Ga naar inhoud


DSR 7005 update probleem


Triple P

Aanbevolen berichten

Na lang getwijfeld te hebben of ik de update naar 1.3 wel zou doen, heeft het bericht van CD dat de DSR7005 hiermee CD approved is de doorslag gegeven en heb ik het afgelopen weekend gedaan. Nu mis ik alle kanalen die via frequentie 12515 binnenkomen. Dit zijn o.a. Ned.1, Ned.2, Ned.3, NGC, Nick/Comedy. Schotel opnieuw uitgericht, kabels verwisseld (met tweede receiver), knalen opnieuw gezocht, niets helpt. Op de tweede receiver (Pace Puma Twin) geen enkel probleem. Ik heb een CI odule van CD, smartcard via CD heractiveerd. Alleen fabrieksinstelling (nog) niet teruggezet, maar zover zou je voor een update toch niet hoeven gaan, toch?

 

Ik sta voor een raadsel, heeft iemand een idee?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heb je Fastscan geprobeerd? Ik vind een gewone kanaal zoektocht over 4 satellieten wel erg lang duren, Duurt zeker 4 uren! bij mij. Groeten dunhans.

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

[color:"#666666"]Een open deur wellicht, maar hoe update je zo'n ding? Heb hier een identieke receiver, maar ik vroeg me af hoe iedereen die firmware upgrade doet?

 

Doen we dit met een seriele Xmodem upload, of kun je een firmware via de ether binnen halen?

[/color]

 

Dus, maar even bij CD gekeken en ik bleek 'auto update' aan te hebben. duidelijk de laatste versie..

 

Ander -wellicht of topic- vraagje: als ik op 115200 baud met het kreng communiceer, zie ik allemaal mooie commandos, waar ik niets mee mag doen, iemand ooit die PC Suite van Inverto aan de praat gekregen met een Philips uitvoering?

Link naar reactie
Delen op andere sites

[color:"#666666"]Een open deur wellicht, maar hoe update je zo'n ding? Heb hier een identieke receiver, maar ik vroeg me af hoe iedereen die firmware upgrade doet?

 

Doen we dit met een seriele Xmodem upload, of kun je een firmware via de ether binnen halen?

[/color]

 

Je kunt de update OTA binnen halen. De ontvanger geeft zelf aan dat er nieuwe firmware beschikbaar is, en dan is het een kwestie van downloaden .... duurde bij mij ongeveer 20 tot 30 minuten.

 

Succes.

Zolang mijn baas denkt dat hij goed betaalt, doe ik net alsof ik hard werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...