Ga naar inhoud


smartcard reader + bruikbaar voor de skystar 2 kaart.


Aanbevolen berichten

Hi,

vroeger heb ik nog met mijn skystar 2 kaart,met progdvb of dvbprog,(t'is al zolang geleden,dat ik het niet meer weet)en poormans cam gekeken naar CD met een officiële smartcard via een mastera II programmer.

Nu vroeg ik mij af,of de smartcardreader + dat is een soort kaartlezer met usb aansluiting bruikbaar zou zijn met mijn skystar 2 kaart en mijn tvv kaartje.

Mijn mastera II is de deur uit,en ik zou graag mijn skystar 2 kaart gebruiken,maar om één of andere reden,wil die enkel de lage kanalen inlezen.Het is alsof hij geen 22 Khz stuurt.

Helaas ben ik na een pc crasch alle links kwijt ivm de skystar 2 alternatieve software.Ik ben benieuwd,of ik die zou vinden via google.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


In je item lopen inderdaad twee problemen door elkaar.

 

Eerst de smartcardreader. De PoorMansCam kan werken met een cardprogrammer die volgens het Phoenix protocol of de PC/SC norm werkt. Als jou smartcardreader + volgens een van deze protocollen werkt moet dat gaan. Kijk eens op de site van Joshyfun de ontwikkelaar van de PoorMansCam.

 

Wat betreft het alleen inlezen van de lageband transponders, dit geeft met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid aan dat het 102 spoeltje boven het tunerblikje defect is. Lees het bijgevoegde document daar maar op na. Daarin staat ook hoe dit spoeltje te vervangen.

 

Wat betreft die alternatieve software, die is allemaal te vinden via Google hoor. Wat je nodig hebt zijn de drivers, die zijn te halen bij Technisat zelf, progDVB of een ander DVB programma zoals DVBdream, AltDVB, MyTheatre, de PoorMnasCam plugin die te halen is bij Joshyfun.

 

Succes Albert_H.

1416436-DereparatieSS2_v2_6c.doc

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...