MehmetArslan Posted August 17, 2007 Posted August 17, 2007 Op de printplaat staat 11AK19B-1 ik neem aan dat dit de chassis is. Deze tv is al eens gerepareerd (9 onderdelen vervangen) heeft een maand goed gegaan en is weer defect. Na een lange tijd uitgestaan te hebben is deze weer opgestart maar ong. 5cm links en rechts te klein beeld en vervormd vierkant. Dit is zo ong. 5 min zo gebleven waarna het beeld weer volledig is weggevallen. Het groene ledje flikkert dan alsof er een sluiting is. Kan iamand zeggen waar ik ong. moet gaan kijken, schema van dit toestel heb ik wel heel toevallig. Groeten Satwolf ------------------------------------------------------------------- Als iedereen mekaar helpt zijn er geen problemen meer.
boarder Posted August 18, 2007 Posted August 18, 2007 Je kan onderstaande tips eens proberen.... Oplossing 1 vervang vertical output IC (TDA8351), D606 (BYV96E) en R704 (100R). Oplossing 2 Check printed wire in 15V line. Succes, Boarder
MehmetArslan Posted August 27, 2007 Author Posted August 27, 2007 Bedankt voor de tips D606 en R704 vervangen. C829 47uF/250 in de 150V lijn stond op ontploffen deze ook vervangen. TV speelt goed maar heeft in de hoeken kleurvervorming (vooral links onder en recht boven) ,wat kan hier aan gedaan worden? Satwolf ------------------------------------------------------------------- Als iedereen mekaar helpt zijn er geen problemen meer.
MehmetArslan Posted August 29, 2007 Author Posted August 29, 2007 Citaat: TV speelt goed maar heeft in de hoeken kleurvervorming (vooral links onder en recht boven) ,wat kan hier aan gedaan worden? Satwolf Weet niemand wat ik hier aan kan doen? Groeten Satwolf ------------------------------------------------------------------- Als iedereen mekaar helpt zijn er geen problemen meer.
boarder Posted August 30, 2007 Posted August 30, 2007 Controleer de demagnetiseringslus rond de beeldbuis of die overal goed tegen de beeldbuis ligt. Toestel eens regelmatig volledig uitschakelen zodat de demagnetisering kan werken (enkel bij opstarten) Boarder
MehmetArslan Posted August 31, 2007 Author Posted August 31, 2007 @Boarder, Bedankt voor alle hulp, Tv is als nieuw. Connector van demagnetiserings lus doorgesoldeerd>>Opgelost. Satwolf ------------------------------------------------------------------- Als iedereen mekaar helpt zijn er geen problemen meer.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now