Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Een tijdje geleden heb ik hier een programma gezien om je ACG signaal te verhogen en te verlagen met een programma.

Weten jullie waar ik deze kan downloaden en hoe het heet?

thx

Bewerkt : Juiste onderwerp ingevuld

Geplaatst:

Dankje wel littlesat.

Hoe installeer ik satfind3 op mijn dreambox 7025? Ik heb de volgende bestanden:

satfind3.c

satfind3.so

satfind3.cfg

Plugin directory onder tuxbox bestaand niet.

thx

Geplaatst:

De .c is de source(!)

De .so en de .cfg zet je in /var/tuxbox/plugins... Vervolgens kun je hem vinden via de plugins (bij de meeste images de gele toets)

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Geplaatst:

Op de 7025 werkt dit dan ook niet(!) De plugin is namelijk niet voor de 7025 gemaakt... dus vandaar. Maar er staat geen [7025] voor dit topic dus dat kon ik niet weten

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Geplaatst:
Citaat:

Bestaat er software om ACG gain te verhogen / verlagen voor dreambox 7025?

Wat wil je nou precies?

De AGC (AUTOMATIC Gain Control) is een schakeling die ervoor zorgt dat de tuner een ideale sterkte van het signaal voor z'n kiezen krijgt, onafhankelijk van de werkelijke sterkte van het signaal, door het meer of minder te versterken.

De enige manier waar je hier invloed op hebt is door de signaalsterkte te veranderen (bij voorkeur sterker maken natuurlijk), door betere kabels te gebruiken, kortere kabels, andere LNB(s), LNB(s) beter uitrichten, schotel beter uitrichtien.

Ik zie niet hoe je dat met software zou moeten doen? Overigens wil je de AGC zo LAAG mogelijk hebben, dat betekent namelijk dat het signaal STERK is.

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Geplaatst:

dus als ik heb goed begrijp is dus >SNR ; zeer hoog < > AGC zo laag mogelijk > ber altijd nul hehe

Geplaatst:
Citaat:

Ik zie niet hoe je dat met software zou moeten doen? Overigens wil je de AGC zo LAAG mogelijk hebben, dat betekent namelijk dat het signaal STERK is.

Met software kan dat wel, maar 't is niet altijd bruikbaar. Ik heb verhalen gehoord dat je met 't verhogen van de AGC toch nog een paar extra zwakke transponders kon ontvangen. Maar het heeft geen zin een slecht signaal te versterken. Tien keer een sterker slecht signaal is net zo slecht als 1 keer een slecht signaal.

Om de AGC zo laag mogelijk te houden vind ik niet zo'n sterke reden. Strikt gezien klopt 't wel, maar je bent afhankelijk van hoe sterk de transponder is. Verder ga je ook niet voor je lol papiertjes ofzo voor je LNB plaatsen of een slechte coaxkabel gebruiken om 't signaal te verzwakken. De beeldkwaliteit hangt uitsluitend af van de SNR die uiteindelijk weer de BER geeft.
Geplaatst:

Ik heb ook satfind gebruikt om de schotel optimaal af te stellen en ik vond het verhogen van de AGC een interessante mogelijkheid. Ik ga er vanuit dat je niet meer moet versterken dan noodzakelijk want de storingen worden ook mee versterkt.

Ik zag in het schotelpark gedeelte mensen met meer dan 90% AGC en die hebben zeker ook satfind gebruikt maar nooit meer lager gezet.

Ik heb als heb de AGC nu ingesteld door AGC lager te zetten totdat de SNR daalde en toen weer een stap omhoog met de AGC. Bevalt goed en AGC blijft tussen de 50 en 60 procent.

Groets, Marcel

DM7080 - DM8000 met twee Multytenne 45 twin en een Triax 78cm draaibaar.

Geplaatst:

Allen bedankt.

ACG wil ik in ieder geval verhogen om een paar kanalen op Hotbird 13 oost te verhogen zodat ik deze stotter vrij kan zien. Ik gebruik twin multytenne waarbij alle sattelieten zeer goed beeld geven, echter een derde op hotbird niet.

Kan iemand stap voor stap hoe ik satfind3 installeer op dreambox 7025?

Thx

Geplaatst:

@Gertimombo,

Het grappige is dat je soms voor zwakke transponders deze AGC moet verlagen om ontvangst te krijgen. Zeker als je op een "volle" satelliet ziet. Dat komt omdat bij te veel versterking de sterke transponders gaan "klippen" of wel "vervormen". Door deze "vervorming" gaan de sterke transponders dus storen op de zwakke transponders, waardoor het meer versterken juist averechts werkt.

Het gaat hier dan ook niet om hoe sterk de zender binnenkomt(!) Het gaat er meer om hoeveel signaar ruist verhouding er is. En als je met een extra verzwakking, waardoor de vervorming van sterke transponders niet meer voorkomt, nog genoeg signaal ruis verhouding overhoud bij een zwakke transponder dan kun je die juist (net) nog kijken door een zwakkere instelling van de AGC.

Geplaatst:

Werkt die AGC niet net andersom bij een dreambox? Op m'n 7020 heb ik nl. bij bepaalde transponders een snr van 94% en een AGC van 89%. 89% betekend toch dat er bijna niet versterkt wordt.

Volgens mij moet je net andersom denken: 100% is geen versterking en 0 % is max versterking.

Dreambox 7020 & 600

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen