Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Heb nog even verder zitten zoeken op het forum en kwam het volgende tegen:

[color:"brown"]

Je moet wel weten waar je wat moet zien.

Als je een dvd netjes een naam gegeven hebt en in deze directory heb je een video_ts directory aangemaakt, dan zie je behalve deze video_ts dir een "bestand" start player. Kies deze en de dvd player start.

[/color]

Maar ik zie dit bestand helemaal niet!

Dreambox 7020 & 600

Geplaatst:
Citaat:
Maar wat gebeurt er als je op de entree dreamDVB onder het blue panel drukt. Wat krijg je dan te zien?

Wat betreft DreamDVD kun je Gemini en PLi niet met elkaar vergelijken (RuKo gebruikt namelijk PLi). PLi heeft namelijk de plugin niet nodig vanwege eigen aanpassingen in Enigma en andere configuratiefiles. Dus ik/RuKo kan ook niet echt een antwoord geven op je vraag.

De enige oplossing die ik ken is in /var/dvd de dreamdvd versie 0.82a zetten, maar dat werkt blijkbaar niet.
Geplaatst:

ik zit met een zelfde soort probleem, ik krijg wel in bestandmodus de melding start player, alleen ik kan nergens een ondertitel selecteren terwijl deze wel onder de film staat.

dit heb ik namelijk gecontroleerd middels een dvdplayer op mijn pc.

de films op mijn dream zijn beschikbaar door een mount naar mijn pc

hoe krijg ik ondertitels ?

Geplaatst:

De enige manier waarop ik ondertitels kan selecteren is in het menu van de dvd zelf. Als de dvd geen menu heeft, houdt het op. Maar, dat is op een dm500 met kleine afstandsbediening en aangezien dreamdvd daar niet voor gemaakt is, kan ik me voorstellen dat er wel een apart menu voor is, maar ik die knop niet op mijn ab heb zitten.

Geplaatst:
Citaat:
De enige manier waarop ik ondertitels kan selecteren is in het menu van de dvd zelf. Als de dvd geen menu heeft, houdt het op. Maar, dat is op een dm500 met kleine afstandsbediening en aangezien dreamdvd daar niet voor gemaakt is, kan ik me voorstellen dat er wel een apart menu voor is, maar ik die knop niet op mijn ab heb zitten.

Ik troosje, op de 7000 is die er ook niet.

Dreambox 7000S & 500 & 800 - Maxtor 80GB en Samsung 500GB - USBstick Swap - schotel 80 & 110cm - Moteck SG2100 - lnb titanium 0,2 db & duo lnb - openPLI - Satje07 settings - cccam 2.1.4

Geplaatst:
Citaat:
ik zit met een zelfde soort probleem, ik krijg wel in bestandmodus de melding start player

Ik heb nog een hele avond zitten experimenteren maar krijg het niet voor elkaar. Ik krijg dus niet de de bestandmodus de melding start player te zien.

Ik maak gebruik van gemini 3.6 op een 7020. Kan iemand me bevestigen die dezelfde opstelling heeft dat dit werkend te krijgen is?

Dreambox 7020 & 600

Geplaatst:

"start player" in bestandsmodus is alleen in Pli (vanaf Helenite final) ingebouwd. Gemini heeft dat niet, zij maken gebruiken van de playdvd plugin om dvd's op te starten. Er is op het forum van gemini veel te lezen over dreamdvd, het is wel in het Duits.

Edit:

Als je onder Gemini ook vanuit de bestandsmodus dvd's wilt opstarten kun je hier naar kijken: http://www.sat4all.com/forums/showflat.p...118#Post1370118

Daar staat mijn enigma plugin om dvd's te starten. Die is later door Pli aangepast en te downloaden met Pli Helenite.

Maar mijn basisversie zou ook moeten werken met Gemini. In die thread lees je hoe je hem moet installeren en de problemen waar anderen tegenaan liepen.

De problemen die ik nog heb:

- met mute ga je naar het menu, en met nogmaals mute terug naar enigma. Maar als de dvd geen menu heeft, dan moet je helemaal doorspoelen naar het einde voordat je terugkomt in enigma. (kleine zwarte dm500 ab)

- Beeld en geluid hakkelt bij sommige dvd's. Oplossing voor mij was om dvd's via nfs te mounten.

- Als je een spdif naar je versterker hebt aangesloten is het raadzaam om ac3thru=1 in te stellen in de dreamdvd.cfg. Anders krijg ik lipsync problemen.

- In de menu's kloppen lijntjes, pijltjes, etc om aan te geven op welke entry je staat niet met de video eronder. Maar daar is wel uit te komen.

• 2 maanden later...
Geplaatst:

Klopt het dat de kwaliteit van het beeld wel beduidend minder is ten opzichte van branden op een dvd en afspelen via dvd speler?

-------------------------------------------------

*** VU+ DUO (500Gb HD) + DM600PVR (160Gb HD), 95 cm met 4 lnb's ***

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen