Gast Geplaatst: 11 september 2007 Geplaatst: 11 september 2007 Hallo, ik heb op mijn DM7000 NFS server geinstalleerd en draaiend gemaakt met de DM500. nu kan ik prima afspelen en via de timer opnames inprogrammeren. maar het opnemen via de afstandsbediening lukt mij niet, ik kan de handmatig opname functie via het menu niet vinden. Wie kan mijn verder helpen. moet ik een instelling aanpassen of een bepaalde toetsen combinatie gebruiken? alvast bedankt!! Grtz, Sduck
boaz Geplaatst: 11 september 2007 Geplaatst: 11 september 2007 Misschien handig even te vertellen welke AB je gebruikt, die van de 7000 of van de 500. BTW, ken je de plugin Remote Timer? VU+ Ultimo OpenPli en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli. Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32" (en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)
boaz Geplaatst: 11 september 2007 Geplaatst: 11 september 2007 Was dat niet de AB die niet geschikt was voor opname functies? VU+ Ultimo OpenPli en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli. Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32" (en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)
Gast Geplaatst: 11 september 2007 Geplaatst: 11 september 2007 zou goed kunnen, het viel me op, via timer werkt prima. grtz, sduck
boaz Geplaatst: 11 september 2007 Geplaatst: 11 september 2007 Zoek maar eens in de database, er staat me iets van bij, veel mensen gingen over op de AB van de 7000 voor gebruik bij de 500. VU+ Ultimo OpenPli en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli. Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32" (en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)
Gast Geplaatst: 11 september 2007 Geplaatst: 11 september 2007 Het ligt aan het image dat je gebruikt hoe de afstandsbediening staat ingesteld. Ik heb zelf een dm500 met kleine zwarte ab (de meest beperkte). Daarmee kan ik het huidige programma opnemen door in een epg scherm (multi of single maakt niet uit), op groen te drukken. Ik krijg dan het scherm met de start, eindtijd en zender van het huidige programma vooringevuld. In de dropdown staan de verschillende acties, opnemen, ngrab en schakelen. Door vanuit epg op groen te drukken staat deze op opnemen, met blauw op schakelen en met geel op ngrab. Dit is volgens mij standaard in Pli. Met andere images heb ik geen ervaring, maar in cvs (de bron van alle images) doet de groene knop standaard niets. Als je /share/tuxbox/enigma/resources/rcdm5xxx.xml naar /var/tuxbox/config/enigma/resources/rcdm5xxx.xml kopieert kun je deze bewerken en onder <actionmap name="epgSelector"> de volgende regel toevoegen <action name="addDVRTimerEvent" key="green" flags="m" /> Dat komt er dan zo uit te zien: Code: <actionmap name="epgSelector"> <action name="addDVRTimerEvent" key="green" flags="m" /> <action name="addNGRABTimerEvent" key="yellow" flags="m" /> <action name="addSwitchTimerEvent" key="blue" flags="m" /> <action name="removeTimerEvent" key="red" flags="m" /> <action name="showExtendedInfo" key="info" flags="m" /></actionmap> Als het werkt is het heel simpel om op te nemen. Ooit was het een heel gedoe om de satreceiver en de videorecorder beide te programmeren. Nu is het een kwestie van in de epg op het goede programma gaan staan, op groen drukken, gegevens controleren (misschien eindtijd ruimer zetten, maar dat is ook een standaard optie), en op groen drukken om te bevestigen. Het programma opnemen waar je naar kijkt gaat dus met rood->groen->groen.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen