Ga naar inhoud

[7000S] kan geen CIFS mount maken naar netwerkschijf

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Db7000 mounten aan een netwerkschijf.

Heb geprobeerd deze via externemounts op cifs en verwezen naar de mp3 map.

Het ip adres waar deze naar toe moet is 192.168.2.150 en de dreambox staat ook in hetzelfde netwerk.

Ook heb ik de gebruikersnaam en ww ingevuld en krijg telkens een error

alleen poort 21 heeft toegang op deze netwerkschijf. het is een seagate netwerkschijf.

Heb ook op de site van de 7020 gekeken met de instellingen maar deze werken ook niet. Wie weet er antwoord op??

Hellenite zit in de db en firewall is uit.

Geplaatst:

Wat voor netwerkschijf heb jem ja seagate, maar welke? Ik krijg de indruk dat je een FTP type hebt.

Je moet een type hebben dat je "gewoon" kunt toevoegen. Kun je 'm op je PC wel anders dan via FTP benaderen? Dus geen extra software, gewoon ip opgeven en klaar.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Geplaatst:

Ja, het is een ftp servertje en op de pc kan ik deze wel benaderen.

Deze heeft ook alleen poort 21 open en verder niets.

Ik kan ook alleen bij de bestenden komen als ik de gebruikersnaam en ww invuld.

Kan het eventueel ook met een scripje?

Geplaatst:

Volgens mij zal het niet lukken via de standaard methode, wat je wilt gebruiken is CIFS en da's weer wat anders dan FTP. Geldt ook voor NFS.

In theorie zou het moeten kunnen volgens mij, maar of dat geschikt is voor mp3 afspelen.....

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"

Geplaatst:

Omdat je PC standaard over FTP beschikt en je dreambox voor mounten CIFS en NFS ter beschikking heeft.

Kijk maar in je verkenner, de netwerkschijf zal als FTP lokatie zijn toegevoegd.

Geplaatst:

Probeer de bijlage eens, is oorspronkelijk een Gemini tarball.

Bewijst in ieder geval dat er -iets- kan met FTP servers.

Alleen hoe precies, zul je zelf even moeten uitzoeken.

Geplaatst:

Bij Gemini kun je 'm handmatig installeren via tmp.

Anders handmatig uitpakken en het bestand ftp plaatsen in var/bin.

Hoe het verder werkt is mij ook nog niet duidelijk.

Op IHAD zul je er meer over kunnen vinden.

Geplaatst:

Zelf even zitten zoeken op IHAD, het blijkt een plugin te zijn die de dreambox als client laat functioneren, in ieder geval op de 1.08 versies, maar meer is er vrees ik niet te vinden.

Over netkit-ftp is genoeg te vinden via Google.

Geplaatst:

voor de goede orde heb ik een ftp service aangemaakt met de naam "dream" en deze beveiligd met een ww. Verders heb ik voor deze user een foldershare gemaakt waarbij

je bij een aantal diectories mag komen.

Het programma netkit-ftp heb ik geainstaleerd maar ik kan deze nergen terug vinden in de db.

Met telnet mag ik wel aanloggen maar krijg niet de directorie structuur te zien.

Wat doe ik verkeert??

help

Geplaatst:

Geen idee, ben er zelf ook niet uit.

Vindt alleen maar summiere opmerkingen over client FTP, nergens hoe 't precies moet.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen