Jump to content

Recommended Posts

Posted

Op de printplaat staat 11AK19B-1 ik neem aan dat dit de chassis is.

 

Deze tv is al eens gerepareerd (9 onderdelen vervangen) heeft een maand goed gegaan en is weer defect.

 

Na een lange tijd uitgestaan te hebben is deze weer opgestart maar ong. 5cm links en rechts te klein beeld en vervormd vierkant.

 

Dit is zo ong. 5 min zo gebleven waarna het beeld weer volledig is weggevallen.

 

Het groene ledje flikkert dan alsof er een sluiting is.

 

Kan iamand zeggen waar ik ong. moet gaan kijken, schema van dit toestel heb ik wel heel toevallig.

 

Groeten Satwolf

-------------------------------------------------------------------

Als iedereen mekaar helpt zijn er geen problemen meer.

Posted

Je kan onderstaande tips eens proberen....

 

Oplossing 1

vervang vertical output IC (TDA8351), D606 (BYV96E) en R704 (100R).

 

Oplossing 2

Check printed wire in 15V line.

 

Succes, Boarder

  • 2 weeks later...
Posted

Bedankt voor de tips

 

D606 en R704 vervangen.

 

C829 47uF/250 in de 150V lijn stond op ontploffen deze ook vervangen.

 

TV speelt goed maar heeft in de hoeken kleurvervorming (vooral links onder en recht boven) ,wat kan hier aan gedaan worden?

 

Satwolf

-------------------------------------------------------------------

Als iedereen mekaar helpt zijn er geen problemen meer.

Posted
Citaat:

TV speelt goed maar heeft in de hoeken kleurvervorming (vooral links onder en recht boven) ,wat kan hier aan gedaan worden?

Satwolf


Weet niemand wat ik hier aan kan doen?

Groeten Satwolf

-------------------------------------------------------------------

Als iedereen mekaar helpt zijn er geen problemen meer.

Posted

Controleer de demagnetiseringslus rond de beeldbuis of die overal goed tegen de beeldbuis ligt. Toestel eens regelmatig volledig uitschakelen zodat de demagnetisering kan werken (enkel bij opstarten)

 

Boarder

Posted

@Boarder,

 

Bedankt voor alle hulp, Tv is als nieuw.

 

Connector van demagnetiserings lus doorgesoldeerd>>Opgelost.

 

Satwolf

-------------------------------------------------------------------

Als iedereen mekaar helpt zijn er geen problemen meer.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...