op basis van de berichten hier. Met andere woorden: ik internet te weinig. Groeten van de zolder.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now