Ga naar inhoud


Evolutie Franse TNT op satelliet


Gast Paullo

Aanbevolen berichten

Hier staan ze wel nog:

 

http://fr.kingofsat.net/sat-ab3.php

 

Ik zie ze daar staan op 11.591 V (volgens mij de voor TNT-doeleinden bestemde uitzendingen) en blijkbaar ook op 11.555 V in het kader van het Bis-pakket. In tegenstelling tot lyngsat waar ze enkel op 11.591 V worden gezet.

 

Als ze er een tweede maal zitten en FTA bij BIS dan zal het wel FTA blijven, als alléén de "TNT-versie" er zou zijn, dan is het afwachten wat er gaat gebeuren met de lege R5.

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 218
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Citaat:
Hier staan ze wel nog:

http://fr.kingofsat.net/sat-ab3.php

Ik zie ze daar staan op 11.591 V (volgens mij de voor TNT-doeleinden bestemde uitzendingen) en blijkbaar ook op 11.555 V in het kader van het Bis-pakket. In tegenstelling tot lyngsat waar ze enkel op 11.591 V worden gezet.

Als ze er een tweede maal zitten en FTA bij BIS dan zal het wel FTA blijven, als alléén de "TNT-versie" er zou zijn, dan is het afwachten wat er gaat gebeuren met de lege R5.

Greets


Hoi Paullo, ze zitten niet op de 11.555 hoor..dat is alleen de SID m.a.w. dat ze voor dat pakket worden overgenomen .(ik vind die TP toch al waanzinnig vol met die HD zender van Arte (!) en 11 andere zenders (!!). Op één transponder??

Wel raar dat ARTE HD gecodeerd is, als andere ARTE versies allemaal FTA zijn! Garantie dat die FTA zenders blijven (TV8 wel op zeker) zijn er denk ik niet al zou ik denken dat ze dan toch allang dicht waren? Wel is FRance 4 nu gecodeerd, die zat eerst op die FTA transponder (is eruit gehaald omdat in die multiplex terrestrisch gezien nu lokale zenders - en in Ile de France/Parijs de zender France ô (Outre-Mers) in die mux wordt gezet.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad er wordt daar wat gepropt op een transponder bij Bis-télévisions en dat op een sat waar plaats over is.

 

Hopelijk krijgt CDS ze niet in de gaten, want als dat voorbeeld gevolgd wordt, staat ons nog het één en ander te wachten.

 

De TNT-HD versies van TF1, M6 en France 2 zijn voorzien voor binnen een aantal maanden dacht ik, dus dan zullen we vlug zien of France Télévision FTA blijft uitzenden.

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad dat klopt, vrije keuze van hardware.

 

Ik denk zelf dat de prepaid-kaarten nogal éénvoudig via internet te bestellen zijn.

 

Prijs iets van een 99 Euro.

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ja, ik reageer eigenlijk op d etitel van de thread ook al zie ik dat deze meer afgeweken is naar het Bis pakket.

Even over deze laatste, zoals reeds gemeld zijn M6 en zijn omgekeerde (dus W9) niet aanwezig.

Er zijn wel onderhandelingen maar die duren nogal lang.

Eerst was voorzien door de Franse regering dat het TNT boeket FTA zou worden uitgezonden op AB3 en reeds vanaf het begin waaren daar enkele FTA's te vinden.

Ondertussen heeft heer en meester CANAL+ zijn slag in huis gehaald.

Daar zij op Astra toch al die zenders beschikbaar hadden, hebben zij een zogezegd gratis boeket gemaakt TNTSAT.

Die is uiteraard bedoeld voor de regio's waar TNT niet te ontvangen is.

Er zijn nu minstens 2 decoders met deze Viacces3 decodering voor TNTsat te verkrijgen.

Ik heb dus die STRON(T)G in huis gehaald voor € 129 en de kaart die goed is voor 4 jaar.

Normaal had de winkelier mij deze niet mogen verkopen daar ik niet in Frankrijk woon.

Volgens de bijgesloten regels zou ik dus mijn kaart niet mogen gebruiken.

Ik ga niet uitbreiden over al het slechte van deze decoder waar de kaart trouwens ook niet heel goed werkt.

Werkt wel perfekt in Dreambox en Triple Dragon.

Voor een duistere reden niet aan de klap gekregen in de Relook400.

Nu wat lastiger is; Via3 laat toe om de kaart aan de decoder te linken en CanalSat zoekt dit te gaan doen....

Dus die strong toch maar bijhouden mocht dit gebeuren.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In het eerste semester van 2008 worden TF1-M6 en France 2 HD toegevoegd aan de TNT.

 

In het tweede semester van 2008 volgen dan Canal + en Arte.

 

Er komt tenslotte nog een nieuwe mux bij met plaats voor 3 nieuwe HD-zenders, dewelke in 2008 zullen worden toegewezen.

 

(bron telesatellite.fr)

 

Afwachten natuurlijk of deze ook beschikbaar komen in het TNT-sat pakket op Astra 1.

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens het forum van tvnt.net zou ook Orange plannen hebben om te starten met een betaal-tv pakket met de TNT-zenders en nog andere.

 

De bron van het bericht op dat forum was een artikel in de Franse krant "L'echo".

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Digital IQ
Origineel bericht van: Paullo
Volgens het forum van tvnt.net zou ook Orange plannen hebben om te starten met een betaal-tv pakket met de TNT-zenders en nog andere.

De bron van het bericht op dat forum was een artikel in de Franse krant "L'echo".

Greets


Klopt maar ik dacht eruit te begrijpen voor 'bestaande Orange (internet/telefonie) abonnees...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Dus als ik het goed begrijp kan je een vooraf betaalde kaart van bis nemen voor ongeveer 100euro en deze werkt in een gewone viacces cam! De TNTsat kaart is te samen met een ontvanger te koop voor +/- 140 euro 4jaar maar de kaart werkt ook in een powercam pro dus in een gewone ontvanger die ik gebruik voor de tvv kaart!

 

Ook heb ik ergens gelezen dat je de TNTsat kaart door iemand al zonder ontvanger is gekocht, maar weet nie juist meer vanwaar ik dit gelezen heb.

 

Als ik mis ben corrigeer me maar even.

 

Wat is dan het intressants om te nemen??

 

Homer

80cm Schotel smart twin lnb tvv Vu+ 1Terab

 

Onlangs overgestapt naar Belgacom Tv

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Digital IQ
Origineel bericht van: Homer
Hallo,

Dus als ik het goed begrijp kan je een vooraf betaalde kaart van bis nemen voor ongeveer 100euro en deze werkt in een gewone viacces cam! De TNTsat kaart is te samen met een ontvanger te koop voor +/- 140 euro 4jaar maar de kaart werkt ook in een powercam pro dus in een gewone ontvanger die ik gebruik voor de tvv kaart!

Ook heb ik ergens gelezen dat je de TNTsat kaart door iemand al zonder ontvanger is gekocht, maar weet nie juist meer vanwaar ik dit gelezen heb.

Als ik mis ben corrigeer me maar even.

Wat is dan het intressants om te nemen??

Homer


Het vervelende is dat TNTSat dus kennelijk aan de ontvanger gekoppeld is!

Het vervelende van BIS: 16 (!) zenders per transponder. Daarbij vergeleken is CanalDigitaal nog heilig!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Het vervelende is dat TNTSat dus kennelijk aan de ontvanger gekoppeld is!


Correctie: TNT-sat kan aan de ontvanger gekoppeld worden, maar tot op heden is dit niet gebeurd.

Voor wat het verschil tussen beiden betreft, TNT-sat is goedkoper en heeft ook M6, W9 en I-télé, bij Bis heb je dan weer een aantal zenders uit het AB-pakket erbij maar moet je elk jaar je kaart hernieuwen.

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Digital IQ

Het vervelende van BIS: 16 (!) zenders per transponder. Daarbij vergeleken is CanalDigitaal nog heilig!


Oeie(bis)da zal schoon beeld geven vermoed ik, is er al iemand die er kwaliteit ervan gezien heeft?

Zouden ze dan toch bij TNTsat de kaart gaan koppelen vervelend zou ik zeggen! het is toch zo gemakkelijk alles op een ontvanger hebben.

En de modulle powercam is ook niet van de goedkoopste.

Homer

80cm Schotel smart twin lnb tvv Vu+ 1Terab

 

Onlangs overgestapt naar Belgacom Tv

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Citaat:
Kan je met die TNT sat kaart ook de HD programmas van TF1 en zo ontvangen straks ?

 

Dat is één van de grote vragen die zich stelt.

 

Niemand weet daar tot hier het antwoord op.

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...