Gast Geplaatst: 3 september 2007 Geplaatst: 3 september 2007 hoi, ik wil een nieuwe image proberen op de dreambox 7025. Als ik dit via de webinterface wil doen geeft de dreambox een ip nr. 10.0.0.6, terwijl mijn experiabox een ip heeft van 192.168.2.1! Dus het moet via de nul-modem kabel. Ik heb in het verleden een db 7000 en een db 7020 gehad en daar kon ik via hyperterminal de vaste ip adres veranderen. Kan dit ook met de 7025? alvast bedankt
Tonskidutch Geplaatst: 3 september 2007 Geplaatst: 3 september 2007 Hoi dat kan en dat staat netjes beschreven bij de producent op de website van de dm7025 zie hier cheers Music John Miles
Gast Geplaatst: 3 september 2007 Geplaatst: 3 september 2007 Als je een DHCP server op je netwerk hebt, (en dat heb je want standaard is de DHCP server in de experiabox ingeschakeld) dan krijgt je dreambox automatisch een ip nummer in de 192.168.x.x range. Dat hij een nummer in de 10.x.x.x range krijgt / neemt vind ik uiterst vreemd eigenlijk. Het doet vermoeden dat je een 2e DHCP server in de lucht hebt, die op 10.x.x.x uitdeelt. Het lijkt met niet dat de dreambox zelf zomaar een 10.x.x.x nummer spontaan bedenkt.
Gast Geplaatst: 3 september 2007 Geplaatst: 3 september 2007 bedankt voor de reacties. heb net met hyperterminal een verbinding gelegd, waardoor ik de ipadres manual heb aangepast en zodoende een range van 192.168.2.x heb ingevoerd. het werkt nu goed en hebgelijk een ander image erin geplakt. werkt goed
Pat3068 Geplaatst: 4 september 2007 Geplaatst: 4 september 2007 als wat "remco_k" beschrijft bij jouw het geval is, loop je kans dat je dit probleem (vroeg of laat) ook nog eens met een of meerdere pc's krijgt. 2 dhcp servers in 1 netwerk = funest voor je netwerk. En als je pc's statisch gaan configgen is ook zonde als je een dhcp server in je netwerk heb hangen. Het is wel een beetje offtopic, maar zou het wel even uitzoeken.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen