Ga naar inhoud


Problemen PHILIPS DSR7005 met DUO LNB


Gast Joris SAT

Aanbevolen berichten


ja maar dit is een duo lnb, daar zitten 2 lnb's in op een bepaalde afstand zodat je 2 sats tegelijk ontvangt met een switch erin. alleen is die afstand anders bij een 80cm dan bij ene 60cm.

 

MVG. Gerard

If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience.

 

-George Bernard Shaw

Link naar reactie
Delen op andere sites

bezit je de 80 cm van triax en heb je de lnb wel iets scheef staan (astra 3 iets hoger).

Als je niet de triax schotel bezit maar een ander merk dan word het moeilijker.

Mijn ervaring is dat hoe ronder de schotel oogt hoe moeilijker het word om beide satellieten goed te krijgen.

Maar het wil met de ontvanger van phillips al zal het signaal nivo waarschijnlijk niet boven de 60 uitkomen bij philips inwendige meter

sab ultimate hd 88cm schotel (2 keer zelfde installatie)

samsung dvbt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ik krijg mijn signaal meter niet verder dan 50 als ik p astra 3 ook signaal wil hebben. Maar op de dsr2211 geeft hij meer dan 4.5 aan. op astra 1.


Richt je dan uit op Astra 1 of op Astra 3?

Triax 64cm schotel - DUO LNB60 - Inverto Scena5 en Inverto Scena5M ontvanger -

Panasonic TH-42PV70 Plasma TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik richt dan op astra 1 uit. Toen ik nog een gewone lnb had dan zat ik op 70% ik heb toen de duo lnb aangeschaft en er op gezet en had nog steeds 70% op astra 1 maar op astra 3 30%. Nu heb ik de schotel verdraad en heb nu op beide satalieten 50%. Als ik hem zo afstel dat ik op astra 1 weer 70% heb dan heb ik astra 3 weer 30%. Heb de kop ook wat scheef staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...

Heeft even geduurd. Ik heb nu de nieuwe Big Sat schotel, waar maximaal 8 LNB's op kunnen. Daar haal ik voor de astra 1 maximaal 71 %, de Astra 3 en 2 waren waren 65 en 68%. Ik heb even gekeken, de Hotbird was 63%, zie moet ik denk ik nog iets bijzetten. Ik kon ook prima de thor 2 en 3 pakken. Maar de percentages gaan ook u niet naar de 100%. Het lijkt erop dat de Philips wat lage waarden aangeeft.

Het beeld is prima.

De schotel werkt mooi. Je zet, als ie goed uitgericht is, de koppen erop op het goede aantal graden (Staat op de bevestiging) en je hebt de bijbehorende satelliet. Bij de Thor moest ik iets opzij. Waarschijnlijk staat ie net niet op het zuiden. Mooi ding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...