Gast Geplaatst: 15 augustus 2007 Geplaatst: 15 augustus 2007 Ik ben nog niet zo lang bekend met de dreambox, en heb een vraag over de mogelijkheden van zo'n kastje. Kan ik met een dubbele tuner ook 1 tuner op de TV aansluiten en de andere over IP streamen? Dus dat de vrouw onder kan zappen, en ik boven vanachter m'n PC ook TV kan kijken? Ik heb gezocht op dreambox en streamen, maar kwam geen vergelijkbare threads tegen. Als ik niet goed heb gezocht, dan graag een linkje naar zo'n artikel, dan ga ik dat eerst lezen.
Optimist Geplaatst: 15 augustus 2007 Geplaatst: 15 augustus 2007 Volgens mij kan dat inderdaad met de DM7025. Althans, als ik met de PC via de nieuwe webinterface mijn dreambox aanstuur en kanalen kies (via bouquets en vervolgens het kanaal), dan blijft de TV op hetzelfde kanaal staat, en kan ik iets anders kijken. Optimist 2x DM800 Visiosat Bi-Sat 13.0/19.2/23.5/28.2 East Visiosat 80cm 7.0 East
freaky Geplaatst: 15 augustus 2007 Geplaatst: 15 augustus 2007 Ja hoor werkt prima hoor. Als je cc-cam of mgcam gebruikt kun je wel 8 streams tegelijk op je pc afspelen Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas
GuidoS Geplaatst: 15 augustus 2007 Geplaatst: 15 augustus 2007 Zojuist geprobeert met de laatste Ronaldd image, gaat perfect, op 3 pc's een ander kanaal en de tv zelf blijft gewoon door gaan. My DM7025 is Ronaldd powered , OLED display
MFX2000 Geplaatst: 16 augustus 2007 Geplaatst: 16 augustus 2007 Citaat: Zojuist geprobeert met de laatste Ronaldd image, gaat perfect, op 3 pc's een ander kanaal en de tv zelf blijft gewoon door gaan. Wat voor config draai jij dan ?? Zelf heb ik Gemini 2.40 met CCcam 2.0.1 draaien en het lukt mij niet om meerdere streams tergelijk te gebruiken. Ik blijf dan de melding krijgen dat er geen tuner vrij is ondanks dat ik alle kanalen uit het CD pakket selecteer en dus op dezelfde transponder zit ?? Dreambox 8000 [2x Sat + 1x DVB-CT / openPli 4.0 / CCCam 2.3.0] / disecq / inverto twin lnb / triax 78cm || Dreambox DM500HD [DVB-C / openPli 3.0 / CCCam 2.3.0]
Gast Geplaatst: 1 september 2007 Geplaatst: 1 september 2007 He, bedankt voor jullie replies! Dus met die tweede tuner kun je zelfs meerdere kanalen op je PC krijgen? Dat kan zeker weer niet als maar 1 tuner hebt (modelletje 600 PVR) - dus beneden TV kijken en boven ook nog enkele streampjes tot je beschikking? Even een zijdelingse vraag: als je dan wel 8 streams kunt ontvangen met 1 tuner, kan ik dan op de PC beneden een stream ontvangen, en op een andere PC een andere?
tosje Geplaatst: 1 september 2007 Geplaatst: 1 september 2007 een tuner bv (600 pvr) kan naast het tv signaal nog een paar streams doorsturen zolang het maar van dezelfde transponder is met zelfde polarisatie en zelfde band (hoog/laag) komt (transponder is vershillend provider) CDS gebriukt verschillende transponders om zijn signalen door te sturen 2xpc OK Vu - ultimo,1TB HDSAB 4800 mini
Gast Geplaatst: 1 september 2007 Geplaatst: 1 september 2007 en enigma heeft daar bovenop nog de beperking van 2 services (1 om weer te geven, en 1 om op te nemen of te streamen) enigma2 heeft die beperking niet. In de praktijk kom je daar tot 4 services per tuner.
Bambike Geplaatst: 1 september 2007 Geplaatst: 1 september 2007 Citaat: Zojuist geprobeert met de laatste Ronaldd image, gaat perfect, op 3 pc's een ander kanaal en de tv zelf blijft gewoon door gaan. hoe ga je dan te werk ?? heb gemini2.40 met cccam2.0.3 , kan enkel naar een andere zender kijken op dezelfde transponder BigBisat (Astra 1-2-3-4, Hotbird, Eutelsat 9B, Thor en Turksat 42°). Dreambox 920 met dvb-c en dvb-s, Dreambox 7080 met 3x dvb-s en dvb-c, Dreambox8000
Mic Geplaatst: 2 september 2007 Geplaatst: 2 september 2007 Citaat: Citaat: Zojuist geprobeert met de laatste Ronaldd image, gaat perfect, op 3 pc's een ander kanaal en de tv zelf blijft gewoon door gaan. hoe ga je dan te werk ?? heb gemini2.40 met cccam2.0.3 , kan enkel naar een andere zender kijken op dezelfde transponder Heb je een LNB met 2 uitgangen of heb je het kabeltje doorgelust van tuner 1 naar tuner 2?
Bambike Geplaatst: 2 september 2007 Geplaatst: 2 september 2007 2 kabels naar LNB BigBisat (Astra 1-2-3-4, Hotbird, Eutelsat 9B, Thor en Turksat 42°). Dreambox 920 met dvb-c en dvb-s, Dreambox 7080 met 3x dvb-s en dvb-c, Dreambox8000
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen