Gast Geplaatst: 27 augustus 2007 Geplaatst: 27 augustus 2007 beste mede schotelgebruikers, ik heb 3 jaar een standaardschotel gehad, en sinds kort een dreanbox 500, ben nog een leek op het gebied van schotels. ik weet dat ik met een usb kabel verbinding kan leggen naar mijn drambox, maar hoe dan verder? dus een paar vragen: hoe kan ik zien wat voor software ik nu heb hoe en waar kan ik downloaden tevens wil ik een draaibare schotel, kan ik 2 lnb's aansluiten of heb ik dan nog iets meer nodig alvast bedankt voor jullie reactie, rudolf
Thomas2000 Geplaatst: 27 augustus 2007 Geplaatst: 27 augustus 2007 Welkom op het forum! Je moet de box niet aansluiten op usb maar op de netwerk aansluiting op je router. Je box krijgt dan automatisch een ip adres. Kijk in het menu bij Instellingen -> Communicatie instellingen (oid) Zet dan het vinkje uit bij dhcp server gebruiken. Je ziet ook een ip adres staan ( bijv. 192.168.1.5) Toets dat in op je pc bij internet explorer ( bijv. http://192.168.1.5) Er word gevraagd om een gebruikersnaam en wachtwoord. Gebruikersnaam is root en ww is dreambox Je komt nu in het menu van je box waar je het een en ander kan instellen/bedienen. Succes! Groeten Thomas Rule #1 Good computers don't go down. Rule #2 There is no such thing as a good computer.
paardengek Geplaatst: 27 augustus 2007 Geplaatst: 27 augustus 2007 Citaat: ik weet dat ik met een usb kabel verbinding kan leggen naar mijn draembox, Je hebt een dreambox 500 ?? Dan zul je nooit verbinding krijgen via usb. De 500 heeft geen USB aansluiting. Ook bij de andere modellen ( welke wel een usb aansluiting hebben ) kun je via usb geen verbinding verkrijgen met je pc. Dat gaat via netwerk. Flashen gaat via een nulmodemkabel ( via compoort ). Daarna de dreambox aansluiten op je netwerk, zodanig dat de dreambox internet heeft. Je kunt de dreambox op drie manieren dan benaderen: Via telnet Via FTP Via de webinterface ( browse naar het ip nummer van je dreambox ) Ik adviseer je veel te lezen op dit forum en dan met gerichte vragen komen en met de juiste info ( zo uitgebreid mogelijk ), zodat wij je een goed antwoord kunnen geven, waarmee jij weer verder kunt. Misschien is http://dreambox.sjerom.com een begin. ook www.dreamboxworld.com is interressant. Uiteraard is op sat4all ook veel informatie te vinden. Met vriendelijke groet, paardengek Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen